1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opta heeft tarieven voor gebruik kabel Ziggo vastgesteld.

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door G.bruiker, 26 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vraag me af of de service beter wordt,bij een storing kunnen ze dan onderling naar elkaar gaan verwijzen en stel dat er een kabelbreuk in jouw straat zit,dat moet jij dat melden bij de concurrent van Ziggo die dat dan door moet gaan geven aan Ziggo die het dan moet gaan repareren want de infrastructuur blijft natuurlijk van Ziggo.
    Dat zie je nu ook bij de energiebedrijven, "met Nuon, oh u bent klant bij de Nederlandse energie maatschappij,dan moet u daar zijn,goedemiddag "
    Het is geen rampzalig plan,als Ziggo klant zul je er niet minder van worden,maar als klant van de concurrent heb je een extra kastje tussen het kastje en de muur waar je heen verwezen kan worden.
    Opta ligt er niet wakker van,op papier ligt de kabel open en hoe het er praktisch uit gaat zien mag de sector zelf uit zoeken, ik verwacht geen tientallen euro's op jaarbasis minder kwijt te zijn.
    Bij Recam/Caiway gaat de laatste ook gewoon het pakket afbouwen,voor Recam betekent dat gewoon dat ze steeds minder kunnen aanbieden analoog en dat de klanten op digitaal zijn aangewezen.
    Ziggo zal dus ook wel in hun contract met de concurrent opnemen dat in de toekomst het aantal analoge kanalen zal worden afgebouwd,het recht op het gebruik van de kabel gaat niet over een vast aanbod van zenders.
    Ik verwacht op zijn hoogst 1 a 2 medespelers..anders wordt het natuurlijk voor reeds bestaande kabelnetten,die zouden het Ziggo aanbod kunnen gebruiken om hun huidig aanbod te vergroten.
    We zien wel waar het in praktijk toe gaat leiden,prijsdalingen verwacht ik niet.
     
  2. IPTV via diezelfde kabel...
     
  3. Daar verschillen wij dan over van mening. Om te beginnen is de kwaliteit van Digitenne niet om over naar huis te schrijven, voor meerdere TV's moet je extra investeringen doen en zit men met gedoe met kastjes. Analoge TV via de kabel is dan makkelijk aangezien hun TV's dat signaal al verwerken. Maar goed, we zullen zien wat er straks gaat gebeuren als nieuwkomers bij alle Ziggo aansluitingen een foldertje door de brievenbus schuiven waarin ze uitleggen dat voor de ontvangst van analoge TV alles hetzelfde blijft, maar dat alleen de prijs een X aantal euro's per maand lager wordt dan bij Ziggo.

    Waarom leest bijna niemand die OPTA rapporten? Ziggo en UPC moeten ook andere aanbieders toestaan dat die digitale diensten gaan leveren. Zie de publicatie van de OPTA:
    http://www.opta.nl/nl/actueel/recente-publicaties/publicatie/?id=3062
     
  4. Eh ja... dan heb je dus ook een Ziggo internetabo nodig. En dat kun je niet afsluiten zonder Ziggo analoge TV. Schiet je niet echt veel mee op dus.
    Internet over de kabel is nml nog niet vrijgegeven voor concurrenten.
     
  5. Zou ze zelf ook wat beter lezen:
    Kortom: als OPSTAP naar. Voorlopig is dus van die digitale diensten geen sprake.
     
  6. Het is dus ook eigenlijk een wassen neus.. wil je een heel pakket gaan aanbieden dan moet je dus een partij zijn als Tele2, die gebruikt weer KPN lijnen voor haar overig aanbod.
    Op http://www.mediamagazine.nl van mede forummer H.Van Beek (prima actueel no-noncense) staat ook nog te lezen dat UPC en Ziggo ook nog in beroep mogen tegen dit besluit en dat er een bodemprocedure loopt die het openstellen van de kabel helemaal wil verbieden dus het loopt allemaal nog zo'n vaart niet en gunt Ziggo tijd genoeg om het pakket verder uit te kleden waarna het de vraag is of het nog wel zo interessant is.
    Het zal dus hooguit over de 15 must carry zenders gaan.
     
  7. Geldt dit tarief dan niet voor tevens voor het digitale basispakket?

    Op zichzelf ben ik er van ovetuigd dat de kabel veel te duur is in Nederland.
    Stel je kan voor 10 euro per maand bij de concurrent hetzelfde digitale basispakket krijgen. Dan stappen er toch veel Ziggo-abonnees over denk ik.
     
  8. Voorlopig gaat het over analoog en er zal wel zo'n voorziening in zitten dat je dan met het analoge pakket van de concurrent niet het digitale basispakket van Ziggo kan ontvangen en dan, dan moet je voor het pluspakket alsnog Ziggo nemen,die verwacht dat je ook analoog betaalt, dan moet je analoog nemen bij de concurrent,en analoog bij Ziggo om daar het plus pakket te nemen,dan betaal je dubbel.
    Ik kijk zowieso in geen enkele kamer nog analoog maar Ziggo zal echt niet toestaan dat je analoog bij de concurrent neemt en dan digitaal bij hun,dan zal je echt moeten overstappen.. en waar hebben we het over... over een paar euro per maand,meer levert het niet op.
    bij een energiebedrijf of telefonie bedrijf kan het lonen over te stappen maar waar heeft de opta het over.. 30 a 40 euro hooguit per jaar.. wow !
    Een bedrijf zal daarnaast toch ook monteurs moeten gaan aannemen om je aan te sluiten als je bij ziggo bent afgesloten,of daarvoor Ziggo moeten inhuren,het tarief dat Opta nu heeft vastgesteld is niet het tarief dat je gaat betalen.
    Je factuurtje kost ook geld,dat nieuwe bedrijf moet een administratie gaan voeren.. het levert een besparing op van hooguit 2 a 3 tientjes of zo per jaar.
     
  9. Waarop baseer je dit? In de meeste omringende landen zijn de tarieven hoger dan in Nederland.
     
  10. Ja, het zal allemaal natuurlijk niet in één keer geregeld zijn. Er wordt echter aangewerkt en UPC en Ziggo hebben ook al bij de OPTA een voorstel ingediend hoe alternatieve aanbieders digitale diensten mogen gaan aanbieden van deze kabelbedrijven. Dus stap één is toegang tot het kabelnetwerk via de wederverkoop van de aansluiting en het analoge kanalen pakket en daarna komen de vervolgstappen zoals het aanbieden van een eigen digitaal kanalen pakket en eventueel kabel Internet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina