1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Certificeren alvast voor bepaalde types ?

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door schummie, 24 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. schummie

    schummie Forum Member

    Berichten:
    6
    Wellicht een vraag voor de onvolprezen "anoniem". Waarom de certificering van alle TV's van in dit geval Philips af laten hangen van bepaalde problemen bij hun topmodellen?
    Ook bij de andere merken staan in de Portal van Ziggo verschillende types genoemd.
    Ik heb zelf een 37 inch 5604. Daarvan werkt na update "66" werkelijk alles. Overal teletekst, geluid, ik ben gestopt met tellen bij 100 ETG pagina's. Nooit een plof (nooit gehad ook), geen gecodeerde kanalen (behalve die, welke niet in mijn pakket zitten), perfecte beeldkwaliteit, en de NL 1,2 en 3 HD kanalen keurig opvolgend op 1,2, en 3. Kortom, ik ben blij met Ziggo en haar pionierswerk op CI+ gebied. Ik heb geen kastje meer nodig, geen aparte afstandbediening, en ook ben ik blij met Philips. Inderdaad, ik heb een paar maal moeten updaten v.w.b. de software, maar ook dat hoort bij het pionieren wat mij betreft. De updates zijn wat mij betreft snel beschikbaar, en makkelijk uit te voeren. Natuurlijk zal er voor sommige klanten altijd wat te wensen overblijven; info boven in beeld, langer of korter, meer of minder regels etc. Ik wil de problemen van mensen met een topserie TV niet bagataliseren, maar mijn 5000 serie werkt nu, mede dankzij kennelijk de inspanningen van Ziggo en Philips tot volle tevredenheid. Kortom, een tevreden klant van zowel Ziggo als Philips, en wat mij betreft kan de 5000 serie gecertificeerd worden.
    :applause::applause::applause:
     
  2. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    We hebben met Philips afgesproken dat we de software certificering uitvoeren op basis van de 9000 serie. Wellicht dat de instabiliteit minder voorkomt om de minder geavanceerde modellen.
    Belangrijkste is dat je als gebruiker tevreden bent met je Philips TV, daar voegt het verkrijgen van de goedkeuring weinig meer aan toe in deze fase (van afronding van het proces). Zodra Philips de laatste issues oplost krijgen ze de approval op alle CI+ series.
     
  3. Henk2304

    Henk2304 Forum Member

    Berichten:
    532
    Dus als ik 't goed begrijp gaan jullie de 9000-serie certificeren en worden op basis daarvan de lagere series ook gecertificeerd verklaard? Maar de lagere series worden niet daadwerkelijk zelf gecertificeerd? Nou ja, m'n 8000 doet 't tot nu toe nog goed, dus wat dat betreft hebt je wel gelijk.
     
  4. JW-NHS

    JW-NHS Forum Member

    Berichten:
    712
    Ik heb geprobeerd alle postings door te worstelen van mensen die een 5, 7 of 8 serie hebben en daarop de relevante .66 Firmware gezet hebben.
    Als ik het goed gezien heb is er daarmee tot nu toe nog niet één probleem gesignaleerd.

    Groet,
    JW
     
  5. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
  6. ikke1957

    ikke1957 Forum Member

    Berichten:
    17
    32pfl9604H/12 gecertificeerd?

    Vanmiddag was ik in de Media Markt Den Haag.
    Daar was een Ziggo medewerker aanwezig en ook een lijst met voor CI+ geschikte TV toestellen. Hierop staat o.a. de 32pfl9604H/12.
    Op de Ziggo website staat dit nog niet aangegeven.
    N.a.v. van mijn vraag op dit type nu daadwerkelijk gecertificeerd is, verwees de Ziggo medewerker verwees mij naar de verkopers van MM :?:
    Ik heb de discussie over de certificering gevolgd en, als ik Anomiem goed heb begrepen, zou er afgelopen vrijdag weer contact zijn tussen Philips en Ziggo. Ben erg benieuwd wat de laatste stand van zaken is.
     
  7. Tom-

    Tom- Forum Member

    Berichten:
    264
    Mediamarkt gewoon niet vertrouwen.
     
  8. JW-NHS

    JW-NHS Forum Member

    Berichten:
    712
    Wat was de funktie van die Ziggo-medewerker?
    Als dat een Anoniem-type geweest is zou hij ongetwijfeld verteld hebben dat de Philips-serie nog niet officieel gecertificeerd is. Maar ook dat dit niet lang meer kan duren, met een volgende SW versie er op.

    Die Ziggo-man wist dus van niks of was niet geautoriseerd hier wat over te vertellen.
    En verwijzen naar die MM-medewerker heeft dan geen zin, wat zou die dan moeten zeggen?

    Om op basis van dit voorval, waar de MM-medewerker dus part-nog-deel aan heeft, te stellen dat "Mediamarkt gewoon niet vertrouwen" is, daarvoor ontgaat me de logica.

    Groet,
    JW
     
  9. Tom-

    Tom- Forum Member

    Berichten:
    264
    Nou goed, de Ziggo-medewerker die bij de Mediamarkt aanwezig was, en een lijst had met daarop een aantal gecertificeerde TV's gewoon niet vertrouwen.

    Oh, en de gemiddelde verkoper van de Mediamarkt ook niet, maar dat is persoonlijke ervaring.
     
  10. ikke1957

    ikke1957 Forum Member

    Berichten:
    17
    Op Kieskeurig las ik het volgende bericht op 17.12.2009
    Deze plaats ik met toestemming van de auteur stekelenburg322
    quote
    Ronald,
    Ik vind het prima dat je deze vraag op ZIGGO-gebruikers plaatst.Ik had zaterdag een gesprek met een winkelier en die vertelde mij dat ZIGGO vermoedelijk problemen heeft met de signalen die PHILIPS naar de CI+ module terug zendt, of juist niet terug zendt.
    Dit vermoeden heb ik nl. ook,ik denk dat ZIGGO dan niet het kijkgedrag in de gaten kan houden van zijn klanten.

    SUCCES
    unquote

    Dit is het bericht van 17-12-2009

    quote
    Hoe staat het met de CI+ certificatie?

    Verledenweek een bericht van PHILIPS ontvangen dat de problemen door ZIGGO moeten worden opgelost en dat zij er niets meer aan zullen doen.
    Hierop heb ik maandag 14 dec. een brief bezorgd bij ZIGGO met met o.a. de mededeling dat ZIGGO de problemen moet oplossen volgens PHILIPS.Ik heb ze ook gevraagd of ze dan willen vertellen wat die grote problemen nog zijn, zodat ik zelf kan bepalen of ik een CI+ module zal kopen.
    Vandaag 17 dec. een brief ontvangen met de mededeling dat het probleem toch echt door PHILIPS moet worden opgelost.
    Ik zie het er dus niet van komen dat die certificatie ooit nog in orde zal komen.
    Mijn vraag is aan de huidige bezitters wat die grote problemen dan wel zijn.
    Bedankt voor de antwoorden.

    unquote

    Misschien kan Anomien of een andere medewerker van Ziggo hierop reageren?

    Groeten en prettige feestdagen

    Ronald
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina