1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E101-31 --> I34-9, vastlopers en mislukte opnamen

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door combolombo, 22 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na 1,5 jaar redelijk tevreden gebruik van de Siemens sinds een week een aaneenschakeling van foutmeldingen en vastlopers.

    Een paar minuten na een probleemloze start en wat zappen: zwart beeld met melding E101-31 Recourse unavailable, om na 1 a 2 minuten over te gaan naar I34-9 Undetermined scrambling status.
    Soms loop de boel geheel vast, maar vaak daarna wel beeld. Normaal zappen is er niet meer bij.

    In combinatie met opnames is de werking/reactie van de Siemens helemaal dramatisch.

    Daarnaast regelamtig wegvallen van beeld (zwart) om een paar seconden later weer verder te spelen en mislukte opnames (helemaal geen opname met een foutmelding in het overzicht danwel de hele opname zwart beeld).

    Ontvangst en werking van beide tuners goed. USB disk (ext geformateerd) nog lang niet vol. Bekabeling en stekkers zijn van goede kwaliteit. Harde reset (3x stroom eraf) en factory reset, bieden geen oplossing.

    Meer Siemens bezitters met deze problemen? Is Ziggo met het signaal aan het klooien, of is m'n Siemens overleden?
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Zelf heb ik hier (Multikabel gebied) momenteel geen problemen met mijn Siemens PVR maar je probleembeschrijving komt me wel heel erg bekend voor.
    Zeer waarschijnlijk zit Ziggo in jouw gebied inderdaad met het signaal te 'rommelen'. :)

    Zie dit onderwerp: Siemens Gigaset M750: E102-29 -> i34-9
     
  3. Ook ik heb precies dezelfde problemen die je beschrijft met twee M750 recorders! :cry::cry:, ledje van de cardreader blijft knipperen.
    Denk dat het maandag of dinsdag is begonnen.

    Dit moet weer een wijziging bij Ziggo zijn!
    Kan niet waar zijn dat twee recorders het op het zelfde moment begeven.

    Heb al een fabrieks reset gedaan en de kanalen opnieuw ingelezen, maar zonder resultaat.

    Zit in het oude Casema gebied ('t Gooi)

    Denk dat er meer mensen met een M750 deze problemen moeten hebben!

     
  4. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik heb nog even verder gezocht in mijn 'Siemens PVR archieven'...
    Precies dezelfde foutmeldingen/symptomen heb ik korte tijd ook met mijn Siemens gehad zoals te lezen is in je posting:
    Na ongeveer 2 weken was dit probleem zomaar 'vanzelf' weer opgelost. :roll:

    Zie dit onderwerp:
    Siemens M750: Lange ZAP Tijden en Foutmeldingen!

     
  5. Ach, is Ziggo weer aan het experimenteren op het netwerk dat bestemd is voor de klanten? Het zal niet de eerste keer zijn dat dit nadelige gevolgen heeft voor de klanten.
     
  6. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik kan wel raden wat de Siemens bezitters te horen gaan krijgen die hiervoor (waarschijnlijk tevergeefs) de helpdesk gaan bellen. :no:
     
  7. Alvast bedankt voor de reacties. Ter aanvulling, betreft dus voormalig Casema gebied, postcode 3994 PA (Houten). Andere decoder hier in huis (oudste eenvoudige Samsung) heeft geen enkel probleem.

    Ledje van de cardreader gaat hier ook helemaal los.
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Aha, Casema gebied.
    Zoals al gezegd heb ik hier in het Multikabel gebied geen problemen met mijn (2!) Siemens PVR's bij het zappen en opnemen.
    Duidelijk is dus dat er in het Casema gebied momenteel blijkbaar weer 'geexperimenteerd' wordt ten koste van de klanten.

    Hopenlijk laten ditmaal niet teveel mensen zich weer afschepen met de mededeling van de helpdesk dat hun Siemens PVR niet meer ondersteund zou worden door Ziggo. :no:

    Bekende symptomen , inderdaad.
     
  9. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
  10. Nee hoor, ik wordt helmaal niet afgescheept..... op 1 of andere manier is het Ziggo klachtenformulier niet te versturen als ik deze met dit verhaal ingevuld heb.:censored:

    Morgen nog maar eens proberen en een paar keer telefonisch zeuren.

    Overigens uit eigen doos van Ziggo:
    Ervaar home entertainment op zijn best! Met de Siemens M750 C haal je de nieuwste generatie van digitale ontvangers in huis. Een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit, soepel zappen, tegelijkertijd kijken en opnemen, en natuurlijk de elektronische programmagids. De digitale ontvanger werkt ook stand alone. (Bron: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/installatiepakketten/gecertificeerd/digitale-ontvangers/):schater:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina