1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen met hdmi aansluiten.

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Bouter, 21 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Volgens http://www.sharp.nl/pers/persdetail.php?pid=8&groupid=&presseart=1 zit er wel HDCP op je TV, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Heb je hetzelfde HDMI kabeltje gebruikt als op je andere TV?
    Als ik het goed begrijp ben je eigenlijk wel blij dat het niet werkt omdat je nu een reden hebt om een nieuwe TV te kopen.....
     
  2. Als de Cisco met dezelfde HDMI kabel op een andere TV wel werkt is er vrees ik weinig anders te doen dan nagaan of er een firmware update voor je TV is.

    Of anders hopen dat de firmware update eind december van de Cisco soelaas biedt.

    Eens bij Sharp support navragen lijkt me.

    Dat de Cisco nml ├╝berhaupt geen beeld geeft, zeker als er geen receiver tussen zit, is vrij uniek. Dus licht vrees ik aan de Sharp.
     
  3. Misschien klinkt het dom, maar de standaard meegeleverde HDMI kabel deed het bij mij niet op HDMI ingang1 op mijn tv, wel andere ingangen. Een andere kabel loste dit op en toen werkte de Cisco wel op HDMI1.

    Misschien helpt het bij jou niet, maar probeer eens andere kabel en/of ingang op je tv.
     
  4. Bouter,

    Ik had hetzelfde probleem. Ook ik heb een SHARP LCD tv en dezelfde CISCO PVR. De CISCO staat op automatisch qua firmware upate, dus die is wel bijgewerkt!

    Ik heb de standaard HDMI kabel verwisseld. Op de tv werd op ingang 7 een 720dpi signaal weergegeven. Opeens geluid maar geen beeld?
    Via de syteemopties op de tv kon ik een keuze maken uit oa. instellingen voor HDMI - Geluid aan geen beeld of geluid aan en beeld. De keuze voor 'geluid en beeld' na een OK sorteerde geen effect!
    Tot dat ik bij deze keuze eens ging spelen met de keuzeknoppen (noem het maar even) 'links' en 'rechts' op de afstandsbediening. En ja hoor!... eindelijk beeld en geluid via HDMI. Gauw op OK gedrukt om de instellingen op te slaan. Het lijkt erop dat het voor elkaar is.

    Doe met dit verhaal je voordeel en laat ons allen weten of dit bij jouw resulteerd in 'de oplossing'.

    Henk
     
  5. Beste,

    Ook ik had vandaag exact dezelfde problemen. De Cisco gaf mij de melding dat er geen goed kabel signaal beschikbaar was. Als ik de kabel rechtstreeks op mijn tv plugde was er weldegelijk signaal.

    Later heb ik de scart EN de HDMI op de tv aangesloten en ineens had ik beeld. Nu heb ik beide aangesloten, maar mijn TV ingesteld op de HDMI aansluiting. Nu geen problemen meer.

    Ik heb overigens een Philips HD tv.

    Mocht je verder vragen hebben dan hoor ik het wel.

    Overigens een heel erg super apparaat die Cisco. Opnemen en pauzeren was nog nooit zo makkelijk! De interactieve TV heb ik eerst meer overgeslagen. Ik kon de activatie niet afronden via de decoder. Best vaag allemaal.
     
  6. Jij hebt dan kennelijk nog nooit een andere PVR gehad.... geloof me, de Cisco is juist uitermate onhandig en spartaans in vergelijking met alternatieven.
     
  7. Nou bedank voor jullie hulp allemaal, maar niks helpt,
    het enigste wat ik nog niet heb gecontroleerd is of er nieuwe firmware voor mijn tv is.
    Overigens werkt interactief nu wel, dit heeft kitaro voor mij geregeld echt super:thankyou:
    ik ga nu maar eens kijken of ik en nog belangrijker HOE ik mij tv kan updaten.

    super bedankt allemaal, en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina