1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

NED 1, 2 en 3 niet in HD? (Alphacrypt)

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door sjorsw, 21 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste mensen,

    Afgelopen week heb ik in mijn LG 32LF2500 een Alphacrypt CAM + Ziggo Smartcard gestopt. Na wat uitvogelen (land instellingen aanpassen naar Zweden ipv Nederland) werken alle zenders nu.

    Op dit forum en op andere website heb ik gelezen dat NED 1, 2 en 3 standaard in HD worden uitgezonden (ook in het basispakket), maar bij mij worden NED 1 en 2 niet in HD ontvangen. Weet iemand waardoor dit komt?

    Overigens werken de volgende zenders wel: Film 1 HD, Eurosport HD, Sport 1 HD en NED 3 HD (allemaal in 1080i).

    Graag uw hulp!
     
  2. Er zijn twee uitvoeringen van de Nederlandse publieke kanalen. Vermoedelijk schuift jouw TV de HD uitvoeringen van Nederland 1, 2 en 3 niet op plek 1, 2 en 3 maar laat die op positie 71, 72 en 73 staan. Even verder zoeken dus in je kanalenlijst.
     
  3. Hey Archie,

    Bedankt voor je snelle reactie! Dat zou het probleem kunnen zijn. Echter ik vind alleen op nummer 73 NED 3 HD. Nummer 72 en 71 bestaan niet in mijn tv. Kan ik die op een of andere manier misschien opsporen?

    Comedy Central Family ben ik geloof ik ook kwijt.
     
  4. Misschien een enorm stomme opmerking maar kan het niet te maken hebben met het feit dat het nu op Zweden staat ingesteld i.p.v. Nederland?!
     
  5. Zou kunnen, maar ik ontvang eigenlijk gewoon alle zenders. Dus ook NED 1 en 2 in niet-HD.

    Het probleem is dat ik mijn LG-tv op Zweden móet instellen, omdat ik anders geen frequentie of netwerk ID kan invullen. Nogal vreemd, I know.
     
  6. Klinkt als signaal problemen. Digitale TV kanalen worden gebundeld in Transport Streams doorgegeven op een set van frequenties. Nederland 3 HD zit bij Ziggo/@Home in Transport Stream (TS) 26 terwijl Nederland 1 en 2 HD in TS 29 zitten. In Maastricht wordt TS 26 doorgegeven op de 498.75 MHz en TS 29 aan het einde van de kabel frequentie band op 802.75 MHz.

    Comedy Central Family zit in TS 24 op 826.75 MHz. Zie ook de volgende website voor meer informatie over de verdeling van kanalen over de beschikbare frequenties:
    http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

    Het heeft er veel van weg dat bij jou de frequenties die aan het einde van de kabel frequentie band zitten niet goed doorkomen.
     
  7. Duidelijk verhaal! Maar nu de vraag: kan ik er íets aan doen?

    Ik ben bang dat wanneer ik mijn frequentie aanpas, ik alle andere zenders kwijt ben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2009
  8. Om te beginnen kan je de volledige COAX huisinstallatie na lopen om te controleren of je goede kwaliteit kabel materialen gebruikt die het volledige kabel frequentie spectrum doorlaten en ook goed zijn afgeschermd voor interferentie. Zie www.kabelkeur.nl voor goede materialen. Misschien zit je TV op de COAX kabel doorgelust aangesloten via andere apparaten zoals video recorders en/of digitale ontvangers zodat het signaal te zwak is.

    Probeer eens om de TV rechtstreeks aan te sluiten op het Abonnee Overname Punt (AOP) met een zo kort mogelijke en kwalitatief goede COAX kabel en dan even opnieuw naar de kanalen zoeken om te zien of je dan wel alles hebt. Zo ja, dan zal je de boel in huis moeten verbeteren. Zo niet, dan zal Ziggo langs moeten komen om het signaal meer te versterken voordat het bij jou in huis komt.
     
  9. Ahaa gelukt!

    In het MENU kan ik Handmatig Afstemmen kiezen. Wanneer ik de frequenties die jij doorgaf invul, vindt mijn TV de publieke omroep in HD. Dank u!

    Zijn er nog andere verweg gelegen frequenties die ik mogelijk niet ontvang?

    Groeten,
    Sjors
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina