1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Pakket haalt gewenste snelheid niet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Execution, 20 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb nu Alles in een Standaard (1.5MB) Maar download altijd met een snelheid van onder de 200 KB , is dit normaal?

    MODEM : motorola cable modem SBV512E
    ROUTER: Sitecom Mimo-XR

    Kunnen jullie me helpen

    Thanx
     
  2. Ik denk dat je megabits (Mb) en megabytes (MB) door elkaar haalt.
    Jouw abonnement is 1,5 Mb/s ... en als je dan door gaat rekenen haal jij volgens mij de snelheid die normaal is bij dat abonnement.
    Of ik moet me al vergissen ... dat zou kunnen.
    1,5 Mb/s is nou eenmaal niet erg snel ...
     
  3. Het is normaal. Ik zat laatst bij iemand met zo'n connectie. Lekker instarten op 300kb/sec, daarna afzakken naar 160 of zoiets. Dan is 200 niet eens slecht.
     
  4. Je hebt een verbinding van 1.5Mbit. Dat is 1536kbit, ofwel max 192kbyte. Dat is echter de theoretisch haalbare waarde, in de praktijk is er ook nog sprake van overhead data, en is in de praktijk een snelheid tussen 170 en 180kbyte de maximaal te behalen (netto) snelheid.

    En dat lekkere instarten word veroorzaakt door het foutief meten van Windows :wink: daarom zakt het terug naar de juiste/werkelijke snelheid.
     
  5. Dat van dat instarten wist ik. Maar je kunt er als je snel bent wel leuke screenshots van maken. Zo heb ik er een van 530mbit. Leuk om naar onwetenden te sturen.
     
  6. Ik heb al Alles in een plus besteld , maar is mijn modem en router goed voor 20 mb internet?
     
  7. Als je een Motorola hebt staan, dan heb je er voorlopig voldoende aan. Als Plus verder gaat stijgen, dan zal je van Ziggo eenvervangende modem krijgen. Het zal me niet geheel verbazen als je er nu al één opgestuurd krijgt.
     
  8. Hoe dan ook, aan de toekomstige motorola zal het waarschijnlijk niet liggen. eerst aan de motorola testen, dan op die router. Het liefst met je lokale router/pc guru erbij, iedereen kent wel zo'n persoon. Mocht de router echt niet voldoen, kun je altijd een nieuwe kopen. Niet eerst een nieuwe kopen.


    (excuse me, de motorola heb je al)
     
  9. Ja ik heb de Sitecom WL-153

    Is deze slecht????
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina