1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Uitlezen status Ubee EVM-3200 (zonder WiFi) modem, zo werkt het:

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door CeeS, 14 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ok, zit je wel een beetje in het verkeerde topic, dit gaat over het uitlezen van het Ubee modem. Kan natuurlijk niet weten dat jij een arris hebt als het niet in je profiel staat.
     
  2. ja en in begin van topic staat hoe je achter dit ip kunt komen.

    het specifieke ip dat met nummer 10 begint.

    als ik op tracert kijk bv ik doe tracert www.ziggo.nl.

    op 1e hop begint ip ook met 10.
    ik wil dus alleen double checken off ook op deze manier er achter kunt komen dit is namelijk veel makelijker dan port scanner te installen.
    en tja anders bel ik wel ff mocht niet lukken met port scanner.
     
  3. gaat niet werken, de eerste 2 nummers van het ip adres kloppen
    wel, maar de laatste 2 moet je echt scannen.
    kijk maar even naar deze link eerder in dit topic:

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=232030#post232030

    tracert moet je dus zoiezo gebruiken om je ip range te bepalen over waar
    je gaat scannen.
    Je hoeft dan dus allen maar over de laatste 2 getallen van de ip
    range te scannen de eerste 2 heb je al.

    b.v. van 10.x.0.0 tot 10.x.255.255

    ik heb begrepen uit andere berichten dat het het uitlezen met het ip wat je vindt, alleen
    met de ubee werkt en niet met de arris.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2009
  4. Misschien moet je gewoon even dit topic doorlezen. Het is al compleet voorgekauwd en uitgelegd hoe/wat/waarom. Ook die eerste hop die sommige mensen zien...... (daar gáát dit topic namelijk juist over)

    (dat eerste 10.x.x.x ip is dus NIET je modem, maar het cmts en zie je alleen bij bepaalde merk/types CMTS, je eigen modem zit wel binnen dat subnet en je kunt in dat subnet dus vrij snel een scan doen)
     
  5. ja had ook ff 1e pagina minimaal moeten door lezen had dus niet gedaan te lui voor :P.
    maar ben nu al bezig met scannen.

    loopt hier al bijna 7 uur te scannen zonder results :P
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2009
  6. Ik heb nu een maitje gestuurd naar Ziggo via het contactformulier op de site. Gevraagd of ze me het ip-adres van m'n Ubee modem kunnen doormailen. Eens kijken of dat ook werkt of dat je echt de helpdesk moet bellen....
     
  7. In Enschede niet nodig joh kijk eens in de eerste pagina naar mijn uitleg kost hooguit 5 minuten zeker niet langer dan een uur Windows->start->uitvoeren->cmd.exe
    Tracert www.ziggo.nl

    Het adres die met een 10.XX.XX.XX begint onthouden

    Vb bij mij is die:
    10.194.128.1 - scannen tussen 10.194.128.1 en 10.194.255.255
    Dit gaat met 300 tot 500 threads vrij snel
    Indien geen resultaat
    scannen tussen 10.194.0.0 naar 10.194.128.1
     
  8. ja dat had ik dus ook al probeert tis nu ook wel duidelijk alleen met ubee modem ;>.
     
  9. modem waarde ok?

    dankzij de tips hier mijn ubee modem ook uitgelezen, ook mijne valt heel onregelmatig weg, lijkt op een reset, moet de verbinding dan weer helemaal opbouwen waarbij vooral het wachten is totdat het uplink lampje oranje wordt.

    Ben bekend met de problemen tussen Ubee modem en wijkcentrale (pc is 1901) maar misschien dat ik zelf nog iets er aan kan doen.

    Wie wil even kijken naar onderstaande waardes want het zegt mij niet zoveel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Alvast bedankt!
     
  10. als ik jou was, had ik even een aantal persoonlijke dingen weggehaald.
    iig het S/N :P puur privacy ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina