1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Af en toe blokkerig beeld met Samsung 40b650

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door zwattuh, 19 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb mijn smartcart in een cam zitten in de tv. Waar kan ik dan de BER waarden vinden?
    Andere kabels gaan oa naar de slaapkamer. Daar hangt ook een lcd maar daar heb ik geen last van vervormde beelden. BER is daar 0 maar dat kan ik ook gemakkelijk zien omdat daar een decoder staat.

    Ik weet dus niet hoe ik de BER waarden kan aflezen als je een cam hebt.
    Wie kan mij vertellen hoe ik dat kan zien met een Samsung 40B650?
     
  2. Je kunt in ieder geval kwalitatief betere opnamen krijgen als je de Sony DVD/HDD recorder niet aansluit op de tweede (VCR) SCART van de Humax decoder. Het punt is namelijk dat de tweede SCART in tegenstelling tot de eerste (TV) SCART van de Humax geen RGB signaal levert, alleen composiet of S-video (in te stellen in het menu van de Humax).

    De oplossing is om het RGB signaal vanaf de TV SCART van de Humax door te lussen via de Sony recorder naar de TV. De Sony is voor dit doel ook voorzien van twee SCART aansluitingen aan de achterzijde. Je zult trouwens in het setup menu van de Sony ook nog wat instellingen moeten maken om te zorgen dat deze daadwerkelijk het RGB signaal opneemt (en doorgeeft naar de TV via de andere SCART), anders neem je nog steeds alleen maar composiet op. Raadpleeg de handleiding van de Sony recorder, hierin staat ook beschreven hoe je een kabeldecoder met RGB output op de juiste manier (via doorlussen dus) aansluit. Afhankelijk van het type recorder is het dan wellicht ook mogelijk timeropnamen te laten aansturen door de Humax, zodat je de timer in de Sony niet meer hoeft te programmeren.
     
  3. Dat is een duidelijk antwoord! Ik ga het proberen, Bedankt !
    (ik neem aan dat ik de HDMI kabel vanaf de Sony HDR naar de TV moet laten zitten...)
     
  4. Als test kun je de gewone splitter er even tussen uit halen. Sluit daarna vanuit de ziggo splitter een kabel die je direct op de TV zet zonder andere aansluitingen / hardware.

    Dan heb je de beste kan op een goed signaal. Het is dan ook makkelijk om de bepalen wanneer het fout gaat.

    Zit het nog steeds niet goed dan eventueel een andere goede kabel tussen ziggo splitter en tv zetten. Als het dan goed gaat ga je steeds iets meer er weer tussen zetten en test je steeds elke stap.

    Werkt het dan nog niet dan ligt hij of in de Ziggo splitter en bij Ziggo zelf dat er iets niet goed is aangesloten of een storing geeft. Je zult dan Ziggo moeten gaan bellen.
     
  5. Ja, de HDMI kabel vanaf de Sony naar de TV blijft uiteraard gewoon voor een optimale weergavekwaliteit. Je zou de Sony zelfs als upscaler kunnen gebruiken voor het signaal van de Humax decoder. Nadeel is wel dat de Sony dan aan moet staan om als upscaler te kunnen werken. Voor alle duidelijkheid: voor het doorlussen van het SCART RGB signaal vanaf de Humax naar de TV hoeft de Sony niet aan te staan, dat werkt ook als de Sony 'uit' staat (maar wel op het lichtnet is aangesloten).
     
  6. niemand?
     
  7. Raadpleeg de handleiding of blader gewoon eens door de diverse systeemmenu's. Ik heb zelf een Sony en daarbij zijn allerlei gegevens over de ontvangst(kwaliteit) heel gemakkelijk op te vragen per kanaal. Ik neem aan dat Samsung ook wel zoiets heeft.
     
  8. Kijk eens bij

    Menuknop AB --> Zelfdiagnose --> Signaalinformatie
     
  9. Ja daar krijg ik dus te zien een signaalsterkte van 90 en een bitfoutfrequentie van 0.
    Maar ik kan in de handleiding niet vinden waar die bitfoutfrequentie voor staat. Is dat de BER waarden waar men het vaak over heeft?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2009
  10. Nadat ik dacht mij probleem met blokken opgelost te hebben door kabel te vervangen in aansluit doos krijg ik doodleuk na 1 week zonder problemen te hebben ook weer problemen.

    Volgens mij is er toch meer aan de hand met het signaal van Ziggo. Ik lees toch steeds meet topics dan leden problemen hebben met de signaal van RTL/SBS zenders.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina