1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Heb ik alles juist gedaan / Wat kan er beter?

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door NoWorldOrder, 19 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. NoWorldOrder

    NoWorldOrder Forum Member

    Berichten:
    10
    Ik heb gisteren avond alles van / voor Itv geïnstalleerd.
    Het ging op zich prima! (zit zelf in de ict)
    Signaal sterkte is overal 100% (behalve bij ned 1,2,3) en de kwaliteit ook.
    Ber is netjes 0% constant.

    Echter was ik enigszins teleur gesteld. De HD zenders (ned 1,2,3, DC, Sport HD, etc lijken niet HD.
    Wanneer ik mijn beeld vergelijk met mijn blueray speler is dit niet helder.
    Vooral bij zwart / donkere beelden zie ik een soort van ruis / vaagheid.

    Ik wil nu gaan werken aan een oplossing en heb al enkele dingen gevonden die me niet veel verder hebben geholpen:

    - Andere HDMI kabel
    - Coax 12 kabels door het huis gebruiken (deze heb ik vervangen)
    - Software update

    Heeft iemand nog ideeën? Ik heb de versterker in de meterkast en vanuit poort 2 (>5) naar de kamer lopen welke ongeever op 5 meter afstand zit verbonden met een coax 12 kabel. Vanuit daar gaat er een kabel naar de cisco.
     
  2. jaap01

    jaap01 New Member

    Berichten:
    4
    Heb je de resoluitie instelling van de Cisco op 1080i gezet; bij gaat hij na opnieuw installeren van de fabrieksinstellingen standard terug naar 576.
     
  3. NoWorldOrder

    NoWorldOrder Forum Member

    Berichten:
    10
    Ja dat staat er zeker!
    Maar toch blijf ik vooral op grotere vlakken een soort van ruis zien.
    Dus je zit wel zwart of welke kleur dan ook. Maar niet helder / glad.

    Heeft iemand nog een idee? Ik zal morgen Ziggo hier eens over vragen.
    De andere kabels die ik vandaag gehaald heb mochten ook niet baten.
     
  4. IggyDoes

    IggyDoes Forum Member

    Berichten:
    5
    Ik herken het probleem dat je beschrijft. Ook ik vond het beeld 'vaag', alsof er een soort van sluier over het beeld hing. Ik heb op het forum de oplossing gevonden die mij in ieder geval heeft geholpen. Zie

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14721

    Door bij de televisie het contrast en de helderheid op resp 97% en 35% in te stellen, was het sluierprobleem verholpen. Ik hoop dat het voor jou ook de oplossing is.
     
  5. NoWorldOrder

    NoWorldOrder Forum Member

    Berichten:
    10
    Dat ga ik even proberen!

    Dus contrast op 97% en helderheid op 35%.
    Ik heb toevallig ook een samsung :-)

    Daarbij had ik zoals gezegd Ziggo gebeld, deze mensen hebben de kaart geactiveerd en hoe vreemd het wellicht klinkt, ik heb echt het idee dat sinds die tijd de HD kanalen verbeterd zijn. Tevens heb ik de stekker op >10 (bij de versterker) gedaan ipv >5 op aanraden van de medewerker. Hierbij werdt ook de ruis minder op alle HD zenders!

    Klein bij effect is dat ik nu af en toe een BER van 1 tot 8 heb op ALLEEN nederland 3 :S. Heeft iemand daar nog een idee voor? (eigenlijk merk ik er verder niks van, maar gaat om het idee :P).

    Ik ga het contrast gedeelte direct proberen :)

    Update: Ik ben snel: Heb het aangepast en inderdaad de waas is iets minder. Heb je nog andere tips voor bijvoorbeeld filters en of verlichting (van de tv uiteraard, hihi) Deze staat nu op 9 bijvoorbeeld.?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina