1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

release notes Cisco_8455_171109

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Infje, 18 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kan niet bij alle TV's; bij mijn toestel is het digitaal of 4:3 of 16:9.
     
  2. Ik bedoel de instelling op de Cisco: /instellingen/audio&video/"4:3 inhoud". Die kun je op 14:9 instellen. Geeft jouw TV het dan niet als 14:9 weer (afgezien van Ned-1,2,3-HD)?
     
  3. Had ik inderdaad over het hoofd gezien. Thnx.
     
  4. toch nieuwe bugs

    Na enkele dagen met de nieuwe software die mijn specifieke hdmi-problemen prima heeft opgelost (hdmi=>dvi) kom ik helaas nieuwe bugs tegen.

    Belangrijkste: Er mislukken weer opnames! En wel terugkerend geprogrammeerde via EPG. Was een half jaar geleden ook een (voor sommigen op dit forum zelfs zeer groot) probleem, maar werd toen via een firmwareupdate opgelost. Nu heb ik dagelijks dat DWDD die van Ma-Vr altijd keurig opnam, regelmatig kuren vertoond. Ik heb de oude programmering die maanden goed heeft gefunctioneerd gewist en het opnieuw ingesteld, met hetzelfde geklooi als gevolg. De opname stop halverwege spontaan, er verschijnt een rood balletje bij de opname en er valt niets af te spelen.
    Als je de frequentie op Eenmalig laat, gaat alles perfect. Ik heb merkwaardig genoeg trouwens geen problemen met wekelijks terugkerend, alleen dus dagelijks terugkerend.

    Dan een geheel nieuwe bug: bij het afspelen van opnamen van Ned 1-2-3 HD verspringt het geluid naar het Dolby D spoor en is dus zacht. Is wel te herstellen met de rode knop maar erg hinderlijk.

    Ik hoop dat iemand van Ziggo dit meeleest en onderzoekt. Door het tweede probleem op een idee gebracht, ga ik komende week proberen de Ma-Vr opname te programmeren op Ned.3 via kanaal 73 (niet HD)
     
  5. :cry: Hier helaas hetzelfde... Een teleurgesteld kind omdat het Sinterklaas Journaal, dat als dagelijks stond ingeprogrammeerd en tot de update foutloos ging, nu gewoon twee dagen achter elkaar niet opgenomen wordt, terwijl het wel in de lijst van op te nemen programma's staat.
     
  6. Hier Expeditie Robinson gemist die wel ingesteld stond (idd als terugkerende wekelijkse opname) :evil:

    Wat een :censored: apparaat. De Humax komt er met de 13e maand (die ik helaas pas eind jan krijg).

    Of is dit de Ziggo techniek om meer uitzending gemist klanten te krijgen?

    Gelukkig neem ik nog steeds met mijn HTPC ook alles analoog op, dus kun wel kijken. Zij het dan in analoge kwaliteit.
     
  7. Jammer voor je dat het pas eind Januari wordt, ik heb de Humax nu drie dagen geleden gekocht en ben er zeer content mee. niks op aan te merken en weet je...hij werkt gewoon en doet dus wat hij doen moet. Ik wil geen ogen uit steken hoor, maar je wachten wordt beloond zodra je hem in huis hebt.

    En het zal Ziggo's 'techniek' echt niet zijn om meer klanten voor "Uitzending gemist" te krijgen. Op één of andere manier krijgen ze de Cisco niet perfect werkend. ik val daar niemand over aan (sterker nog, er zitten hier op het forum een paar hele goede mensen die alles voor je doen om het te laten werken, maar hun handen lijken ook gebonden.)
    Toch vind ik het op z'n minst heel vreemd dat dit allemaal zo maar kan. Ik had hem vanaf juni 2009 en kon er niet meer mee omgaan, ik was steeds positief gebleven maar op een gegeven moment werd het een obsessie en denk je elke keer als je hem aanzet "Heb ik gewoon beeld? Kan ik nu gewoon TV kijken of moet ik eerst weer resetten of allerlei andere handelingen verrichten".

    Mijn tevredenheid over Ziggo in het algemeen is dan ook zeer hoog en ze hebben echt van alles gedaan om de boel voor mij 'acceptabel' te maken maar op een of andere manier lukt het met de Cisco niet. Is dit verholpen, komt er weer een 'oude kwaal' terug en dat gaat zo maar door.

    Dat 'gok-element' begon mij te vervelen en ik heb dus tot mijn grote tevredenheid gewoon de Humax iRHD5050c maar gekocht. Weer een hoop geld uitgegeven maar dan nu eindelijk tevreden want de kwaliteit van de kabel is gewoon perfect. Ik heb helemaal geen last van interferentie of wat dan ook. Alle kanalen even helder (uiteraard HD kanalen helderder :)).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2009
  8. Kan me voorstellen dat juist je kind(eren) erg teleurgesteld zijn omdat ze natuurlijk het hele Sinterklaas-journaal willen zien, nu moeten ze twee afleveringen missen en dat begrijpen kinderen vaak niet. Wellicht biedt 'Uitzending Gemist" een uitkomst.
     
  9. Dat vind ik nou juist een pluspunt omdat ik hem via de receiver had staan en ik prefereerde Dolby D geluid. Maar als je een dergelijke installatie niet hebt en gewoon via de TV kijkt, moet dat zeker niet gebeuren. Hij moet gewoon de door jou gemaakte instelling 'onthouden', niks meer en niks minder.

    Ik hoop voor jullie dat het nog goed komt, ik had begrepen dat er medio december weer een update aan komt. Maar of die alles 'goedmaakt'?
     
  10. Oh ja, en dan heb ik nog niet eens vermeld dat ik nu in vier dagen tijd alweer drie keer de stroom eraf heb moeten halen vanwege een crash.
    Ga maar weer eens een complete reset doen, wat ik overigens na de laatste FW ookal gedaan had, dus dat werkt kennelijk ook maar een paar dagen.

    Sorry, maar bij mij heeft de laatste FW de zaken alleen verergerd. Helemaal gehad met dit apparaat.

    Herken ronvm heel erg, elke keer als je de Cisco aanzet is het een loterij 'doet ie het of doet ie het niet'.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina