1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Overstappen nieuwe provider

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door teake90, 16 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo beste mede forrumers.

    rond 2003 hebben mijn ouders een kabel abbonement afgesloten bij @home.
    na jaren lang trouwe klant te zijn geweest van @home / Ziggo.

    hebben mijn ouders besloten, over te stappen op een 3 in 1 abbonement van de locale kabelboer ; Kabel Noord.

    tevens hebben ze het internetabonnement z2 opgezegd bij ziggo.

    nu kregen mijn ouders een brief thuis gestuurd, dat wij het modem en aansluit / splits punt op moesten sturen na ziggo. omdat wij dit in bruikleen hadden.

    na wat speurwerk in de rekingen van @home, hebben wij destijds de moden en het aansluitpakket gewoon betaald. grofweg 150 euro ex btw.

    moeten wij dit modem en de rest nu wel of niet opsturen, omdat wij gewoon van mening zijn dat het modem en de rest, ons eigendom is.

    de ziggo helpdesk beweert bij hoog en laag dat het hun eigendom is.
    en ze weten niet wat de gevolgen zijn als we het modem en de rest van de aansluiting niet opsturen.

    wat moeten wij nu doen?
     
  2. Als je van mening bent, dat je alles betaald hebt, dan zou ik een kopie van die rekening opsturen.
     
  3. Inderdaad, kopie van de rekening opsturen met een keurig briefje erbij dat je toch echt van mening bent dat het hier om eigendom gaat ...
     
  4. En wat denk je nog te kunnen uitvoeren met de "oude" apparatuur ?

    Het MACadres is geregistreerd, en zal worden verwijdert uit de DHCP server van Ziggo.
    Je kan dus met dat modem geen netwerkverbinding kunnen maken ( ook de evt. nieuwe eigenaar niet, indien je hem zou verkopen )
    de nieuwe kabelboer zal hem niet 'zomaar' activeren ( waarschijnlijk helemaal niet )

    Ik kreeg een briefje bij de modemruil dat ze hem graag terug wilden, ivm recycling, wat ik dan ook weer gedaan heb, nadat ik zeker was van goed functioneren van het nieuwe modem
     
  5. Ik ben bang dat ook dit niet zal voldoen. Spreek namelijk uit ervaring. Wij zijn maanden bezig geweest om Ziggo ervan te overtuigen dat mijn vader dood was en hij niet meer kon betalen. Zelfs een kopie van de overlijdensverklaring mocht niet helpen. Tot op heden klopt het nog steeds niet. Maar dat zal mij verder niet boeien. Ze zoeken het maar uit.

    O ja, ik kreeg ook nog bericht van hun dat ze mijn vader afgesloten hadden. Vraag me nu nog steeds af wie ze dan afgesloten hebben aangezien bij hem alles nog werkt (alleen heeft hij er niets meer aan).
     
  6. Dat zijn 2 verschillende dingen

    opzeggen na overlijden en de discussie over het al dan niet behouden van een modem.

    Maar ik kan me niet indenken dat een opzegging naar aanlijden van overlijden zo'n martelgang moet zijn.

    daarbij als je opzegt, en je WEET nog dat het werkt, zul je een naheffing krijgen, welke ook bij een deurwaarder kan komen, en je zal dan toch nog mogen betalen.
    dus ik hoop dat je de ontvangstbevestiging hent van TPG en de kopieen van de brieven die verzonden zijn
    ( het papiertje dat je een brief hebt verzonden is niet genoeg, je moet de handtekening hebben )
     
  7. Je hebt gelijk. Het zijn inderdaad 2 verschillende dingen maar ik moest het toch even kwijt. Sorry daarvoor.

    Ik heb schriftelijk van de directeur klantenservice dat alles afgesloten is. Dat het toch nog werkt zal me een zorg zijn. Niemand die ernaar kijkt. Dat geeft alleen maar aan dat ze daar niet weten waar ze mee bezig zijn en dat ze langs elkaar heenwerken. Mocht er een naheffing komen dan zal ik dit met plezier aanvechten.
     
  8. Dat jij het kwijt wil, is begrijpelijk, maar niet van toepassing, of toevoeging op de discussie.
     
  9. nee ik snap wat jullie bedoelen.
    en weet ook wel dat we er waarschijnlijk niks meer mee kunnen.

    maar het gaat ons/mij gewoon om het fijt.

    wij hebben voor dat modem betaald, dus het is ons eigendom.

    maar ik weet genoeg.
    waarschijnlijk sturen we hem gewoon op.

    hoe zit het trouwens met de splitters op de muur?

    AOP en de splitter ( modem tv radio ?)
    moeten die ook meegestuurd worden of?
     
  10. Je hebt niks meer aan de spullen,dus als men het recycled lijkt me dat de beste optie.
    En bij voormalig @home kan ik me niet heugen dat je moest betalen voor je aansluitapparatuur.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina