1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

mail instellingen casema

Discussie in 'Internet - Email' gestart door omega52, 16 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. omega52

    omega52 New Member

    Berichten:
    3
    help!

    Computer gecrashed. Niet meer benaderbaar. Opnieuw xp geinstalleerd. Loop weer als een zonnetje, maar.....

    Heb een oud mailadres van Casema. Is indertijd overgegaan naar Ziggo. Ben nu mijn accountinstellingen kwijt voor mijn mail. Mijn oude pop instelling was: pop3.casema.nl
    Voor de uitgaande post ben ik hem echt kwijt. Ziggo helpdesk geeft alleen pop.ziggo.nl op en smtp.ziggo.nl ( in en uitgaand) maar die werken echt niet. Met pop3.casema.nl krijg ik wel post binnen, maar kan niet versturen. Wie weet raad?

    Albert:frons:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2009
  2. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    En versturen met smtp.casema.nl?
    Heb je die ook al getest.

    Ik kan zowel via smtp.ziggo.nl als smtp.casema.nl e-mails versturen.
     
  3. omega52

    omega52 New Member

    Berichten:
    3
    Hallo

    Dank voor uw snelle reactie!

    Gebruik outlook express.

    Heb ik allemaal geprobeerd. Ook thunderbird maar eens geinstalleerd, zelfde probleem. Nog andere ideeen wellicht?

    Wel heb ik ter controle de accountgegevens van mijn zoon ingevoerd en wat blijkt: die werken gewoon.Ik kan dus concluderen dat Outlook gewoon werkt?

    in ieder geval bedankt!

    Albert
     
  4. Gizmo©

    Gizmo© Forum Member

    Berichten:
    598
    Je moet gebruiken:

    pop.ziggo.nl ==> ingaande mail
    smtp.ziggo.nl ==> uitgaande mail

    Gebruikersnaam: gehele emailadres invullen (niet alleen het deel voor het @), dus xxx@ziggo.nl
     
  5. omega52

    omega52 New Member

    Berichten:
    3
    Dank, heb ik allemaal gedaan. Heb alleen een oud Casema mail adres. Dat heeft altijd gewerkt tot de crash. Misschien is het handig om een compleet nieuw account aan te vragen?
     
  6. Gizmo©

    Gizmo© Forum Member

    Berichten:
    598
    Heb je Ziggo al gebeld???
     
  7. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Forum Member

    Berichten:
    3.611
    Voor uitgaande mail (smtp.ziggo.nl) moet je juist geen authentificatie gebruiken.
     
  8. Gizmo©

    Gizmo© Forum Member

    Berichten:
    598
    Heb je ook al pop.casema.nl en smtp.casema.nl geprobeerd?
     
  9. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Welke foutmelding krijg je? Wat staat er achter 0x800ccc?
     
  10. wijbro

    wijbro Forum Member

    Berichten:
    37
    Heb zelf ook een (ex-) casema account, mijn instellingen:

    inkomende mail: pop3.casema.nl
    uitgaande mail : smtp.casema.nl
    accountnaam: gehele emailadres (dus inclusief casema.nl)
    en wachtwoord in het daarvoor bestemde veld

    géén vinkje bij "beveiligde wachtwoordverificatie"
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina