1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Elke dag modem resetten

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Flex, 15 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds afgelopen donderdag heb ik een Alles in 1 EXTRA met interactieve tv pakket hier in huis, aangesloten door een monteur (was de enige optie om het pakket op tijd in huis te hebben). Vanaf die dag moet ik elke dag het modem resetten om te kunnen internetten.

    Uitleg netwerk in huis:

    Het modem (UBEE EVM3200) zit met de standaard meegeleverde coax aangesloten op de tratec FRA-752/N en vanaf daar met het standaard meegeleverde coax naar het AOP.
    Vanaf het modem aangesloten aan een NETGEAR wndr3700 router met de standaard meegeleverde utp kabel (ongeveer 15meter).
    Aan de router heb ik 1 pc wired aangesloten, 1 pc via WLAN en 1 laptop via WLAN.
    De 3 pc's krijgen een ipadres toegewezen door de DHCP van de router in een range van 10.0.0.2 tot 10.0.0.4, de router zelf heb een 10.0.0.1 ipadres (standaard NETGEAR)

    Wat heb ik geprobeerd:

    - Harde reset uitgevoerd op modem en router.

    - Als alle pc's geen internet meer hebben de utp kabel vanaf het modem direct op een pc en/of een laptop aangesloten en via een ipconfig release/renew geprobeerd weer internet te krijgen.
    Ik krijg op deze manier wel een ipadres toegewezen maar geen internet, wanneer ik het modem reset (voedingskabel 1 minuut eruit laten) krijg ik weer een ipadres en werkt alles weer.

    -Gevoeld of het modem erg warm wordt, want alle lampjes blijven overigens wel branden op het modem wanneer ik geen internet heb, het lijkt alsof het modem vastloopt.

    Dit is ook het enige probleem wat ik heb want de internetverbinding loopt verder goed (48.02 Mb/s om 4.60Mb/s). Denk alleen dat ik op langer termijn een beetje moe wordt om elke dag een reset uit te voeren op het modem.

    Iemand nog een suggestie?
     
  2. als je een pc rechtstreeks aan sluit loopt het wel goed ? Om te kijken of het niet de router is. Tijd klok gebruiken in ergste geval.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  3. Dit is echt een modem-probleem. De Arris heeft ook last van dit soort geintjes.
     
  4. Heb de pc's idd rechtstreeks aangesloten op het modem maar dan is er wel een ipadres maar geen internet.
    Met deze stap heb ik dus de router uitgesloten,deze heeft trouwens de laatste firmware V1.0.4.35.

    Ik heb gisteravond alles uitgezet op de router alleen het hoogstnodige zoals de DHCP server, ook het modem nog een keer een harde reset gegeven......kijken of het nu beter gaat.
     
  5. Heb een kleine week geleden ook steeds uitval gehad. Vanavond komt er een monteur voorlangs.
    Tis wel verbazingwekkend, dat na de afspraak met de helpdesk er opeens geen uitval meer is geweest.
    Laat de monteur gewoon komen, dan meet hij de boel voor de zekerheid maar eens goed door. Ben het een beetje zat, dat je niet kunt vertrouwenen op een modem die geen stabiele internet en telefoonverbinding geeft.
     
  6. Ik heb sinds het in gebruik nemen van de Ubee modem tot drie keer toe met de helpdesk gebeld omdat de verbinding eruit lag en elke keer kwam de modem binnen 5 minuten weer tot leven.
     
  7. Dat is wel heel kort door de bocht. Met pc rechtstreeks aangesloten hoor je gewoon internet te hebben. In welke reeks valt het ip adres wat je dan krijgt? Welke dns servers krijg je toegewezen? Eerst krijg je een 192.168.100.x adres en pas later je "echte" adres. Dat krijg je alleen als het modem wordt gereset na het aansluiten van de pc.

    Het feit dat je via de router na verloop van tijd je verbinding verliest wijst er op dat de router waarschijnlijk zijn lease niet verlengd krijgt. Zodra de verbinding wegvalt zou je eens in het management scherm van je router moeten kijken of deze nog steeds een extern adres heeft en, indien mogelijk, een ip renew doen en kijken of eea weer werkt.

    Als eea uitvalt, kun je de router dan uberhaupt nog bereiken? en de andere pc's?

    Gebruik je bittorrent? Heb je het aantal connecties beperkt?

    Ik heb hier overigens een Arris staan die sinds augustus nog nooit gereset is en slechts 2 keer bewust opnieuw gestart is omdat de stoppengroepen waar deze op hing even uit moesten.
     
  8. Ik heb de Arris eind augustus gekregen en sindsdien regelmatig problemen. Vaak werkt het wekenlang perfect en dan moet opeens 2 a 3 keer per week de boel resetten, ondanks dat alles lampjes op het modem gewoon branden. Op dat moment geen internet en geen telefoon.
    Nee, ik gebruik geen router. PC is rechtstreeks aangesloten met de door Ziggo geleverde CAT6 kabel. Telefoon staat ook op voldoende afstand van het modem.
     
  9. Ok...net om 13.00 uur lag het internet er weer uit. Heb het volgende gedaan:

    - Zonder reset modem utp aan de pc gehangen en een ipconfig release/renew gedaan. Na een paar keer een 0.0.0.0 adres te hebben gekregen ( met de bijbehorende unable to contact DHCP server boodschap) heb ik daarna een 169.254.24.221 adres gekregen.

    - Daarna modem reset (stekker eruit/erin) en weer een ip adres gekregen die werkt.( 83.81 range met 255.255.255.0 submask)

    - Als ik in de router manager kijkt klopt dit ook. Alleen is mij nu opgevallen dat ik voorheen het mac adres gebruikte van de router en het 83.81 ipadres kreeg met een 255.255.255.0 submask. Nu heb ik in de router de optie MAC adres van computer gebruiken en dan krijg ik een ipadres met een range van94.209 en een 255.255.248.0 submask

    - DNS servers blijven gelijk: 212.54.40.25 en 212.54.35.25

    - Verder geen gebruik van bittorrents, wel van usenet maar de laatste 12 uur niet aangestaan.
     
  10. Tis allemaal erg vervelend, maar het houdt je wel lekker van de straat.:wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina