1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Ziggo verhoogt tarieven per 1.1.2010

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Angelo, 13 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Eduard08

    Eduard08 Forum Member

    Berichten:
    3.372
    Waarom zeg je Ziggo niet gewoon op?
     
  2. Eduard08

    Eduard08 Forum Member

    Berichten:
    3.372
    Eentje per maand! Dat is dus pakweg driekwart plak per dag..:wink:
     
  3. Eduard08

    Eduard08 Forum Member

    Berichten:
    3.372
    Je hebt neem ik aan hierover al een klacht ingediend bij Ziggo zelf. Wat was hun antwoord daarop?
     
  4. Jimmy54

    Jimmy54 Forum Member

    Berichten:
    15
    Over het "niet eens zijn met de verhogingen" is Ziggo volgens mij toch heel duidelijk.
    En met die "verhogingen" doel ik mede op de download-snelheid, want een veelvoorkomend argument is 'ik heb er toch niet om gevraagd' ......

    Met het 20 mbit abbo'tje + telefoon + TV + Film 1 bij het voormalig Casema was ik uiterst tevreden.
    We zitten nu met Ziggo ongevraagd op 50 mbit - wat een schande :schater: en als het een beetje tegen zit :oyeah: gaan we volgend jaar naar 80
    en waarschijnlijk niet lang daarna naar 120 mbit met een AIE extra abbo.

    Ik weet het niet zeker maar ik denk dat m'n laptopje het niet gaat trekken om zonder problemen met 120 mbit/s een 4.8 gig bestandje op te halen.
    Dus denk ik dat die 50 mbit/s ruim voldoende is om datgene te doen wat ik voorheen altijd met 20 mbit/s heb gedaan.
    (voor zolang het nog duurt, want het gebruik - lees content - van usenet ligt ook onder vuur en wordt waarschijnlijk aan banden gelegd)

    Het is vrij simpel en uiterst economisch om je abbo te laten downgraden naar de snelheid waar je content mee was. In mijn geval zou dat nu naar 50 mbit/s zijn.
    En mocht de content van usenet worden gewijzigd, kan ik nog verder terug naar een 20 mbit.

    De verhoging van € 1,55 is dus in feite peanuts met de wetenschap dat het filmpje kijken via usenet geen lang leven meer is beschoren.
    Haal er dus uit wat er uit te halen valt ..... Ziggo doet dat nog niet :roll:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
  5. cra1n

    cra1n Forum Member

    Berichten:
    116
    Omdat Ziggo de enige is, geen concurrentie. Zoals ik al eerder zei, als UPC hier ook beschikbaar was geweest was ik zo overgestapt.

    Maar ik durf wel te wedden dat als UPC hier ook beschikbaar was geweest, de prijzen bij Ziggo wat omlaag zullen komen.

    Het schijnt te zijn dat komend jaar all in 1 plus pakket de snelheid zal verhogen, dat is niet nodig. Ik vind 20mb snel en goed genoeg, waarom nog sneller? Ik denk dit om prijzen te kunnen verhogen, simpel.
     
  6. Jam

    Jam Forum Member

    Berichten:
    481
    beste,

    als je op deze manier met medegebruikers omgaat die wel moeite hebben met de prijsverhoging, lok je wellicht frustratie uit.

    niet iedereen heeft dezelfde portemonaie.
    vooral bij mensen met langslepende problemen.
     
  7. cra1n

    cra1n Forum Member

    Berichten:
    116
    De beroemde klachten van mensen is het 'kwartje' van toenmalige premier Wim Kok. Dus ik heb het niet over 1 mensen, maar miljoenen mensen schijnen niet tevreden te zijn!

    Wel jammer dat iemand hier niet aan anderen denkt terwijl er bij Ziggo bijvoorbeeld Eredivisie vreselijk duur is aangezien bij UPC veel goedkoper is. (samen met Sport 1). Verder ook de pakketen kom ik bij UPC ook goedkoper uit.

    Gisteravond was ik bij mijn familie op visite, iedereen hebben het financieel goed voor elklaar, ik had het even over 1,55 euro, iedereen vond het erg belachelijk. Dus duidelijk.

    De reden van belachelijk is:

    - Waarom niet van 50mb verlagen naar 40mb? 40mb is razendsnel genoeg?
    - Duur
    - Slechte service
    - Als je naar Ziggo belt, kom je vaak in de verkeerde afdeling
    - Per maand opzegbaar klopt niet altijd, vaak 1 tot 2 maanden later (waarom nooit 1 maand eerder?)
    - Alles in 1 extra pakket is onnodig, iemand wil bv gewoon 20mb houden, maar stapt gewoon automatisch over naar 50 mb terwijl hun router niet geschikt zijn. Ze moeten ook meer betalen dan alles in plus pakket.

    Router met 54mbps is geschikt voor de snelheid van internet ongeveer 20mb, meer dan 20mb haal ie vrijwel nooit.

    Alles in 1 extra pakket: 50 mb -> Thuis met router 54mbps niet geschikt!
    Alles in 1 plus pakket: 20 mb -> Thuis met router 54mbps wel geschikt!

    En de prijs is 15 euro verschil. Ziggo heeft klanten niet uitgelegd, doet ie ook niet want anders zouden veel klanten die thuis met 54mbps router hebben zo overgestapt zijn naar alles in 1 plus pakket. Veel klanten moeten hierdoor ook gaan bellen met de vraag: waarom haalt mijn internet niet 50mb? Dan zegt de service:"Jouw router is niet geschikt". (Waarom niet in brief erbij vermelden).

    Daar heb ik het ook over.

    Als je internet dat sneller dan 20mb hebt, dan moet je andere router kopen dat snelheid van ongeveer 100mbps of 300mbps heeft, dan heb je wel wat aan alles in 1 extra pakket.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
  8. Jam

    Jam Forum Member

    Berichten:
    481
    sorry, ik quotte Eduard08.
    ik ben het met jou helemaal eens.

    inflatie heeft een klant zelf ook last van, ik vind dat dus een heel erg slap argument in deze en zie het meer als een smoesje.
    zo veel mogelijk mensen naar een bundel lokken met acties en reclame en dan de prijs verhogen met als argument "inflatie" vind ik gewoon niet kunnen.
     
  9. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Het lijkt me simpel: Ziggo heeft een aantal producten tegen een bepaalde prijs. Als je denkt dat de combinatie producteigenschappen, kwaliteit, service en prijs niet gunstig is t.o.v. andere aanbieders dan stap je toch over?

    Op internet gebied, maar ook voor telefonie en TV zijn er alternatieve aanbieders, ieder met z'n eigen producten, kwaliteit, prijzen en service.

    Je bent echt niet verplicht bij Ziggo te blijven.
     
  10. cra1n

    cra1n Forum Member

    Berichten:
    116
    Dat klopt, maar ziggo is ook de enige, he? dus ze kunnen doen wat ze willen. Maar een ding weet ik het gewoon, ze willen gewoon iets van ons hebben.

    - Waarom zijn ze niet erg goed bereikbaar (oa verkeerde afdeling)
    (Ze willen meer verdienen (belkosten))

    - Waarom beantwoorden ze de mails niet sneller
    (Ik moet lang wachten op retour, ze hopen dat ik dan vervolgens bel)

    - Eredivisielive 15 euro p.m. bij UPC samen met Sport 1 ook voor 15 euro.

    - Pakketten kom ik bij UPC goedkoper uit

    - Nieuw website bij Ziggo, terwijl daarvoor ook goed eruit ziet?

    - Per maand opzegbaar klopt niet altijd, vaak 1 tot 2 maanden later. Waarom nooit 1 maand eerder?

    Alles bij elkaar kun je wel zien dat het om $ gaat. Ik heb het nooit het indruk bij Ziggo dat ze ervoor zorgen dat ze voor ons doen, oa snel bereikbaar, goed beantwoorden, vaak goede afdeling terecht, hier en daar wat goedkoper dan UPC, enzovoorts. Helemaal niets.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina