1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Cisco 8455 issues, reproduceerbaar

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door Wushuwakkie, 12 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo beste forumgebruikers,

    Sinds een aantal maanden ben ik de minder trotse eigenaar van een 2 jarig abonnement op ITV en zit ik er sterk over na te denken om op 31-12-2009 richting Scheveningen te rijden en de Cisco op die brandstapel aldaar te gooien.

    Wat is nu het probleem....
    Buiten het feit dat ITV nog niet volledig voldoet aan mijn verwachtingen qua stabiliteit/beschikbaarheid moet ik zeggen dat het er op lijkt dat Ziggo met de dienst aan de slag is gegaan. Er is op dat gebied mijns inziens verbetering echter......! Die draak van een Cisco frustreert mij op het leven. Vastloper hier, vastloper daar. Dan blijft dat ding aan staan (Harddisk), dan loopt hij vast in het menu. Irritatie alom.

    Nu heb ik één van de problemen weten de reproduceren.
    Om het apparaat niet vast te laten lopen moet ik een volgorde van aanzetten aanhouden namelijk, allereerst mijn TV (LCD Philips) en geluidsinstallatie (Soundbar Philips) en daarna pas de Cisco. Doe ik dit niet dan krijg ik de melding te zien dat het beeldsignaal niet wordt ondersteund, heb ik geen geluid of loopt deze vast. Kennelijk gaat er iets niet lekker met het HDMI signaal wat uit die Cisco komt. Trek ik de HDMI connector eruit en stop ik hem er weer in dan verschijnt er een geweldig mooi groen beeld op mijn TV met als resultaat dat die Cisco vastloopt. Stekker uit de muur en erin en het kijkfeest kan beginnen.

    Is het kijkfeest eenmaal afgelopen dan moet er in huis weer even nagedacht worden over de manier van uitzetten. Eerst de Cisco, dan de Soundbar en de LCD. Doe ik dit niet dan loopt die Cisco vast en heb ik stookkosten bespaard omdat dat ding de gehele nacht aan heeft gestaan.

    Uiteraard ben ik al geruime tijd bezig geweest om naar een oplossing te zoeken. Eerst maar eens gebeld met Ziggo. De lieve dame vertelde mij dat, lees, ALLE stb's hier last van hebben. Heb mevrouw uitgelegd dat mijn Humax en twee Samsungs (één daarvan HD ontvanger met HDMI) nog nooit zijn vastgelopen, echt nog nooit. Het kon ook liggen aan de manier waarop ik de zaak heb aangesloten. Ik moest mijn spanning niet uit een verdeeldoos halen maar uit een aparte wandaansluiting. Heb mevrouw uitgelegd dat deze niet voorhande is en wanneer ik dit wel zou doen enkel mijn Cisco verzien zou zijn van spanning maar mijn TV niet. Eerlijk gezegd had ze daar een goed punt, kans op vastlopers wordt direct gereduceerd tot zeg 1%. Uiteindelijk resultaat, Er is geen oplossing. Dit heeft ze niet letterlijk gezegd maar gezien haar antwoorden/suggesties redelijk kansloos dus.

    Toen werd ik gebeld door één of andere medewerker/verkoper die een klanttevredenheidsonderzoek startte bij mij. Uiteraard aangegeven dat de Triple Play dienst naar wens is maar dat ik erg met ITV in mijn maag zit. Hij was verbaasd dat ik deze problemen had en gaf mij het advies om contact op te nemen met Sluitallesaan.nl. Daar kon ik het verzoek in schieten zodat het apparaat vervangen zou worden om in ieder geval te kijken of deze niet defect was. Vol goede moed een e-mail geschreven en mij werd aangeraden om de update op het apparaat te zetten die half oktober beschikbaar was gekomen. Uiteraard staat automatisch updaten aan dus deze was er al overheen gedenderd met als resultaat, precies wat de changelog zei, verbeterde gui snelheid en een lege RTL gemist. Woehoe, geen firmware dus. Deze informatie heb ik op mijn beurt weer teruggemaild met de hoop dat het apparaat nu wel omgeruild zou worden. Niets bleek minder waar. De reactie van Sluitallesaan was dat Ziggo de omruilacties voor haar rekening neemt dus kousje af, kastje muur, zwaar ontstemd!

    Weer contact met Ziggo, nu maar per mail. In de reactie van Ziggo wordt met geen woord gerept over de vervanging van mijn huidige Cisco. Het enige wat ik wil is het uitsluiten van een mogelijk uniek probleem op het apparaat wat bij mij in de huiskamer staat. De smaak die dit hele traject bij mij achterlaat is dat men zeker op de hoogte is van mijn problematiek. Het enige wat men nog mist is het welbekende scrotum om toe te geven dat het gewoon huilen met de pet op is aangaande de hardware keuze. Nog mooier vind ik dat die dingen nu voor een habbekrats bij een Ai1 abonnement worden "verkocht", hilarisch.

    Nu heb ik begrepen dat eind November een firmware update beschikbaar komt. Hebben mensen toevallig al de releasenotes/changlog kunnen bekijken om te achterhalen wat Ziggo hiermee denkt op te lossen?

    Wat ik wel weet is dat ik Ziggo volledig de ruimte heb gegeven om een duidelijk antwoord te geven, problemen op te lossen maar dat deze ruimte nu bijna verdwenen is. Het laatste wat ik nog kan doen is de firmware update afwachten. Uiteraard hoop ik dat deze de problemen zal oplossen mocht dit niet het geval zijn dan zit ik hard na te denken over een ingebrekestelling.

    Graag verneem ik van julle over de releasenotes/changelog en met vriendelijke groet,

    Wushuwakkie
     
  2. Herkenbaar helaas.

    En van de aanstaande FW release weinig meer gehoord behalve dat ooit beloofd is dat die ook 'enkele HDMI issues' gaat oplossen. Maar ook dat is bij eerdere FWs ook al beloofd.
     
  3. Tjonge, wat een ellende.
    Gelijk afkloppen, maar volgens mij ben ik één van de weinige zonder problemen met het apparaat. De Cisco is erg traag, waardoor je geduld af en toe flink op de proef gesteld wordt en je moet oppassen niet meerdere commando's achter elkaar geeft (wellicht dat die dan vastloopt?). Het afgelopen jaar is de Cisco bij ons slechts één keer vastgelopen en heb ik de stekker eruit moeten trekken om weer verder te kunnen kijken. Het pauzeren en opnemen gaat altijd goed.

    Itv heb ik enkel in de begin maanden gehad. Het werkte niet altijd en ik vond het aanbod te beperkt in verhouding tot de prijs. Het feit dat het niet altijd werkte lag mijns inziens meer aan Ziggo dan aan de Cisco. Sinds kort hebben we namelijk ook Eredivisie Live en het terugkijken van wedstrijden via Wedstrijd gemist gaat eigenlijk altijd goed. Het kan dus wel werken.
     
  4. het kan dus wel werken??

    Werk je soms bij ziggo , " het ken dus wel werken ", ja lees maar op het forum :schater:. Van de week is er een monteur langs geweest omdat ziggo er standaard vanuit gaat dat er iets is met de kabeldozen oap etc , nou de beste man kon niets verkeerds vinden .

    Had pas ervoor een van de kabelaansluitdozen nog appart geaard op de waterleiding om alles uit te sluiten . Er lopen extra kabels van A merk dwars door mijn kamer :" om alles uit te sluiten " .

    En nu krijg ik cisco nr 3 , ach ja , ik ben zeeman en drie maal is scheepsrecht :applause:.

    Andere stb's hebben nergens last van , en ja het is waar dat die geen interactieve tv hebben . Maar die cisco's slaan inderdaad alles .

    Heb nu ook een humax 5050 die we gebruiken om gewoon tv te kijken ,met de zenders in " onze " volgorde .etc etc etc . Ik heb die extra uitgave voor die humax van 350 euries maar gemaakt omdat ik als ik weer eens op zee zat weer mijn vrouw aan de telefoon kreeg met dat die malle cisco weer vast stond En dan moest ik weer uitleggen hoe er ge reset moest worden . Zo wordt tv kijken bij ziggo wel erg duur :no:

    Ik /we hopen nu ook dat ziggo nu eindelijk eens met een firmware/software update komt wat de meeste problemen verhelpt :thankyou:.
     
  5. Haha, zo herkenbaar. Gelukkig ben ik gewoon op werk in NL en niet op zee, dus minder kostbaar. Bovendien is mijn vriendin maar 1 dag per week thuis als ik niet thuis ben.
    Vertel mijn vriendin maar gewoon op de Harmony remote de knop TV Analoog kijken te drukken, want als ik mijn vriendin de stekker uit de Cisco laat trekken kan ik vervolgens weer alle kabels langs omdat er dan weer ergens anders een kabel uitgetrokken is.

    Overigens wel een goede tip: koop een Harmony en stel een Analoog TV kijken knop in. dan kan de vrouw (of onze oppas) makkelijk gewoon kijken zonder de Cisco als die weer eens vastgelopen is. Is een echte relatiesaver (de gemiddelde vrouw ziet het verschil tussen analoog en digitaal toch niet).
     
  6. De Cisco liep bij mij eerst ook regelmatig vast. Ik heb sinds een aantal weken een tijdklok op de stroomkabel zodat de Cisco (en TV & versterker) om 23:30 helemaal uitgaan en 'smorgens om 06:30 weer aan. Sindsdien geen vastlopers meer gehad en het scheelt stroomverbruik van de Cisco in standby-stand.
     
  7. de gemiddelde vrouw..xahmol

    oooooooo de gemiddelde vrouw... jij duft . Mijn wijffie zit ook wel ens op internet dus ik kijk wel uit zo'n opmerking te maken :schater:.

    En ja , ik heb een harmonie 7 nogwat , makkelijk voor de vrouw (laffe uitspraak) . En ik had in het begin mijn ouwe trouwe samsung ook voor de tv geschakeld zodat ze wel tv kon kijken in geval de cisco weer eens vast stond .

    En de daarop volgende tip van de tijdklok dacht ik ook al aan . Want zowaar dat meer stb problemen hadden in het begin . Mijn samsung hd ontvanger werd in het begin steeds langzamer door het vol lopen van memmory wat ik ook verhielp door slechts 1 minuut in de nacht het apparaat uit te schakelen met een tijdklok . Dit is later verholpen door een samsung firmware update .Zo zie je , het is niet alleen de cisco met problemen , maar ze zijn wel de kampioen :applause:.
     
  8. Mijn Cisco is nu ook al 2 keer vastgelopen, uit het niets.

    Eerst 2 weken geen probleem gehad, maar nu opeens.....


    Verder moet ik mijn geluid van de tv heel hard zetten voordat er wat geluid uitkomt.
    Dit heb ik in het begin ook niet gehad..
     
  9. Bekende bug. Altijd al elke keer als je de Cisco helemaal van stroom af haalt het volume op de Cisco naar 50%, sinds de laatste FW update gaat het volume ook naar 50% op spontane andere momenten (maar niet altijd) na een gewone standby.

    Erg irri. Moet je eerst de volumeknop van de Cisco weer zien te vinden op je Harmony (volume standaard is de receiver bij mij).
     
  10. Je kunt ook op de cisco zelf het volume hoger zetten. Scheelt zoeken op je Harmony.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina