1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

bbned 32MB download duurt uren!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door DickStomp, 11 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. DickStomp

    DickStomp Forum Member

    Berichten:
    9
    Om jaloers op te worden!!! Het zal mij benieuwen hoe Ziggo de rommel bij mij opruimt...
     
  2. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Ik snap dat er een probleem is, maar wat er nu zielig is begrijp ik niet? Dat er een probleem is wat verholpen moet worden maakt Ziggo nog niet direct zielig, dus leg eens uit als je wil.
     
  3. rutger89

    rutger89 Forum Member

    Berichten:
    316
    Sorry hoor, maar ik snap geen bal van je reacties.... :?

    Je hoeft die 1000mb.bin niet helemaal te downloaden als je na 5 minuten nog steeds op 7kB/s zit ;) :oyeah:

    Het was maar een suggestie, zal het hier wel bij laten. :no:
     
  4. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Ik wil er slechts 1 ding over zeggen. Als je internet uitvalt of brak wordt, wil je graag je gal spuwen. Dat zou ik ook doen. Een connectie loopt wel goed, en dat is het betalingsverkeer naar Ziggo toe. Hoe moet het zijn voor iemand met de nodige problemen om door iemand aangesproken te worden met een keiharde connectie? Beetje sussen, pappen en nathouden, dat schiet lekker op. Ik werd net gebeld door een vriend waarbij de zaak er ineens uitligt. Word je niet vrolijk van. Van mij mag je dan best zeggen dat ziggo zielig is, het zijn slechts woorden. Vrij mild zelfs. Beter dan een scheldcannonade.
     
  5. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Tuurlijk is een storing vervelend, maar een storing maakt Ziggo niet zielig. Het is ook niet zijn internet wat uitgevallen is, maar dat van een klant (uurtje factuurtje verhaal).

    Als je betaald (zie het uurtje/factuurtje) bij een klant zit met een storing zit je er dus op zakelijke basis. Aangezien je er zakelijk zit lijkt een beetje een professionele houding mij wel op zijn plaats. En omwille van een storing een bedrijf zielig noemen is nou niet wat je noemt een professionele houding.

    Daarnaast, zijn reacties getuigen niet van veel duidelijkheid, en evenmin van welwillendheid. Een simpele (andere)test word als teveel moeite beschouwd. Ook geen professionele reactie, en de manier van reageren laat nou niet de indruk achter dat diegene echt (veel) kennis van zaken heeft voor hetgeen hij betaald krijgt. Dat is een aanname, die er wellicht gigantisch naast zit, maar we kunnen op dit moment enkel een beeld vormen op basis van zijn reacties hier.
     
  6. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Oeps, dat had ik niet eens gelezen. Maar dan kan hij die klant geen factuur sturen, hij heeft niets opgelost. Puntje eigenbelang?


     
  7. DickStomp

    DickStomp Forum Member

    Berichten:
    9
    32MB download duurt lang

    Vrienden,
    Dit draadje leidt, zo te zien, tot geen resultaat.
    Ik zal mijn klant adviseren alleen TV van Ziggo af te nemen, zoals ik dat zelf ook doe.
    Voor échte telefoon moet je bij de KPN zijn via een koperen draadje, gemiddeld één storing in de 10 jaar.
    Voor échte ADSL, over het koperen draadje van de KPN, zijn betrouwbare leveranciers te vinden, zoals ik zelf ondervind.
    Dit draadje kan mijnentwege gesloten worden.
    Dick
     
  8. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Als je geen duidelijke informatie verstrekt kun je ook geen (duidelijk) antwoord verwachten. Klaar.

    Je bent allesbehalve duidelijk. Enige wat wel blijkt is dat je niet ontzettend welwillend bent om iets uit te voeren. Als je meer informatie verstrekt kunnen mensen hier je wellicht van een antwoord voorzien.

    Het enige wat we weten is dat een speedtest laat uitvalt en dat er een probleem is. Als je al IT professional bij een klant zit had je zelf ook kunnen bedenken dat onderstaande informatie handig is om een vraag te kunnen beantwoorden:

    - Op 1 pc of op meerdere pc's?
    - Is er sprake van een router of is de pc direct met het modem verbonden?
    - Is het modem gereset? (min 30sec spanningsloos)
    - Wat voor type modem staat er?
    - Is het modem op de juiste plaats aangesloten (direct op het AOP)?
    - Sinds wanneer speelt het probleem?
    - Zijn alle mogelijk oorzaken op de pc zelf al uitgesloten?
    - Test het vervolgens ook nog eens op andere test sites, wat is het resultaat daar? (als je dit niet wil uitvoeren voor je klant ben je niet echt bezig voor je klant om het probleem opgelost te krijgen).

    Als je een of meerdere zaken hierboven nog niet hebt uitgevoerd, alsnog doen. Wel dubieus dat je jezelf tot een forum moet richten voor een oplossing terwijl je fijn een factuur uitschrijft voor je klant. Je stelt je naar de klant op als professional, gedraag je dan ook zo. Het advies aan jou klant geven wat je hierboven voorstelt is allerminst professioneel en is zeker geen oplossing.

    Je bied geen oplossing, enkel een work-around, en dan work-around die "onderbouwd" word met foutieve feiten en aannames. Je stuurt zeker wel een factuur sturen aan je klant... :roll: Je verwijt Ziggo dat ze jou met een kluitje in het riet sturen, maar je doet precies hetzelfde met jou klant.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina