1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Status DOCSIS 3.0 modems ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Crichton, 11 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi
    Na diverse posts te hebben gelezen over diverse problemen met de nieuwe DOCSIS 3.0 modems, vroeg ik me af in hoeverre die nieuwe modems fatsoenlijk werken. Ik kreeg een email van Ziggo met daarin een vergelijking
    met mijn huidige losse producten en de alles-in-1 producten. Uit het verleden (ben ex-Wanadoo-cable/Orange-cable internet klant, Casema TV/Telefonie klant) heb ik nl. nog aparte TV/telefonie/internet. Het alles-in-1-extra pakket klinkt leuk maar aangezien ik hier nogal wat problemen heb gezien met die nieuwe modems vraag ik me af of het wel verstandig is om over te stappen.
    Mijn oude docsis 2.0 motorola modem werkt als een zonnetje.

    Dus: overstappen en hopen dat het nieuwe mode werkt, of afwachten tot iedereen naar DOCSIS 3.0 moet en dan ook maar hopen dat het nieuwe modem werkt tegen die tijd ?
     
  2. Verreweg de meeste problemen zijn inmiddels opgelost. Er zijn helaas nog wel wat kleine problemen met modems, maar voor zover ik weet beperkt zich dat tot het traag opstarten van het modem (waar je enkel de eerste keer last van hebt) en het niet kunnen activeren (waarvoor je de HD kan bellen).
     
  3. Vergeet er niet bij te vertellen, dat er links en rechts er nog wel eens modems spontaan hun signaal verliezen. Hopelijk is dat probleem volgende week na de komst van de monteur bij mij opgelost.:wink:
     
  4. Wachten tot het "moet" is een optie. Hier staat het nieuwe modem nog steeds aan de kant. Mogelijk tot ergens in januari. We kunnen niet zonder verbinding dus proberen is geen optie helaas.
     
  5. Persoonlijk heb ik met het Ubee modem vanaf dag 1 - op het sinds kort opgeloste snelheids probleem met newsservers na - geen enkel probleem ondervonden.

    'maar hopen dat het nieuwe modem werkt tegen die tijd' klinkt nou niet alsof je er veel geloof in hebt. Heb je in Breda geen bekenden die al met een DOCSIS 3.0 modem draaien? Dan zou je daar eens kunnen navragen wat de ervaringen zijn.

    Er zal altijd wel eens een slecht modem tussen zitten, maar de grootste (en wat mij betreft alle) kinderziektes zijn er nu wel uit.

    Als je graag per direct naar 50Mbit wilt en ook nog eens goedkoper uit wil zijn dan zou ik zeker niet wachten, als je twijfels te sterk zijn en je bent meer dan tevreden dan alles gewoon laten zo als het is.
     
  6. lokatie breda , ben 27-10 gestart met allesin1extra met Ubee, was een een fiasco. 2-11 is een monteur geweest (5 min.). Modem omgewisseld
    voor Arris. Werkt tot op dit moment probleemloos . Bijna altijd 48/4.0.
    Vanaf 2-11 test ik elke dag een paar keer met 3 payservers ,Eweka, NewsXs alsmede EasyUsenet. 5.72MB/s is het max. wat ik er uitkrijg.

    Op sommige momenten van de dag, vooral in de avonduren, kan het soms voorkomen dat het compleet bagger is. Waarschijnlijk drukte en heeft volgens mij niks met het modem te maken. Soms is het 5 minuten daarna weer normaal. Over het geheel genomen ben ik best tevreden.

    Let wel ik ben pas 10 dagen bezig.
     
  7. Hier een arris modem

    Eingelijk weinig problemen heel soms kwakkelt de speed nog wel een in mekaar maar dan is een reboot genoeg om weer 50mbit te halen

    Modem start wel traag op en ik zag dat sinds kort ik de september firmware hebt.

    In de avond uren is het zoiezo met browsen wat trager met usenet leechen dan meestal wel stabiel
     
  8. Ik heb sinds 12 oktober alles in 1 extra. Ik heb wat kleine probleempjes gehad maar ik moet zeggen ik ben echt onwijs tevreden. Ben goed en vriendelijk door de klantenservice geholpen.
    De modem doet het gewoon goed. Het enige probleem wat wij hadden was door een storing werkte er nog maar 1 kanaal van de 4 kanalen. We hadden dus gewoon internet maar 2 dagen wat trager.

    Monteur heeft me later nogmaals gebeld om te vragen of alles nu goed loopt. Dus ik geef een dikke 9 voor alles in 1 extra
     
  9. Met de Arris geen enkel probleem gehad tot deze stuk ging (kon niet meer opstarten en maakte raar geluid, denk iets met de voeding) anyway monteur heeft een ubee mee genomen en sindsdien alleen maar ellende.
    Heb al een maand geen fatzoenlijk internet. Heel af en toe tik ik de 40mbit maar over het algemeen zit ik tussen de 5 en 20 mb.

    We wel voor deze maand mijn geld terug gehad. (65 euro)
     
  10. het probleem met de kanalen heb ik ook. Wat heeft ziggo bij jou eraan gedaan?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina