1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Philips 42pfl5604h/12 zeer slecht beeld

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Jef, 11 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

    Ik heb gisteren een cam (irdeto)gekocht en aangemeld bij ziggo.

    TV voorzien van de nieuwste firmware geupdate - van datum 28-10-09

    Waneer ik de tv aan zet heb ik goed beeld op alle zenders. Maar naar +/- 5 minuten begint het beeld slecht te worden eerste een klein beetje en wanneer ik de tv aan laat steeds meer tot dat ik haast geen beeld meer over heb.

    Heeft iemand eenig idee wat dit kan zijn?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2009
  2. Wat gebeurt er als je de CAM er uithaalt en een kwartiertje naar Ned1-HD kijkt? Die kun je zonder CAM ontvangen, naar ik begrepen heb.

    Groet,
    JW
     
  3. Poeh, dat is wel een heel vreemd probleem!

    Ik heb exact hetzelfde model en haarscherp beeld.

    Probeer inderdaad eens zonder CAM naar Nederland 1 te kijken om te zien of dat dan goed blijft.
    Zoja: CAM stuk, terug naar de winkel en omruilen voor een nieuwe.

    Wordt dat (Nederland 1 zonder CAM) ook hard minder?
    Dan kun je nog eens proberen om direct de coax-kabel in je tv te doen, dus niet via eventuele videorecorders, dvd-spelers of andere set-top boxen. Die kunnen mogelijk storing veroorzaken.

    Kijk ook eens naar je analoge zenders. Ziet dat er wel een beetje behoorlijk ook of is dat ook slechte kwaliteit?
    Mocht dat ook slecht zijn, controleer dan extra of je kabels nog wel oke zijn, probeer eventueel een ander stukje coax.

    Mocht het dan nog slecht zijn, probeer het dan morgen nog eens. Het kan een tijdelijke storing zijn in het signaal van Ziggo.

    Morgen nog slecht? Bel dan Ziggo eens en vraag ze het signaal 'door te meten'.

    Zeggen ze dat het goed is? Dan de TV inpakken en terug ermee naar de winkel :)

    Of, als je erg veel zin hebt, de TV inpakken en naar vrienden/bekenden rijden die aan de andere kant van de stad wonen en daar eens proberen aan te sluiten om ├ęcht zeker te weten dat het niet aan het signaal ligt.

    Veel succes en we horen graag wat het nu was!
     
  4. Nederland 1 HD gekeken zonder cam en het zelfde probleem ook na enige tijd zeer slecht beeld.

    Coax zit via vanaf de spliter (internet) direct naar de tv. Gisteren kabel van aansluiting waar de coax huis binnen komt direct op tv aangesloten en ook zelfde probleem.

    analoog wel normaal beeld voor en na dat de cam is aangesloten.


    Morgen Ziggo maar bellen!

    wordt vervolgd...
     
  5. Als dat gebeurt zonder dat de CAM er in gestopt is, zit het niet bij Ziggo, maar in jouw TV dan wel de aansluiting.
    Maar als het bij digitaal mis gaat krijg je blokjes vanwege een slecht signaal, geen slecht beeld. Dat is iets van de TV, oftewel: terug naar je leverancier.

    Groet,
    JW
     
  6. Met slecht beeld bedoel ik blokjes dus digitaal slecht.

    Als het aan de bekabeling zou liggen is het wel raar dat de eerste 5 minuten het beeld wel goed en scherp is en daarna beeld steeds meer blokjes komen en het geluid daarbij steeds weg valt. Dan kan het toch bijna niet aan de kabel liggen toch?
     
  7. In het menu kun je zien hoe het met de kwaliteit van het signaal gesteld is.
    Hoe ziet dat er uit?

    Groet,
    JW
     
  8. MHz volgens boekje (postcode gebied)

    signaalkwaliteit: goed
    signaalsterkte: 4 streepjes
    QAM Modulation: 64-QAM
    signaalsnelheid: 6.875
     
  9. Hoeveel streepjes is dat op het totaal mogelijke aantal?
    Maximaal 5, of 10, of iets anders?

    Groet,
    JW
     
  10. 4 van de 7
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina