1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Sitecom Router DC-202

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door johnvermeij, 11 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. johnvermeij

    johnvermeij New Member

    Berichten:
    4
    Hallo, ik heb onlangs Ziggo alles in 1 Plus aangeschaft en daarna een Sitecom router DC-202 erbij besteld. Ik had in eerste instantie de internetverbinding rechtstreeks vanaf het modem op PC 1 aangesloten en dit werkt perfect. Vervolgens wilde ik de router aansluiten om ook PC 2 en 3 te kunnen aansluiten. Wanneer ik de kabel uit het modem op de WAN aansluiting heb gedaan en de overige kabels heb aangesloten dan is de LAN aansluiting naar PC 1 niet actief. Het lampje op de router brandt niet, terwijl die van PC 2en 3 wel branden. Als ik bij de internetverbinding kijk in het configuratiescherm van PC 1 wordt aangegeven dat er geen kabel is aangesloten. Ik heb al geprobeerd de volgorde van de LAN aansluitingen te verwisselen en ook meerdere kabels geprobeerd, maar daar ligt het niet aan. De melding op PC 1 van de internetverbinding blijft hetzelfde en er is geen internet verbinding op PC 1. Dit is het eerste probleem. Het tweede probleem is dat ik op PC 2 en 3 geprobeerd heb het installatieproces af te ronden, maar na de stap "Clone Mac address" blijft de installatie hangen, terwijl volgens de handleiding een knop "Volgende" moet komen en daarna de "PC opnieuw opstarten" en de internetverbinding tot stand moet zijn gekomen. Als ik de PC handmatig opnieuw opstart gebeurt er niets en is de internetverbinding nog steeds niet aanwezig.
    Hoe kan ik deze twee problemen oplossen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2009
  2. mickeyD

    mickeyD Forum Member

    Berichten:
    56
    allereerst even proberen in de router te komen door het ip adres in te tikken in je browser en inloggen met inlognaam "admin" en wachtwoord "admin"
    daarna reset doen in het menu van je router.
    zie de lampjes uitgaan en weer aangaan, en druk op "ok"
    zie of je internet verbinding hebt..
    zo niet, dan ff update binnen halen via het menu in de router.
    en nog eens proberen.
    reset na de update ook even je kabelmodem.
    als niets werkt: DHCP uitzetten.
    helaas heb ik gemerkt dat de (mijn) 202 de functionaliteit of de snelheid van het netwerk niet aankan, en ben op zoek naar een goede vervanger voor niet achterlijk veel geld.
    succes.
     
  3. mesa57

    mesa57 Forum Member

    Berichten:
    5.464
    Als het lampje niet brand, dan is er geen fysieke verbinding tussen de router en de PC netwerkkaart. Dat kan allerlei oorzaken hebben :
    - Kabel of stekkers van de kabel stuk
    - Netwerkkaart van de pc stuk
    - Netwerkinterface van de router stuk
    - Netwerkkaart van de PC kan niet praten met de netwerkinterface van de router.

    Dat laatste heb ik 1x meegemaakt. Een ander netwerkkaartje in de pc loste het toen op.
     
  4. Spartagek

    Spartagek Forum Member

    Berichten:
    927
    Voor je allerlei spookhandelingen gaat uitvoeren en alls op hol hebt staan

    Heb je het modem van de stroom gehaald, voor je de router aansloot ?

    Doe eerst een systeem reset van de router, en begin bij het begin

    Stroom overal af
    kabels op het modem controleren
    netwerk kabel van modem naar router, naar de WAN poort
    netwerkkabel pc in de router (poort 1 / 4 )
    modem aanzetten
    seconde of 30 wachten tot de lampjes knipperen

    router aanzetten
    wachten ... 30 sec
    PC aanzetten

    controleren of je internet krijgt
    zo niet, naar de status pagina van de router, en de wizard doorlopen, met als provder zonder wachtwoord, dhcp toewijzing


    HIER ANTWOORD GEVEN OF HET WERKT !!!!
     
  5. johnvermeij

    johnvermeij New Member

    Berichten:
    4
    Ik heb alles aangesloten volgens de handleiding met inderdaad stroom eraf en minimaal 30 seconden wachten etc., maar zonder succes. En omdat ik geen verbinding heb kan ik ook niet naar de statuspagina van de router gaan en de wizard doorlopen.
    Als er iets mis is met de netwerkkaart in de PC dan neem ik aan dat deze dan ook niet zou werken wanneer ik de kabel rechtstreeks vanaf het modem op de netwerkaart aansluit. De rechtstreekse aansluiting zonder router werkt echter wel.

    P.S. Ik weet niet wat wordt bedoeld met de opmerking "DHCP uitzetten"
     
  6. Spartagek

    Spartagek Forum Member

    Berichten:
    927
    DHCP uitzetten = niet aan te raden

    De DHCP server is een onderdeel van de router, die de aangesloten pc's een adres geeft.

    is de netwerkkaart in windows apparaatbeheer te zien

    ( rechtsklikken op mijn computer - eigenschappen - apparaatbeheer )

    ja, te zien ?
    -- staat hij ingeschakeld?
    -- rechtsklikken - inschakelen



    nee - drivers installeren van de kaart ( als hij op het moederbord 'vast' zit, zijn de drivers te vinden op de cd ( of website van het bord )
     
  7. mesa57

    mesa57 Forum Member

    Berichten:
    5.464
    Nee dat is niet helemaal waar. Het kan namelijk zijn dat de netwerkkaart van je PC niet met de netwerk interface van de router niet wil werken maar met anderen wel. Verder :
    - Het modem heeft er totaal niks mee te maken
    - DHPC heeft er niks mee te maken
    Je hebt gewoon geen hardwarematige verbinding met de router.
     
  8. Spartagek

    Spartagek Forum Member

    Berichten:
    927
    Ik denk dat ik het probleem gevonden heb

    De DC-202 staat op divere plekken aangegeven als Xdsl router

    die verwacht dan ook een internetsignaal van een ADSL verbinding ( klein telefoonstekkertje )

    Laat de TS dit eerst even nakijken voor er meer werk komt :)
     
  9. mesa57

    mesa57 Forum Member

    Berichten:
    5.464
    De DC202 is geen adsl of kabelmodem maar gewoon een breedband router.
     
  10. Spartagek

    Spartagek Forum Member

    Berichten:
    927
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina