1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

vpn verbinding na 7min weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Roaqui, 10 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Roaqui

    Roaqui Forum Member

    Berichten:
    9
    VRAAG: vpn verbinding na 7min weg

    Ik werk sinds kort thuis via vpn (vaste computer via de kabel). Nu heb ik het probleem dat als ik 7 minuten "niets" doe, de verbinding wordt verbroken. Alles slaat vast en ik krijg onderstaande pop-ups:
    Pop-up 1:
    de verbinding is verbroken. Probeert opnieuw verbinding te maken in 20 pogingen (automatisch).
    Pop-up 2:
    secure vpn-connection terminated locally by the cllient. Reason 412: the remote peer is no longer responding
    Pop-up 3:
    (verschijnt na 20 automatische pogingen om opnieuw in te bellen)
    Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken. Kan de externe computer niet vinden. Geef de computernaam of het ip-adres opnieuw op en probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u contact op te nemen met de eigenaar van de externe computer of met de netwerkbeheerder.

    Mijn collega's werken ook thuis (niet met Ziggo) en worden pas na 30min inactiviteit eruit gegooid (dit schijnt de standaard instelling te zijn).
    Volgens Ziggo ligt het niet aan hun en mijn netwerkbeheerder gaf een virus op mijn computer de schuld (heb ik niet!).


    Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn? Misschien een instelling die ik zelf ergens kan wijzigen? Ik heb niet erg veel verstand van computers dus ik hoop op een simpele aanwijzing.
    :giveup:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2009
  2. TV Smurf

    TV Smurf Forum Member

    Berichten:
    286
    Ik zou je netwerkbeheerder maar eens vragen of men centraal geen te korte VPN idle timeout heeft ingesteld. Zo lezen werken jullie met Cisco, dus er is centraal vast een Cisco ASA.

    En, controleer of je de juiste versie client VPN software hebt.
     
  3. Roaqui

    Roaqui Forum Member

    Berichten:
    9
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik werk inderdaad met Cisco vpn client. Volgens de netbeheerder klopt het dat we er na 30 minuten worden uitgegooid, dit is de standaard tijd. Mijn collega's halen die 30 minuten ook. Ik ben de enige die maar 7 minuten inactief kan zijn. En het is ook precies 7 minuten. Ik neem aan dat de tijd niet per persoon ingesteld kan worden. Ik zal hem nog een keer vragen naar de versie, maar hij geeft graag de gebruiker de schuld.
     
  4. pdr

    pdr New Member

    Berichten:
    2
    kijk eens naar energiebeheer van je netwerkkaart

    Open "Netwerkadapters",rechtsklik op de netwerkkaart, en kies Eigenschappen.
    Op het tabblad Energiebeheer kun je het vinkje weghalen bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen

    succes
     
  5. Roaqui

    Roaqui Forum Member

    Berichten:
    9
    Bedankt voor je tip, maar dit werkt helaas ook niet.
    Ik heb via systeem/hardware/apparaatbeheer/energiebeheer bij mijn realtek netwerkadaptor het vinkje uitgezet. De Cisco Systems VPN adaptor heeft geen optie tot energiebeheer, dus daar kon ik niets wijzigen.
    Maar na 7 minuten zit ik weer muurvast. Ik vindt het zo vreemd dat het altijd precies na 7 minuten is. Je zou toch zeggen dat het met een of andere instelling te maken moet hebben.
    Dus als iemand nog een tip heeft ....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina