1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Frequente netwerkstoringen

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door CrT, 10 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. CrT

    CrT New Member

    Berichten:
    4
    Enschede, voormalig @Home, alles-in-1 pakket via de kabel.

    Tot dusver was ik gewoon tevreden met wat ik kreeg. Over telefoon en televisie kan ik weinig zeggen want dat gebruik ik haast niet maar voor wat betreft internet was ik zeer te spreken over de betrouwbaarheid van het netwerk.

    Ongeveer anderhalve maand geleden kreeg ik een nieuwe modem, een "Ubee" en als ik het goed begrepen heb is dat een (Euro)DOCSIS 3.0 modem. Naar ik aanneem is deze breed uitgegeven; ik ken meer mensen in Enschede die er een hebben gekregen.

    Rond die tijd begon het netwerk uit te vallen. Het zal wel toeval zijn dat het samenkwam met de nieuwe modem. Ik heb niet bijgehouden hoe vaak het gebeurde of of er een patroon inzat maar laat ik zeggen dat er zeker wekelijks een uitval is. Zojuist was het netwerk voor mij niet bruikbaar van 1 tot 3 's nachts, afgelopen vrijdag was het netwerk een minuut of 5 weg rond een uur of 11 's ochtends. Het netwerk weg: geen internet, telefoon of televisie.

    1 uur 's nachts is verdacht natuurlijk:
    en ik moet zeggen dat het me vaker 's nachts is overkomen (ik chat met iemand in Zuid Amerika, dus deze klant heeft er juist dan veel last van) maar dus niet uitsluitend 's nachts. Tja, en als het gebeurt dan is het lastig om de klantenservice te bellen of de website te bezoeken.

    Ben ik de enige met dit probleem? Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
     
  2. ber000000-6

    ber000000-6 Forum Member

    Berichten:
    612
    jep! het zinnige hieraan is, dat dit een van de laatste werkzaamheden zijn geweest in enschede.
    jullie hele regio is nu docsis 3.0 geschikt.

    dus...downloaden,chatten en surfen !
    oh ja, ook slapen hoort er zo af en toe bij...meestal tegen 01:00 snachts wel.


    sleep well.


    berrie.
     
  3. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Als je televisie op hetzelfde moment wegvalt ligt het in elk geval niet aan je modem, maar wordt er gewoon geen signaal aangeboden. Grootste kans is dan dat er inderdaad onderhouds werkzaamheden plaatsvinden.

    Als alleen je internet+telefonie steeds uit zouden vallen en TV verder normaal blijft kan het aan je modem of aansluiting liggen, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.
     
  4. CrT

    CrT New Member

    Berichten:
    4
    Ik zet niet elke keer de TV aan om het daadwerkelijk te controleren maar afgaande op de LEDs op de modem is het signaal inderdaad weg.

    Mijn idee maar er zouden dan toch meer mensen last van moeten hebben, tenzij iedereen in Enschede de bedtijden van Berrie hierboven aanhoudt ;)

    Tot dusver was het gewoon ergerniswekkend en besteedde ik er verder weinig aandacht aan maar ik zal eens zien of er een patroon in zit. Verder kan ik toch weinig aan doen.
     
  5. tja

    tja Forum Member

    Berichten:
    2.209
    Enschede is één van de steden die straks naar 120 Mbps gaat. Daarvoor zijn de nodige upgrades en herverdelingen van capaciteit nodig. Vandaar dat er de laatste weken 's nachts veel uitval is geweest. Het is nu even doorbijten, maar dan heb je straks wel één van de snelste verbindingen van het land.
     
  6. prodix

    prodix Forum Member

    Berichten:
    320
    gister nacht ook om 1uur hier internet/tel er uit kreeg geen dhcp meer.
    Ik weet niet toe hoelaat het was, maar als ik de serverlog moet geloven was rond half 4 weer terug Redio roden, dus niet in jou regio
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina