1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Geluid stoort met CI+ op Samsung LE23B650

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door FlatBread, 8 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. FlatBread

    FlatBread New Member

    Berichten:
    3
    Geluid stoort met CI+ op Samsung LE32B650

    Hallo,

    We hebben nu een tijdje de CI+ module in onze Samsung LE23B650 maar zijn niet echt heel tevreden. Het beeld is OK, maar het geluid laat vaak te wensen over. De problemen die we vaak hebben is dat het geluid soms ineens vervormt. Er geluid galmt en stottert dan ineens. De enige oplossing hiervoor is even naar een ander kanaal zappen en weer terug. Dan is het geluid weer goed. Dit verschijnsel treedt geregeld op tijdens een avondje TV kijken. Ook loopt het geluid soms niet gelijk met het beeld.

    Hebben meer mensen hier problemen mee? Wat kan hiervan de oorzaak zijn en is het op te lossen? Kan het aan de signaal sterkte liggen? Ik heb al gekeken, maar ik kan zo snel nergens in het menu van de Samsung de signaal sterkte/kwaliteit zien.

    Zojuist ook de TV firmware geupgrade naar 2005.0, maar daarna in de laatste 15 minuten al twee keer de vervorming gekregen... CI+ module kan ik geen (nieuwe) firmware van vinden.

    Voor de duidelijkheid, met het oude samsung kastje hadden we hier nooit last van. Ik weet niet of het signaal door dit kastje versterkt/verbetert wordt voor het naar de TV gaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2009
  2. migroen

    migroen Forum Member

    Berichten:
    1.479
    Ik heb hetzelfde type TV en ervaar deze problemen niet met een Smit CI+ kaartje

    Het kan zijn dat het signaal op de kabel te laag of juist te veel is.
    Kwaliteitkabels is ook erg belangrijk. Veel mensen hebben "gamma" kabels en deze zorgen te vaak voor problemen.

    Zelf ook wel wat problemen gehad en was toch door problemen met kabels/aansluitingen of andere apparatuur die er tussen zat.

    Het signaal kun je eens bijkijken door op de Tv te gaan naar

    Menu --> Zelfdiagnose --> Signaalinformatie
    Kijk daar eens wat je sterkte is en of je bitfouten hebt.

    Het kan ook zijn dat het CI+ kaartje niet goed is. Vermeld ook even welk merk / type CI+ kaartje je hebt.

    Er staan hier al veel klachten over en na omruilen waren de meeste problemen opgelost.
     
  3. FlatBread

    FlatBread New Member

    Berichten:
    3
    Bedankt voor je reactie. Ik heb ook een SMiT CI+ module. Ik had al gezocht op internet maar kon geen vergelijkbare problemen vinden... Ik zal nog eens zoeken.

    Ik heb nu ook de signaal-info gevonden, bedankt. Er zijn geen bitfouten en de signaalsterkte staat op NED1 HD op 83% (NED1 SD = 90%, BER=0). Het storen van het geluid treedt geregeld op bij NED1 HD. Ik probeer nu een tijdje te kijken op SD, om te zien of dit probleem hier ook op treedt. Het probleem heb ik ook gehad op Veronica. De signaalsterkte daar is 88%, zonder bitfouten. Ik probeer een beetje bij te houden op welke kanalen het wel/niet mis gaat, om te zien of daar een trend in zit.

    Is 83% te laag voor digitale TV? De kabels zijn niet van al te beste kwaliteit (en vrij lang) maar ik heb met het samsung kastje nog nooit (deze) problemen gehad. Misschien toch eens een beter kabel proberen, hoewel ik er niet echt naar uit kijk om die hele kabel te vervangen... Misschien eerst kijken of ik de CI+ module kan ruilen.

    Wat is trouwens bij jou de signaalsterkte?
     
  4. AVE

    AVE New Member

    Berichten:
    3
    Ik heb hier ook last van op vooral Ned1HD geluid vervormd.
    Het valt mij op dat het altijd precies op het hele uur gebeurd.
    Even zappen en het is weer over.
    Bij Ned2HD en Ned3HD krijg ik op het hele uur even vervorming.
    Bij de rest van de zenders geen problemen.
    Ik heb het idee dat de harddisk recorder er wat mee te maken heeft.
     
  5. migroen

    migroen Forum Member

    Berichten:
    1.479
    Het blijft lastig dit soort dingen te onderzoeken en eigenlijk kun je bijna niet meer dan dingen uitsluiten.

    1. Kabel eens vervangen door een andere.
    2. TV terugzetten naar fabrieksinstellen en nogmaals alles instellen. Wil soms dingen verhelpen.

    Als het mogelijk is zou je de TV ook eens kunnen aansluiten op een andere punt, bv slaapkamer als je daar natuurlijk een aansluiting hebt. Dan kun je controleren of het daar ook optreed.

    Zelf heb ik problemen met RTL4, RTL5, RTL7 en SBS. Met grote regelmaat krijg ik daar een behoorlijk aantal blokken in beeld te zien en is het geluid niet te horen. Ik dacht eerst dat de DVD-Recorder de boosdoener was maar helaas gisternavond was het probleem er weer terwijl de recoder en nu even tussenuit was.

    Het zou kunnen dat de Smith kaart mogelijk problemen heeft die met een eventuele upgrade dingen kan verhelpen maar verwacht daar niet veel van. Ook omdat je weinig problemen leest als het eenmaal werkt en dan zou het waarschijnlijk toch eerder in de bekabeling/hardware liggen.

    Inderdaad werken de kastjes beter maar de kwaliteit van het beeld is beter en gebruikersgemak is toch een stuk hoger van de CI+
     
  6. FlatBread

    FlatBread New Member

    Berichten:
    3
    Wederom bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen recorder, dus daar kan het niet aan liggen. Ik zal binnenkort de kabel eens vervangen, of de TV idd even ergens anders zetten. Ik zal er ook eens op letten of het rond het hele uur gebeurt, dat was me nog niet opgevallen.

    Hopelijk kom ik er achter wat deze storingen veroorzaakt, want het is wel erg irritant! Even zappen en het is weer OK, maar dat wordt op den duur ook irritant.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina