1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen met initialisatie/installatie Cisco 8455DVB

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door boesenkool, 6 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedemiddag (of is het slechtemiddag?) members,

    Afgelopen weekend (zaterdag 31-10-09) bij de promotiebus van Ziggo het Alles-in-1 Plus Pakket van Ziggo aangeschaft. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding van de Cisco 8455DVB voor € 99,-. Daar ik ook nog een extra smartcard voor de slaapkamer nodig had heb ik tevens een extra Humax IR-Fox C inclusief smartcard voor € 15,- aangeschaft.

    Afgelopen dagen eerst het interne CAI-netwerk netjes in orde gemaakt (voor zover nodig). Het was niet nodig de AOP te vervangen, dit was zo'n twee maanden geleden al door een monteur van Ziggo gedaan (nieuw type AOP). Zo'n 30 cm onder de AOP de meegeleverde breedbandversterker gemonteerd. Via bijgeleverde kabeltje AOP aangesloten op ingang breedbandversterker. Op poort 1 (van de 4 uitgaande poorten) het kabelmodem aangesloten. Modem is nog spanningsloos daar abonnement pas over enkele weken ingaat. Op poort 2, 3 en 4 netjes de CAI-aansluitingen in/van de diverse ruimtes aangesloten. Op poort 4 zit de CAI-aansluiting van de woonkamer aangesloten, deze nieuwe antennekabel is ca. 13 meter lang.

    Gisteravond dan eindelijk vol verwachting de nieuwe Cisco 8455DVB aangesloten. Echter dit liep uit op een flinke deceptie ...

    Eerst even beide smartcardjes via 'mijn Ziggo' geactiveerd.

    De Cisco heb ik via HDMI aangesloten op HDMI1 op mijn Philips 42PFL9703D, voor de rest is er niets (!) aangesloten op deze TV (simpeler kan het haast niet).

    Smartcard in de Cisco, voeding aangesloten, de Cisco start op ... in het display verschijnt achtereenvolgens:
    1. dL
    2. UA
    3. 1, met een met de klok meedraaiend streepje
    4. t, met een met de klok meedraaiend streepje
    5. LoAd, onder oAd verschijnen liggende streepjes
    6. rUn

    Vervolgens gaat de Cisco uit. De ene keer blijft hij uit, de andere keer gaat de blauw/groene verlichting rondom de aan-/uitknop branden (maar daar blijft het dan ook bij ...).

    Overigens maakt het niet uit of ik het smartcardje nu wel of niet in de decoder heb geplaatst, de meldingen zijn exact hetzelfde.

    Na vele pogingen (van systematisch testen) de moed opgegeven (was ondertussen ook al 2 uur in de ochtend). Wel heb ik de Humax IR-Fox C nog even snel aangesloten via de SCART-kabel, dit werkte binnen enkele seconden (maar je wil natuurlijk HD + HDMI). Beide smartcardjes werkten overigens goed.

    Vanmorgen het probleem van de helpdesk van Ziggo aangemeld, (hun) conclusie was dat we hier met een DOA te maken hebben. De RMA-formulieren worden zo spoedig mogelijk naar mij opgestuurd. Ik zal waarschijnlijk binnen anderhalve week een nieuwe Cisco in mijn bezit hebben. Echter ik ben er niet geheel gerust op dat dit ook daadwerkelijk DE oplossing is. In mijn vakgebied (ICT) komen DOA's (bij de betere merken, w.o. Cisco) echt nauwelijks voor.

    Herkent iemand bovenstaande fenomeen? Iemand (nog) goede suggesties?

    Overige informatie:
    - signaalsterkte: 83%
    - signaalkwaliteit: 90 - 100%
    - ik ben niet geïnteresseerd in het interactieve deel (slechts in HD + HDMI)

    Met vriendelijke groet,

    Roelof
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Dan is de Cisco gewoon een verkeerde keus.
    De Cisco moet je alleen (willen) overwegen als je per se Interactive TV wilt gebruiken.

    Citaat van een van de eerste Cisco gebruikers:
     
  3. Hiermee help je Roelof toch niet door je mening te gaan ventileren? Ikzelf heb een Cisco en mijn schoonouders ook en zijn er allebei erg tevreden mee. Ja er zitten wel wat foutjes in maar over het algemeen doet het ding wat het moet doen.

    Je kunt proberen de decoder direct op het AOP aan te sluiten, misschien zijn er toch problemen met het signaal.
     
  4. Herkenbaar verhaal. Niet uit eigen ervaring gelukkig (al sta ik wel nog steeds achter mijn uitspraak die hierboven door The_Doman gequote wordt), maar van andere posters op dit forum.

    Inderdaad duidelijk symptoom van een Dead on arrival. Enige optie is de retourprocedure van Ziggo in werking zetten, apparaat is onbruikbaar.

    (BTW: in de consumentenmarkt heeft Cisco een wat minder vlekkeloze reputatie als in de zakelijke markt. Op zich ook niet zo gek, de prijs is ook wel wat minder. Bovendien heeft Cisco alle particuliere merken gekocht, die waren oorspronkelijk geen Cisco. De routers waren/zijn Linksys, media apparaten waren KISS, en de decoders waren Scientific Atlanta).
     
  5. dan mag ik toch wel heel snel gaan afkloppen, ik gebruik deze Cisco puur en alleen voor tv kijken en eens wat opnemen maar heb tot op heden nog geen klachten/problemen ..
     
  6. Tja, je haalt de woorden uit mijn mond. Wij hebben de Cisco inmiddels bijna een jaar en hij werkt prima. Hij reageert enkel langzaam, maar dat went.

    Wij gebruiken de decoder ook enkel nog voor het tv kijken, het pauzeren van tv en opnemen. Het interactieve gedeelte heeft het in het verleden ook goed gedaan (Ziggo problemen daargelaten), maar dit vonden wij het geld niet waard. Daar maken we dus geen gebruik meer van.

    Even snel afkloppen maar :wink:
     
  7. Doman ,oh sorry , the doman heeft gelijk , en dat de cisco perfect (goed)werkt is wel een heel vreemde uitspraak :schater:, zie alle discussies etc .

    En waarom zou je veel betalen voor een cisco met veel problemen , met een heel klein schijfje waar maar 30 uur hd op kan , een dicht getimmerd apparaat waarvan geen enkele poort werkt , geen grotere harde schijf in kan etc etc etc ......als je het interactieve gedeelte niet gebruikt .:?::!:.

    En dan de humax , met een 320 gb schijf , up te daten tot 1 tb , poorten usb etc werken wel , zenders in elke volgorde te zetten, goedkoper etc etc etc .:applause:

    En ja ook veel discussies over de humax 5050 , maar dan over de netwerk instelling , en ja een heel erg euvel een display die erg vel is , foei :no:

    Ik heb ze allebei en gebruik normaal alleen de humax voor normaal tv kijken want de cisco was ik zat . Al moet ik toegeven dat ziggo wel werkt aan verbeteringen..... en over een maand of zo misschien een firmware update voor de cisco om de vele problemen op te lossen ...zoals netwerk fout tijdens bladeren in films on demand ,langzaam menu , soms zo traag als een slak ,bevriezen van beeld tijdens over zappen hd kanalen etc etc ec .


    En neen , het is geen probleem in de kabels en aansluitdozen want de monteur is gisteren langs geweest en kan niets vinden , alles ik ok .Alleen een opmerking van de monteur over de misschien komende update voor de cisco :censored:.


    Conclusie ; als je gewoon tv wilt kijken zonder interactief circus ben je met de humax toch het beste af:pompom:
     
  8. Oeps

    Ik liet me ff gaan na alle ellende met de cisco , maar er zijn ook wel positieve kanten . Laten we het hebben over de problemen van boesenkool :pompom:.

    Tja DOA bij cisco is niet iets nieuws , zie forum . Zelfs een hele zending niet te up daten cisco's met de firmware 1.0.2.5 was wel een blunder:no: .

    Ik zie niet iets vreemds aan de opstart cycl van boesenkool , ook dat hij na run opeens uitgaat . Dat is bij mij ook vaak voorgekomen ,vooral na een update .

    De cisco is wel kritisch op de antenne aansluitingen en kabel/antenne aansluitdozen .

    Er moet een 1 gats aansluitdoos zitten aan het begin van het systeem . Dan via een korte kabel naar de twee richting versterker die in het pakket zit . Dit is vooral van belang voor de interactieve tv .
    Na de versterker moet daarvoor de cisco eerst al eerste op de kabel zitten met niets ervoor .

    Heb je al geprobeerd op te starten zonder de(antenne) kabel erin , wordt soms geopperd in het forum . Vaak ook moet er geresset worden , min 15 sec de spanning eraf ( ook zonder antenne/kabel ).

    Als je maar ff in het menu kan komen is een terugstellen naar de fabrieks instelling ook aan te raden .

    Kom je echter na alles er niet uit zal je moeten wachten op een nieuwe cisco .

    Nadat giteren de monteur van ziggo mijn systeem heeft gecontroleerd en niets gevonden kreeg ik vandaag te horen dat ik een nieuwe cisco krijg .... nr 3 dus .Ze reageerden wel snel , zeker omdat ze van radar 3-4 weken de tijd kregen om de boel op orde te krijgen .... oh wat zeg ik nou na al die service , wat gemeen .
     
  9. oh ja en dan dit nog

    het schiet mij opeens te binnen dat ik ook een probleem had dat ik geen beeld had via hdmi , maar dat ik via de scart aansluiting wel beeld had en dan stond hij in een een bepaald menu zonder iets in de display van de cisco .... dus heb je al via de ouwe dikke scart kabel proberen te kijken ???.:pompom:
     
  10. Nou inderdaad...

    De eerste echt goede ontvanger moet nog geboren worden... het is en blijft techniek, ook ik erger me dood aan dingen die niet doen wat ze moeten doen... Een voordeel heeft het wel, met dat rekeningrijden wordt het dan ook niets... zeker als TomTom die nav met registratie gaat leveren...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina