1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing E30-4

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door ridito, 5 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds dindsdag een nieuwe UE40B6000VPXXN in het begin ging het moeilijk om de CI+ aan te krijgen.
    Ik heb tot vanmiddag ( Donderdag ) prima beeld gehad.
    Vanmiddag was het beeld permanent gescrambeld met de terugkerende melding evengeduld E30-4 dan gaat hij aan en is het beeld weer waardeloos.
    Het signaal is 90% en de andere digitale ontvangers thuis doen het goed.
    Als ik opnieuw zenders inleer met de cam er in ontvangt hij niets als ik de cam er uit haal dan onvangt hij 259 zenders en NL1 HD doet het goed .
    Zodra ik de cam er in schuif zonder ziggo kaart begint hij meteen te storen.
    Factory reset gedaan
    Zenders opnieuw ingeleert
    Weet iemand nog iets of moet ik hier uit opmaken dat de cam stuk is ?
    Atericatie is wel Oke.
     
  2. TV even laten aanstaan, kaart moet z'n keys syncen en anders de helpdesk bellen en ze vragen je kaart te re-provisionen
     
  3. Goedenmorgen
    De TV heeft gisteren een paar uur aangestaan maar niets,en s'avonds heb ik de helpdesk gebeld en 41 minuten met een dame van de callcenter aan de lijn gezeten een dat loste ook niets op.Ik had wel het idee dat ze de balle verstand er van had ze ging alles continu aan een ander vragen.
    We heeft ze iets van de ander kant gedaan maar ik weet niet of dat het re-provisionen was ? Ik heb geen flauw idee wat dat is.
    Wat mijn wel opvalt is dat hij het vanmorgen al een heel stuk beter doet ,nog niet hellemaal goed maar in iedergeval beter.
    Zou het kunnen dat de CI+ een sterker signaal nodig heeft dan de rest ?
    Ik heb boven namelijk 2 samsung decoders en een Humex en deze deden het goed.Ik zou het idee hebben dat het signaal sterker moet zijn voor de CI+ module ?
     
  4. Ik heb net gebeld want hij ging weer gek doen maar het re-provisionen heeft niet geholpen.
    Andere idee'n ?
     
  5. Als je smartcard wel functioneert in de andere ontvangers dan heeft het niet te maken met de kaart activatie en is re-provisioning ook niet nodig.
    Probeer nog eens uit te leggen wat het probleem is, want ik zal het waarschijnlijk niet goed begrepen hebben.
     
  6. Probleem is zojuist opgelost.
    Het zat in de CI+ module zelf.
    Ik heb een module van mijn schoonvader er in gedaan en het probleem was opgelost.
    Net naar de Media Markt teruggegaan voor een nieuwe CI+ Module en hij doet het perfect.
    Het probleem was dat de TV vanuit het niets was gaan storen net als Digitenne als je geen ontvangst hebt, dan blokt je beeld enorm en stotert het geluid.
    Als ik de module er uit haalde dan deed NL 1 het prima zodra ik de CI+ Module er in deed zonder ziggo kaart begon het storen meteen.
    Dus voor een volgende die dit probleem heeft de CI+ kaarten gaan zomaar stuk zonder dat ze uit het toestel gaan.
    Ik ga er maar vanuit dat het een fabricage fout was en hoop dat mijn nieuwe kaart geen problemen geeft.Anders meldt ik me weer.
    P.s. Bedankt anoniem voor je snelle reactie en de wil om mee te denken.Ik hoop dat je in de toekomst iemand anders er mee kunt helpen.
    M.v.g. R.Marques :frons:
     
  7. Als Ned 1 HD het niet goed doet met de CAM aangesloten en wel als de CAM niet aangesloten is, dan mag je ervan uitgaan dat de CAM defect is.

    Ik heb dit niet zo uit je eerdere postings begrepen, daarom vroeg ik je het nog eens te omschrijven, maar dat hoeft inmiddels niet meer. Belangrijkste is dat het nu opgelost is.

    Wat was het merk van de defecte CAM overigens ?
     
  8. Smits CI+
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina