1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oproep: testen Software (3)

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door anoniem, 2 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 32PFL9604, Fw .66, Smit Cam

    Mijn vrouw gaf vanmorgen aan dat ze toch nog niet tevreden is over de tv. Ze vertelde me dat de tv regelmatig vastloopt en dan met een "plof" uitvalt. Wat ik uit haar verhaal kon opmaken is dat het regelmatig gebeurd met het zappen van Ned3 naar Rtl4. Hoe vaak en onder welke omstandigheden het precies gebeurd kan ik helaas niet meedelen omdat ik het zelf eigenlijk niet mee maak. Ze vertelde ook dat de tv bij het opstarten nog geregeld de melding 'gecodeerd programma' geeft waarna ze de tv moet uitzetten via het side-panel en opnieuw moet inschakelen.
     
  2. software update 66

    Gisteren de nieuwste philips sofware op de 37pfl5604/h12 gezet.
    Nu heb ik geen geluid meer op Discovery HD op alle overige zenders wel.
    Je kan in het menu ook de gewenste audio taal niet zien op discover Hd.
    Bij History HD kan je bij de audio instellingen zien dat dat engels is maar bij discovery staat er niets bij audio instellingen.
    Volgens mij is het dolby digital maar deze word niet ondersteund na deze laatste update op de 5604 serie.
    Zijn er meer gebruikers met dit audio probleem?
     
  3. We zijn nu al weer 6 (!) weken verder. Ik heb de Philips 8404 gekocht (die met die Ziggo-sticker op de doos), o.a. vanwege de CI+.

    Ik heb wel een beetje geduld, maar kom zeg, hoe moeilijk kan het zijn en hoelang gaat dit nog duren? Het geduld raakt nu echt op. Ik krijg enorm het gevoel dat 'we' aan het lijntje gehouden worden als kleine groep en Philips/Ziggo het wel best vinden

    Misschien kan Anoniem even reageren?

    - Komt de certificeren ooit nog in orde???
    - Op wat voor termijn. Want op deze manier wordt het een jarenplan en verwatert het lekker...

    (niet de meest vriendelijke post, maar ik ben het een beetje beu na heel veel weken)
     
  4. Heb je de .66 Firmware al op jouw TV gezet?
    Zo ja, wat is het resultaat?

    Groet,
    JW
     
  5. Je mist mijn punt.

    Het gaat om de certificering, dus ondersteuning en garantie.
     
  6. Dat punt miste ik niet :wink:

    Ik vroeg naar jóuw ervaringen met de .66 FW :idea:

    Groet,
    JW
     
  7. het belang van certificatie niet overdrijven

    Certificatie van apparatuur of software is mooi, omdat het aangeeft dat ICT-partijen vertrouwen in de goede werking van de gezamenlijke dienst hebben. Het is een formele stap tot wederzijdse goedkeuring van de wijze van samenwerking. Maar garantiezaken richting eindgebruikers kùnnen, maar hoeven er niet aan vast te zitten. Zie de algemene voorwaarden van Ziggo en Philips' zijn waarschuwing in de documentatie van de eigen! TV- en BlueRay spelers over niet 100% afgedekte HDMI/Easylink zaken.

    Wel dat als er een goed werkende oplossing is verkregen, dan ook beide partijen elkaar kunnen houden aan de vastgelegde techniek. Ook Ziggo mag niet zo maar allerlei "toeters en bellen" eenzijdig toevoegen, nadat de technische afspraken getest zijn en vervolgens bevroren. Gezien de grote aantallen leveranciers en apparaten moet dat strak worden vastgelegd.

    Belangrijker voor ons gebruikers is of er vanuit ons perspectief nu een acceptable dienst ontstaan is of dat onoverkomelijke problemen resteren.

    Ik heb gemerkt dat Philips zelf de FW66 pas op hun site zetten, na de eerste ronde positieve reacties. Met die actie zetten zij zelf een eerste stap en mag je dus hun ondersteuning inroepen bij bepaalde problemen. Maar ik dacht ook dat zij allereerst de 9000 serie afdekten en de 8000 pas in een tweede ronde (over 7000 en lagere series is het beeld me onbekend)

    Als jij geen 9000-serie, maar een 8000-serie (8404) bezit, moet je op die Philips site kijken welke FW versie daar staat. Dat hoeft niet exact gelijk aan de 9000 FW te zijn. Vreemd dat je inderdaad niet ingaat op de vraag of je dit proces nu hebt doorlopen en welke ervaring daar uit volgt.

    Vanuit 9000-perspectief (bezit 9604) ben ik na wat beginproblemen nu zeer tevreden. Het restant moet gewoon oplosbaar zijn. Het is aan Ziggo om te beoordelen of deze FW al gecertificeerd wordt of pas een volgende versie.

    Wordt vervolgd :!:

    NB Het is in andere bedrijfstakken niet ongebruikelijk dat een externe partij tussen de providers als Ziggo en alle leveranciers van apparatuur staat. Dat levert echter wel hogere kosten op en niet noodzakelijkerwijs een beter resultaat (als PTT/KPN-er ben ik lang betrokken geweest bij het onder toezicht van de overheid opzetten van typekeuring, certificering en aanverwante samenwerkingsissues rond Telecommunicatie randapparatuur)
     
  8. It's not the destination, it's the journey :-).

    Btw het valt me op dat ik bij het gebruik van (zappen naar) HD zenders eerder tegen een plof/reboot aan loop (en zo te zien komt dit ook vaker voor bij andere gebruikers). Performance probleem? Watchdog service die dan eerder ingrijpt?
     
  9. Deze vragen zou je aan Philips moeten stellen. Als je naar de resultaten van de enquête kijkt, dan is het duidelijk dat Philips nog twee punten moet oplossen. Om deze resterende problemen kunnen wij het product nog niet goedkeuren. Philips is aan zet niet Ziggo.

    Verder vind ik je reactie wat vreemd, Ziggo heeft duidelijk op de portal aangegeven welke merken en modellen gecertificeerd zijn. Philips heeft ten onrechte Ziggo op de sticker geplaatst, dit is door Philips gerectificeerd.
    Als je verkeerde informatie is verstrekt mag hier de dealer en Philips op aanspreken.

    De situatie / status met Philips is uitgebreid op dit forum gepubliceerd, de eerste postings zijn al in juli geplaatst.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina