1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oproep: testen Software (3)

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door anoniem, 2 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.

  1. ook al een pm gestuurd met hetzelfde voorstel
     
  2. "welcome to the club"

    Als iemand die nauwelijks problemen met FW 66 heeft gehad, vielen de volgende gebeurtenissen me vanochtend behoorlijk rauw op het dak. Kennelijk ben ik alsnog toegetreden tot de groep van probleemhouders:

    Basisgegevens herhaald: TV 37PFL9604, SMITh CAM/CI+, FW 66 vanaf vorige week, de eerste versie van de Philips site (niet de Ziggo anoniem)

    - zaterdagavond nog steeds een probleemloze werking van TV, alleen PC zoeken werkte plotseling niet meer (TVersity mediaserver zag de TV wel, omgekeerd de TV deze server niet; vrijdag was dat nog OK getest)
    NB In de loop van de middag heb ik alsnog het IP-adres vanuit de TV vastgezet (statisch IP), en de mediaserver TVersity weer aan de praat gekregen, alleen ondertitels heb ik niet. Dit is minder relevant voor CI+

    - zondagochtend een opstart zonder "authenticatie succes scherm", zéér slome reactie op de afstandbediening en behalve NED1 HD géén enkel gecodeerd kanaal te ontvangen (maar al te bekend van dit forum)!

    - zender update werd gemeld, "bijwerken" lukte niet onder de geadviseerde standby stand, dus handmatig gestart. Na zeer lange tijd maar een volledige herinstallatie van allle zenders gestart. Die liep wèl goed. Opnieuw NED 2 HD etc geprobeerd: nada, niets veranderd in de ontvangst...

    - de bekende truc met afzetten via powerknop zijkant en opnieuw starten: nog steeds even geen onvangst, toen een spontane herstart met knal en presto! Het authenticatie succes scherm verschijnt weer en na OK zijn alle gecodeerde zenders weer present. En gelukkig geen gevaarlijk trekken + terugplaatsen van de CAM module uit het slot nodig, de harde restart doet het authenticatie proces correct herstarten, net als ik zelf had voorspeld!

    - FW versie van de TV gecheckt: er staat nog steeds ..... 66 aangegeven. Slome reacties verdwijnen pas als je geen HD zender hebt aanstaan.

    Later op de dag bleken wéér bijna alle persoonlijke instellingen in beeld veranderd te zijn en één keer gaf NED2 HD kortstondig "gecodeerd signaal" te zien, waarna na enige seconden alsnog de blokkering werd opgeheven

    Wordt vervolgd, ik zou de enquete nu wel iets anders in hebben gevuld. Waarom moet ik als gebruiker weet hebben van authenticatie van modules en toegang tot die gecodeerde zenders waar ik recht op heb? :sad:

    NB Ik heb nog niet de Ziggo card aangemeld, gezien de eerder geciteerde preview periode (van 3 weken, dan wel 62 dagen, beide lengtes worden genoemd). Nergens is de lengte bij Ziggo te vinden en ook niet of je van de previewperiode op ALLE kanalen óók gebruik kan maken als je de card op een eigen pakketkeuze al registreert op Mijn Ziggo/telefonisch. Ik wil zelf het Film1/sport1 pakket sowieso gaan afnemen, maar nog even in die 3 (of 8?) weken proeftijd verder zien of er nog meer bij wordt gewenst...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2009
  3. De preview is maar 2 weken, als je de kaart eerder registreert blijven de kanalen die je niet hebt gekozen beschikbaar tot het eind van de preview periode.
     
  4. Vanochtend bij opstarten TV uit standby ook weer melding gecodeerd programma. Deze keer niet na een paar seconden weer beeld. Toen TV uitgezet via side panel, daarna weer aangezet en alles was weer prima.
     
  5. Inmiddels ruim een week verder en moet zeggen dat de 'gecodeerd programma' foutmelding veel minder vaak voorkomt dan voorheen. Echt weg is hij nog niet, heb hem zo'n 2-3 keer gehad sinsdien. Is gebeurd tijdens aanzetten door anderen en heb helaas niet nadere details over wanneer het precies gebeurde.

    Gelukkig heb ik de 'plof-reboot' fout nog nooit meegemaakt, laten we dat zo houden...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
  6. Misschien een beetje off-topic, maar ik betwijfel of ik de Philips 42PL9604 moet kopen, na alles wat ik hier gelezen heb. Het Egelse WHat Hifi was wel erg lovend over deze TV en heeft hem tot "TV product of the year 2009" uitgeroepen, http://www.whathifi.com/Review/Philips-42PFL9664/

    Citaat : In short, the Philips is a brilliant TV, and genuinely one of the most exciting sets we’ve seen in years.

    Maar ja, dan moet die CI+ wel goed werken en moet de TV niet af en toe ploffen enzo..... Ik zal de ervaringen over Samsung en Sony er eens op nalezen, misschien werken die ook niet perfect met CI+ en moet ik gewoon nog een paar maanden wachten met een nieuwe TV en digitale televisie.
     
  7. We moeten de woorden plof/ reboot ook weer niet als iets bedreigend beschouwen. Reboot is gewoon een grote herstart van de software en het ploffen in de speakers is daar een electrisch bijverschijnsel van. Bij kleine restarts (via standby aan en af) heb je dat plof effect niet. Denk maar aan PC restarts en blauwe schermen, hoe vaak kwamen die -voordat XP kwam- niet voor. Herstarten van hangende programma's is er nog steeds. Volgens mij liggen mensen daar ook niet wakker van.

    Het zou erger zijn als na elke restart alle instellingen verdwenen zouden zijn, maar dat is volgens mij meestal niet het geval. Belangrijk is dat Philips en Ziggo er in ieder geval voor zorgen dat het via die CI+ techniek vrijgeven van gecodeerde programma's, waar je via de vastgelegde abonnementen recht op hebt, onzichtbaar, automatisch en storingsvrij gebeurt. Die melding bij elke start op het TV-scherm dat de authenticatie is geslaagd die velen (w.o. ondergetekende) te zien krijgen hoort gewoon niet te verschijnen. Dat de oudere Alphacrypt CI-techniek probleemloos is geeft aan dat als een techniek maar lang genoeg bestaat de fouten er wel uitgehaald zijn.

    Die waardering "best LCD of the year" verbaast me niet, we zijn hier als gezin nog elke dag verrast hoe mooi de beelden van dit type wel niet zijn. Beeldkwaliteit staat toch nummer één: Philips kan het dus nog steeds! Mijn aanschafbeslissing heb ik al genomen nadat Firmware 66 hier positief besproken werd en er een leuke actie (van in mijn geval Mediamarkt) was.

    :-P
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2009

  8. Helemaal me eens. :thumb up:
    Dat van die authenticatiemelding (start + succes) is trouwens niet iets van Philips, maar zou door de CAM komen. Die 'feature' is ingebouwd op specificatie van Ziggo. Dat heeft Anoniem tenminste met zoveel woorden aangegeven, omdat Ziggo vond, dat je de gebruikers tijdens de authenticatieprocedure niet tegen een zwart scherm kon laten aankijken (dat laatste is bij Philips overigens niet het geval).

    Aanpassing daarvan vergt dus een update van de software van de CAM.
     
  9. alleen Ned 3 HD 'gecodeerd'

    Vandaag na het spelen met de wii weer een gecodeerd probleempje met Alleen NLD3 HD, komt wel vaker voor dus geen verassing, nu via configuratie even naar de cam gekeken (via de opties knop kom je er niet omdat het apparaat dan steeds maar wil blijven zeuren dat de zender 'gecodeerd is') Softcell descramble service (0x1) geeft de melding I34-9 met als omschrijving iets in de trend van 'deze zender maakt geen onderdeel uit van uw abonnement'.
    (De now next balk geeft ook geen programma naam op dat moment).

    Na het later spontaan terugkomen is hij inmiddels weer 'gecodeerd'.
    Met dezelfde status.


    SMIT-37PFL9604h/12
     
  10. Hier een manier om het 'gecodeerd programma' probleem te reproduceren (inmiddels 10x getest met hetzelfde resultaat):

    - Wacht tot er een zenderupdate is :wink:
    - Selecteer een gecodeerd TV kanaal b.v. SCIFI
    - Schakel over naar HDMI bron
    - TV uit via zijkant, dus NIET standby
    - TV aan via zijkant

    TV start nu dus op van HDMI bron en er is geen zenderupdate geweest.
    Er verschijnt kort een melding:

    "Er is een zenderupdate beschikbaar"

    Vervolgens de Irdeto Conditional Access Prompt:

    "Authentication Start"
    "Authentication OK"

    Status Softsell Service is dan nog helemaal leeg.

    - Schakel terug naar TV

    Dit toont NED1 HD en niet het laatste kanaal SCIFI wat voor stond!

    Alle overige zenders geven de melding 'gecodeerd programma' en in de Status Softcell Service ontbreekt wederom Live View 1 DVB Descramble Service.

    Het overschakelen naar NED2 HD gaf in 1 van de testgevallen zelfs weer de bekende plof/reboot!

    [update]

    Nadat ik de zenderupdate inmiddels wel heb laten uitvoeren kan ik dit verschijnsel inderdaad niet meer reproduceren, dus het wachten is op een volgende update om dit nogmaals te kunnen testen. Was dit de foute opstart procedure die al was doorgegeven aan Philips?!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina