1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oproep: testen Software (3)

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door anoniem, 2 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo verstuurt maar voor 4 dagen aan EPG informatie. Het is uiteraard wel de bedoeling dat Philips alle EPG informatie voor alle kanalen weergeeft die verstuurd wordt als ze zelf via specificaties aangeven dat hun toestel 8 dagen aan EPG informatie kan behappen. Anders moet Philips dat niet als zodanig vermelden en aangeven wat ze werkelijk aan data kunnen verwerken.
     
  2. Ja ik heb deze fout melding ruim 7 weken geleden al gemeld via de consumenten lijn.Maar het antwoord was dat de software nog niet goedgekeurd was en dat ze nog bezig zijn met het ontwikkelen hiervan.
    En tevens heb ik nog afgelopen zaterdag contact gehad met de ziggo storingsdienst die hebben de klacht genoteerd in hun database.
    Tevens hebben zij een signaal test uitgevoerd naar mijn adres maar geen problemen geconstateerd.
    Dus hopelijk via dit forum een passende oplossing.
     
  3. Anoniem, ik weet niet in hoeverre je af kunt gaan op de aantallen bevindingen die je hier tegenkomt. Genoeg mensen, waaronder ik, zullen voorlopig niet overstappen op de nieuwe firmware: er blijken teveel problemen te zijn. Ik maak nog steeds gebruik van de .58 software, en daarmee kan ik in ieder geval zonder reboots en dergelijke TV kijken.
    Zolang ik hier verhalen over ploffende en rebootende TV's blijf lezen ga ik het risico om te upgraden niet nemen.
    Het klinkt voor mij in ieder geval alsof de firmware die Philips nu aangeboden heeft niet geschikt is voor certificering.
     
  4. je moet hier toch echt voor bij Philips aankloppen. Ziggo bellen heeft geen zin, omdat het gedrag los staat van het aangeboden signaal.
     
  5. Weet je dat zeker?
    Ik meende juist dat Ziggo 8 dagen verstuurde en Philips er maar 4 van toonde? Dat was volgens mij juist het discussiepunt. Maar ik kan me vergissen hoor, er komt hier zoveel info voorbij :)
    Anoniem, hoe was het ook alweer precies?
     
  6. Ja, dat weet ik zeker en dat is door Ziggo medewerkers op de forums ook als zodanig gecommuniceerd. Ziggo stuurt EPG data voor vier dagen uit, inclusief de huidige dag, volgens een 2 + 2 systeem. 2 + 2 wil zeggen de eerste twee dagen de volledige EPG informatie inclusief uitgebreide omschrijvingen en van de laatste twee dagen alleen de aanvangstijden en programma namen. Alleen voor de ontvangers die geschikt zijn voor Interactieve TV van Ziggo zijn er extra dagen met EPG informatie voor handen, maar dat werkt via een ander systeem waarvoor OpenTV middleware ondersteuning in een apparaat noodzakelijk is.
     

  7. Ci+cam doet het in de 32pfl5604 dus deze tv heeft andere hardware en software gegevens en nooit eerder een ci+cam gehad.
    Deze tv accepteert dan ook direct de ci+cam zonder de sac error code.
    Dus dacht ik, koop een nieuwe ci+kaart met andere serie en software gegevens.
    zojuist deze nieuwe ci+ cam in de tv gezet en wat denk je 5 stappen authenticatie
    doorgelopen met de nieuwe cam en de tv accepteert deze cam direct!!
    Dus mijn conclusie is dat de 9000 42pfl9664 h12 de error gegevens van de vorige ci+ cam ergens opslaat en deze niet meer accepteert.
    Maar met de nieuwe cam zijn er geen history gegevens in de tv en wordt onmiddellijk de nieuwe cam geactiveerd.
    Eindelijk na ruim 2 mnd een ci+ die het doet!
    Dus voor alle andere gebruikers met dezelfde klacht is dit de oplossing:applause:
     
  8. Ah, oke, bedankt voor de uitleg.
    Dan ga ik nog eens even zoeken wat ik dan precies bedoelde.

    UPDATE:
    Ik heb het gevonden:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=213188&highlight=horizon#post213188

    Ik quote even uit dat bericht. Geschreven door Anoniem:
    ...Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).​
     
  9. Ik heb eerder gemeld dat ik weinig klachten had.
    Afgelopen zondag echter voor het eerst geen beeld op alle zenders op Ned1 HD na. Na uitzetten en vervolgens weer aan was dit opgelost.

    Net kom ik thuis, zet de TV aan en zap van Ned1 HD door naar Ned2 HD (P+, na eerst geduldig gewacht te hebben tot de lightguide is gehouden met flashen). Vervolgens verschijnt de zendernaam en daarna helemaal niets. Na 20 seconden de bekende plof en na weer 20 seconden een reboot. Daarna echter nog steeds geen beeld. Toen ben ik even alle menu's in gedoken en heb wat foto's gemaakt. Hopelijk helpt dat het probleem op te sporen. Daarna TV met het sidepanel uitgezet en weer aan, toe deed alles het weer.

    Pics:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Hier wordt dus gespecificeerd dat Philips voor goedkeuring technisch gezien overweg moet kunnen met 8 dagen EPG informatie, maar dat wil niet zeggen dat Ziggo dat momenteel ook verstuurd. Anders geformuleerd: Als Ziggo opeens wel voor 8 dagen aan EPG informatie zou gaan versturen dan mag dat geen problemen gaan opleveren in de goedgekeurde TV's zoals dat nu wel problemen oplevert in een aantal goedgekeurde ontvangers.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina