1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oproep: testen Software (3)

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door anoniem, 2 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds gisteren 52PFL9704 met Neotion CAM. Alles geinstalleerd volgend handleiding op dit forum, daarna software-update gedaan naar .66 van Philips site. Nog geen gekke dingen gehad zoals crashes/reboots :), wel heel af en toe bij het zappen de melding gecodeerd kanaal, na heen en weer zappen werkt het kanaal vervolgens wel.
     
  2. Ik denk dat dit probleem zch zo niet laat oplossen, aangezien zich het probleem niet structureel voordoet. Wij constateren het probleem niet. Ik wil Philips vragen wat zij voorstellen ten aanzien van jouw probleem.
     
  3. blokkeren alphacrypt


    Beste anoniem,

    In de posts van de laatste dagen wemelt het nog van meldingen over spontane reboots en gecodeerd kanaal.
    Mij lijkt het dus nog te vroeg om het actief blokkeren van het alphacrypt gebruik aan te kondigen (begin december).

    Laten we eerst eens stabiele software hebben.
    Allerlei 'workarounds' die je her en der leest (zoals even de TV uitzetten en/of cam verwijderen en weer installeren) moeten we een doorsnee TV-gebruiker niet aandoen. Die wil gewoon dat de TV het doet.

    Zo te zien hebben we dat punt nog niet bereikt (hoewel er wel al veel verbeterd is).
     
  4. De melding verdwijnt niet meteen, maar blijft zichtbaar. Pas als ik de tv uit- en aangezet heb, doet hij het weer. Ik zal gaan bijhouden met welke zenders hij opstart en dit melden (heb ik tot nu toe niet naar gekeken).

    Betekent dit dat het probleem door verdere verbeteringen in de software op te lossen is, of is de tv de beperkende factor en zal er nooit een oplossing komen voor deze type tv's?

    Het feit dat Philips deze .66 versie als officieel heeft gereleased geeft mij het gevoel dat ze zelf tevreden zijn met deze versie. Ik hoop dus dat Ziggo besluit om deze versie NIET te certificeren, zodat Philips gedwongen wordt om de problemen 100% op te lossen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2009
  5. ________
     
  6. Smit -V66 (de testversie via Anoniem)

    (De V66 versie van de philips site is volgens winrar ca 10 minuten nieuwer, en de filesize is anders)

    Ervaringen van de laatste dagen regelmatig NED3-HD -> gecodeerd programma, uit/aanzetten helpt soms. Vandaag ook een keer alles behalve NED1 HD gecodeerd programma, Uitzetten aanzetten loste dit probleem op (met uitzondering van NED3 HD).

    Gelukkig heb ik met deze tv in het verre verleden met oude software (voordat de smit CI+ cam beschikbaar was) 1 keer een plof meegemaakt, daarna niet meer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009
  7. Met de testversie .66 van Anoniem heb ik geen problemen gehad.
    Toch dacht ik er goed aan te doen gezien de filesize de software van de Philips site er overheen te zetten (i.vm. garantie??)
    Omdat dit niet rechtstreeks wou heb ik eerst de .58 opnieuw geladen.

    Na het laden en opnieuw opstarten was ik nieuwsgierig naar het aantal zenders in de EPG. Enkele seconden na het opstarten van de EPG voor het allereerst een "Plof" en een reboot!

    Ik had het nog niet eerder meegemaakt dus het was even schrikken.

    Vervolgens de sw van de Philips site geladen, zenders opnieuw geïnstalleerd en alles draait nu sinds gisterenmorgen weer als en tierelier!
    Geen plof/reboot en ook geen meldingen van gecodeerd programma!

    Ondanks dat er bij mij in huis bijna de gehele dag heftig word gezapped door vrouw en kinderen!

    M.a.w. het kan dus ook goed gaan met de nieuwe software.
     
  8. Ik heb ook versie .66 geinstalleerd op mijn 9664, maar 't viel mij op dat bij de EPG ik van de NL zenders alleen info heb van Ned1t/m 3 en Net5. Van de RTL's en de overige SBS zenders ontbreekt de info :(

    'k weet overigens niet of dit al gemeld is, maar ik wilde het toch ff melden. Overigens werkt TT wel op alle zenders die k geprobeerd heb...
     
  9. Mijn CAM is een @Smit, wat betreft de rest zal ik dit vanaf nu gaan noteren.
    De info over wat er in de menu's aangetroffen moet worden verschilt nogal met de menu's die ik op mijn Philips tv aantref, deze handleiding is duidelijk niet voor een Philips TV.
    Ook vanochtend problemen met het opstarten van NetTV, moest tv een aantal keren uit/aan zetten voordat deze beschikbaar was.
    Mijn indruk is dat .66 veel verbeteringen heeft gebracht maar dat er ook een aantal andere problemen voor terug zijn gekomen, echter deze wegen niet op tegen de voordelen.Heb er vertrouwen in dat dit wel opgelost wordt.
     
  10. EPG horizon

    ER zijn verschillende meldingen geweest over de EPG horizon van Philips, dat deze maar 4 dagen zou zijn.
    Ik keek nog even bij mijn tv op de website:
    http://www.consumer.philips.com/c/televisie-5000-serie/5000-serie-42-inch-1080p-full-hd-digitale-tv-42pfl5604h_12/prd/nl/

    En daar staat, ergens halverwege, echt dit:

    *EPG voor 8 dagen. Deze service is niet in alle landen beschikbaar.​

    Dus niet alle landen hebben EPG, maar zowel, dan toch echt 8 dagen.

    Misschien kunnen we hiermee Philips vragen om zich simpel aan hun eigen belofte te houden :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina