• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sinds gisteren 52PFL9704 met Neotion CAM. Alles geinstalleerd volgend handleiding op dit forum, daarna software-update gedaan naar .66 van Philips site. Nog geen gekke dingen gehad zoals crashes/reboots :), wel heel af en toe bij het zappen de melding gecodeerd kanaal, na heen en weer zappen werkt het kanaal vervolgens wel.
 
continu maakt niet uit wat ik doe.
heb de tv van het stroom gehaald,alle hdmi kabels etc eraf.
Daarna de tv opgestart de digitale zenders opnieuw geinstalleerd.
dan de ci+ cam van smit erin gezet op de juiste manier geplaatst.
tevens een goed werkende smartkaart gebruikt en bij het aanzetten van ned1hd na een paar seconden krijg ik de bekende sac error.
de cam moet goed zijn want deze doet het wel in de 32pfl5604 en wel direct met de 05 software.dus moet het wel een software probleem zijn in de 42pfl9664.h12.ik zou het anders ook niet weten wat het kan zijn.
gelukkig heb ik nog een Ziggo decoder anders zit ik al 2mnd met het probleem dat de c+ het niet doet.
ik hoop dat er spoedig een oplossing komt met het huwelijk tussen ci+ philips serie 9000 met ziggo digitale tv.

Ik denk dat dit probleem zch zo niet laat oplossen, aangezien zich het probleem niet structureel voordoet. Wij constateren het probleem niet. Ik wil Philips vragen wat zij voorstellen ten aanzien van jouw probleem.
 
blokkeren alphacrypt

De alphacrypt zal in begin december niet meer functioneren met de CI+ toestellen.


Beste anoniem,

In de posts van de laatste dagen wemelt het nog van meldingen over spontane reboots en gecodeerd kanaal.
Mij lijkt het dus nog te vroeg om het actief blokkeren van het alphacrypt gebruik aan te kondigen (begin december).

Laten we eerst eens stabiele software hebben.
Allerlei 'workarounds' die je her en der leest (zoals even de TV uitzetten en/of cam verwijderen en weer installeren) moeten we een doorsnee TV-gebruiker niet aandoen. Die wil gewoon dat de TV het doet.

Zo te zien hebben we dat punt nog niet bereikt (hoewel er wel al veel verbeterd is).
 
Verdwijnt de melding vanzelf, op welk kanaal start de TV op ?

De melding ontstaat als bepaalde authenticatie en het het opzetten van secure link processen nog niet afgerond zijn en de CAM nog geen video aanbiedt aan de TV. De TV is hier normaal de beperkende factor. Op het moment dat je het eerste beeld ontvangt is de TV nog allerlei zaken aan het opstarten, je merkt dit ook aan het niet reageren van de TV gedurende de eerste 5-10 seconden nadat hij opgestart is. Philips heeft hier bewust voor gekozen.

De melding verdwijnt niet meteen, maar blijft zichtbaar. Pas als ik de tv uit- en aangezet heb, doet hij het weer. Ik zal gaan bijhouden met welke zenders hij opstart en dit melden (heb ik tot nu toe niet naar gekeken).

Betekent dit dat het probleem door verdere verbeteringen in de software op te lossen is, of is de tv de beperkende factor en zal er nooit een oplossing komen voor deze type tv's?

Het feit dat Philips deze .66 versie als officieel heeft gereleased geeft mij het gevoel dat ze zelf tevreden zijn met deze versie. Ik hoop dus dat Ziggo besluit om deze versie NIET te certificeren, zodat Philips gedwongen wordt om de problemen 100% op te lossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De melding verdwijnt niet meteen, maar blijft zichtbaar. Pas als ik de tv uit- en aangezet heb, doet hij het weer. Ik zal gaan bijhouden met welke zenders hij opstart en dit melden (heb ik tot nu toe niet naar gekeken).

Betekent dit dat het probleem door verdere verbeteringen in de software op te lossen is, of is de tv de beperkende factor en zal er nooit een oplossing komen voor deze type tv's?

dat kan ik op de voorhand niet zeggen, eerst moet de oorzaak vastgesteld worden

Het feit dat Philips deze .66 versie als officieel heeft gereleased geeft mij het gevoel dat ze zelf tevreden zijn met deze versie. Ik hoop dus dat Ziggo besluit om deze versie NIET te certificeren, zodat Philips gedwongen wordt om de problemen 100% op te lossen.

hangt mede af van jullie terugkoppeling

________
 
Smit -V66 (de testversie via Anoniem)

(De V66 versie van de philips site is volgens winrar ca 10 minuten nieuwer, en de filesize is anders)

Ervaringen van de laatste dagen regelmatig NED3-HD -> gecodeerd programma, uit/aanzetten helpt soms. Vandaag ook een keer alles behalve NED1 HD gecodeerd programma, Uitzetten aanzetten loste dit probleem op (met uitzondering van NED3 HD).

Gelukkig heb ik met deze tv in het verre verleden met oude software (voordat de smit CI+ cam beschikbaar was) 1 keer een plof meegemaakt, daarna niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de testversie .66 van Anoniem heb ik geen problemen gehad.
Toch dacht ik er goed aan te doen gezien de filesize de software van de Philips site er overheen te zetten (i.vm. garantie??)
Omdat dit niet rechtstreeks wou heb ik eerst de .58 opnieuw geladen.

Na het laden en opnieuw opstarten was ik nieuwsgierig naar het aantal zenders in de EPG. Enkele seconden na het opstarten van de EPG voor het allereerst een "Plof" en een reboot!

Ik had het nog niet eerder meegemaakt dus het was even schrikken.

Vervolgens de sw van de Philips site geladen, zenders opnieuw geïnstalleerd en alles draait nu sinds gisterenmorgen weer als en tierelier!
Geen plof/reboot en ook geen meldingen van gecodeerd programma!

Ondanks dat er bij mij in huis bijna de gehele dag heftig word gezapped door vrouw en kinderen!

M.a.w. het kan dus ook goed gaan met de nieuwe software.
 
Ik heb ook versie .66 geinstalleerd op mijn 9664, maar 't viel mij op dat bij de EPG ik van de NL zenders alleen info heb van Ned1t/m 3 en Net5. Van de RTL's en de overige SBS zenders ontbreekt de info :(

'k weet overigens niet of dit al gemeld is, maar ik wilde het toch ff melden. Overigens werkt TT wel op alle zenders die k geprobeerd heb...
 
Het is wel belangrijk te melden welk merk CAM je gebruikt.

Verder willen we ook graag weten welke informatie er tijdens 'gecodeerd programma' in de CAM's menu's wordt getoond. Aan de hand van dergelijke informatie kunnen we een beeld vormen van een mogelijke oorzaak. Het opnieuw upgraden van de TV zou op zich geen verbetering mogen vormen. Kijk een onder CI+ naar de CI+ CAM handleiding ( https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21661 ). Hier vindt je wat informatie over de menu en wat je in de menu's moet aantreffen.

Mijn CAM is een @Smit, wat betreft de rest zal ik dit vanaf nu gaan noteren.
De info over wat er in de menu's aangetroffen moet worden verschilt nogal met de menu's die ik op mijn Philips tv aantref, deze handleiding is duidelijk niet voor een Philips TV.
Ook vanochtend problemen met het opstarten van NetTV, moest tv een aantal keren uit/aan zetten voordat deze beschikbaar was.
Mijn indruk is dat .66 veel verbeteringen heeft gebracht maar dat er ook een aantal andere problemen voor terug zijn gekomen, echter deze wegen niet op tegen de voordelen.Heb er vertrouwen in dat dit wel opgelost wordt.
 
EPG horizon

ER zijn verschillende meldingen geweest over de EPG horizon van Philips, dat deze maar 4 dagen zou zijn.
Ik keek nog even bij mijn tv op de website:
https://www.consumer.philips.com/c/televisie-5000-serie/5000-serie-42-inch-1080p-full-hd-digitale-tv-42pfl5604h_12/prd/nl/

En daar staat, ergens halverwege, echt dit:

*EPG voor 8 dagen. Deze service is niet in alle landen beschikbaar.​

Dus niet alle landen hebben EPG, maar zowel, dan toch echt 8 dagen.

Misschien kunnen we hiermee Philips vragen om zich simpel aan hun eigen belofte te houden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan