1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Er-40 melding

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Arno1970, 2 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. een goedenavond allen,
    afgelopen vrijdag de cisco 8455DVB HD PVR ontvangen. Alles geinstalleerd en leek allemaal goed te gaan. Vervolgens een programma opgenomen op de harde schijf en later die avond nog bekeken. Vervolgens daarna de cisco uit gezet (standby). Toen ik op zaterdag morgen de cisco aan zette, kwamen er achtereenvolgens (als ik me nog goed herinner) de volgende teksten:
    dl vervolgens 1 tot en met 5, daarna de tekst Load en vervolgens Run. En even later Er-40. En toen gebeurde er niets meer. Stekker eruit, weer erin. maar dan direct deze melding, (zonder eerst dl, 1-5, load etc.) Van alles geprobeerd (coax aansluiting eraf gehaald, weer stroom eraf, weer stroom erop, etc.). Maar steeds kwam die Er-40 melding. Inmiddels Ziggo gebeld en ze sturen een retour sticker op zodat ik hem kan terugsturen. Maar vroeg me wellicht af of meerdere mensen dit probleem hebben (gehad?). En of er wellicht toch een oplossing is? Het gekke is dat ik een dag later weer een probeerde, toen startte die wel op, en kon ik ook enkele minuten aan de slag, maar na een minuut of 5 een vastloper. Stroom er weer af en vanaf dat moment wederom constant die Er-40 melding. Kan niets over die melding vinden bij Cisco of internet, dus hopelijk hier iemand wat meer info. Nu maar wachten op sticker van ziggo en retour sturen dus.
     
  2. ER-40

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier ivm problemen met mijn cisco ontvanger.

    De ontvanger heeft het 2 dgn goed gedaan maar doet nu niets meer.

    Het begon nadat ik hem aan het eind van de avond op standby heb gezet en ik hem de volgende morgen aanzette om tv te kijken. Het beeld van mijn tv sprong gewoon op de av ingang maar bleef zwart. Na wat geklooi met de diverse ab's wist ik toch zeker dat alles hetzelfde was als de avond ervoor. Wel nog spelcomp op de scartingang getest en een andere tv op de cisco. 0 resultaat. Tv is oud maar prima want spelcomp. doet het wel cisco doet het ook op een andere tv niet. Toen gebeld en er werd gezegt dat er een blokstoring was dus ff geduld. Vanmorgen wederom aangezet en nu staat er er-40 in de display van de cisco. Wederom gebeld en nu moet ik hem van de stroom halen(al 20 keer gedaan) en eind van de dag nog eens proberen.

    Iemand van jullie ervaring met de er-40 code? Bij ziggo was het nieuw.

    Alvast bedankt en met vr gr Bas
     
  3. Ik heb inmiddels door Ziggo een nieuwe ontvangen (die perfect werkt al 4 weken). Het verschilt enorm wie je bij Ziggo aan de lijn hebt. De eerste 4 keer dat ik belde met dit probleem ook constant advies als van de stroom afhalen etc. De laatste die ik aan de lijn had zei meteen: Dat is een fout/defect in de CISCO. We sturen je een retoursticker, de CISCO dan opsturen naar ons en je krijgt de week erna dan een nieuwe. En zo is het gegaan.

    Wat ik wel nog had geprobeerd: Ik had de cisco dagen niet meer gebruikt en van de stroom af (in afwachtingf van de retoursticker). Heb toen voor d egein hem na dagen toch weer eens aangezet, en waarempel opeens werkte die weer. Echter na 2 uur liep die weer muurvast en kwam meteen weer er-40.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina