1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

weer doven en slechthorenden ondertitels uit zichzelf op tv

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door G.bruiker, 2 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jemig G.bruiker, je loopt wel heel erg te klagen, wat een wall of text. Zo’n drama als jij het doet voorkomen (‘TV van 1400 euro nutteloos’, ‘mensen in de rij om in te ruilen’) is het nou ook weer niet. Als je ze nou gewoon even een paar dagen de tijd geeft om het op te lossen. En ondertussen zet je dan even de ondertitels handmatig uit.

    Nou ik weet niet hoe het met die meneer zit, maar ik vind dat de nieuwe ondertitels een stuk mooier en beter leesbaar zijn, dus het lijkt mij vooral een win-situatie. Dat hij met digitale TV met nieuwe techniek te maken krijgt (subtitle knop ipv TT888), sja… Misschien even wennen, maar ook dat lijkt me eerlijk gezegd een verbetering t.o.v. een obscure teletekst-pagina.

    Overigens vind ik het wel een beetje hypocriet dat je deze slechthorend/dove man nu in je argumentatie betrekt… Deze toevoeging is gedaan ten bate van juist zijn doelgroep, en omdat wanneer het even fout gaat mensen zoals jij dan meteen op de barricaden staan omdat ze de ondertitels even uit moeten zetten, hebben ze nu niet de tijd gekregen om de oorzaak van het probleem aan te pakken, en is het gewoon maar weer helemaal uit gezet. Hopelijk betekent dit uitstel geen afstel.

    Overigens kijk ik uit naar het moment dat de reguliere ondertitels ook als DVB-ondertitels worden meegestuurd. Dan kan ik ze mooi uitschakelen bij Engelstalige programma’s, zodat ze niet meer voor het beeld staan. Maar ja, dat zal ook wel weer klagers geven (omdat bij hun bijv. ondertitels nooit aan zijn gezet).
     
  2. Aangezien diverse ontvangers geen onderscheid maken tussen translated en hairing impairment versies van subtiteling, is er getracht om mensen met een gehoorbeperking en die afhankelijk zijn van de hairing impairment versie ondertiteling, een verbeterde versie aan te bieden met deze dvb-subtiteling.

    Ondanks dat dat er vooronderzoek is uitgevoerd hebben we helaas moeten vaststellen dat het onderzoek niet volledig is geweest met alle gevolgen van dien. Hiervoor bieden we onze verschuldigingen voor aan. Het benadrukt wederom dat er nog meer getest moet worden.
     
  3. Heb ik je verplicht te lezen ?
    Nee dacht het niet.
    Waar het nu om gaat en wat je duidelijk gemist hebt,is dat het iedereen werd opgedrongen.
    Als het goed geinplementeerd wordt heeft niemand er iets op tegen,en ik zeker niet.
    Gaat het fout zoals nu en het is in een paar dagen niet gefixt,dan is het beter de oude instelling terug te zetten.
    Ik gun een ieder zijn ondertitels,ook de dove mensen,als je dat niet snapte moet ik blijkbaar de volgende keer een nog grotere lap tekst neerzetten :no:
    Ziggo heeft een pracht van een test netwerk om dit te doen.
    Overigens zijn dus niet alle DVB ondertitels uitgezet,de doven ondertitels zijn er ook nog via 888,alleen de doven ondertiteling via ned 1,2 en 3 die door een fout overal stonden zijn uit,zodra deze functie goed getest is kan ie weer aan zonder dat er iemand last van heeft.
    Dat ik er een voorbeeld bij haal en dat zou gebruiken,is slechts je eigen gedachtengang,gelukkig kennen de mensen die hier al wat langer zijn me goed genoeg om te weten dat ik niet zo ben.
    Daarnaast heeft het achter de schermen opgeleverd dat alsnog het hele verhaal van dvb ondertitels,doven ondertitels,men verzocht heeft aan Samsung om een firmware uit te brengen waar per kanaal de ondertiteling aan en uit kan.
    En als voetnoot op je bericht,anders wordt het vermoedelijk weer te lang naar je zin,denk je echt dat doordat ik hier openbaar klaag,en verder niemand,de boel is uitgezet ?
    Er zijn vele tientallen klachten binnen gekomen,ik had 25 wachtenden voor me bij Samsung !
    En ook bij Ziggo waren dermate veel klachten dat ze het als groepsstoring hadden neergezet.
    Er is geen enkele dove ook maar ergens de dupe van,het blijft beschikbaar via 888 en zodra het op de juiste manier ingevoerd wordt,komt het ook terug als DVB.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2009
  4. Maar als ik 't goed begrijp gaat 't dus niet bij Ziggo mis??? Maar met de samsung apparatuur. Zijn allemaal samsung bezitters met problemen.

    Hier werkte het uitstekend. Hopelijk komen ze spoedig weer terug.
     
  5. Voor de samsung zappers was het probleem op te lossen, echter voor de Samsung iDTV's niet. Verder werkte de Cisco ook niet goed. Voorlopig is de subtitling feature weer verwijderd / uitgeschakeld.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina