1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Gratis 00800-nummers worden toch doorbelast?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door SLH, 30 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. SLH

    SLH Forum Member

    Berichten:
    8
    Ik heb deze maand naar een Internationaal gratis nummer moeten bellen. Tot mijn verbazing worden hier toch kosten voor in rekening gebracht. Op de site van Ziggo is hier niets over terug te vinden, terwijl internationaal is afgesproken dat de kosten voor de houder van het telefoonummer zijn.

    Weet iemand hier iets meer van?
     
  2. Clevegt

    Clevegt Forum Member

    Berichten:
    987
    Zeer vreemd, ik heb ook wel wat 0800 nummers gebeld en die zijn gratis bij mij.
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    00800 nummer zijn inderdaad (zeker voor vaste lijn bellers) gratis. Dat is internationaal afgesproken.
    Echter houden niet alle bedrijven zich aan die regel en brengen toch kosten in rekening.

    Zie tevens deze link:
    http://www.6minutes.be/NL/Artikel.aspx?ArtikelID=16254&RubriekID=1

    Is jou van te voren iets medegedeeld dat er kosten in rekening gebracht zou worden?
     
  4. SLH

    SLH Forum Member

    Berichten:
    8
    Er wordt inderdaad zowel op de website (U kunt onze experts telefonisch bereiken via het gratis nummer* 00800 etc) als voor het gesprek gemeld dat het gesprek gratis is. Het is helemaal geen groot bedrag, maar ik vind het gewoon vreemd en vraag me af of dit niet vaker voor komt (ja dus).

    Als ik het artikel goed lees, zijn het niet de bedrijven die kosten in rekening brengen, maar de telecomproviders. Het zou er dus op kunnen wijzen dat Ziggo eigenhandig hier kosten voor in rekening brengt. Ik zal bij Ziggo informeren en de reactie hier plaatsen. Het is ook voor anderen prettig om te weten dat ze met 'gratis' nummers soms niet wegkomen.

    Bedankt voor je hulp!
     
  5. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Nog even verder gezocht en inderdaad blijkt dat providers die kosten in rekening brengen.
    Maar ook dat enkele bedrijven toch betaald krijgen voor die 00800. Zou meer op een samenwerking lijken tussen provider en bedrijf. De Opta zou er ook mee bezig zijn mbt de 00800 nummers.

    Hierbij nog een citaat:
     
  6. SLH

    SLH Forum Member

    Berichten:
    8
    Het vreemde is dat ik met deze organisatie (Strato) eerder heb gebeld via mijn vorige provider en dat er toen geen kosten in rekening zijn gebracht. Ook staat er duidelijk op de site dat het een gratis nummer is.

    Bij al uw vragen kunt u ons team van experts raadplegen. Onze competente medewerkers helpen u graag op professionele wijze verder. U kunt onze experts telefonisch bereiken via het gratis nummer* 00800 800 700 70, van maandag t/m vrijdag van 07:00 tot 23:00 uur (Nederlandse ondersteuning), en in het weekend van 10:00 tot 20:00 uur (Engelstalige ondersteuning) 00800 800 700 70 (gratis nummer)

    *Let op: Er kunnen extra kosten ontstaan wanneer vanuit een mobiel netwerk wordt gebeld. ​
    Nu ben ik niet te spreken over Strato (de kosten daarvan tenminste), maar dat is een ander verhaal. Daarnaast wordt er op de site van Ziggo totaal niet gesproken over 00800-nummers.

    Bedankt GolfTouch voor het helpen. Bij Google zoeken op " 00800-nummer" is bijna ommogelijk, omdat ze dan met resultaten komen over 0800-nummers komen.



     
  7. SLH

    SLH Forum Member

    Berichten:
    8
    @xitami1980
    Was dit voor of na 1 september. Zou het kunnen dat het te maken heeft met de tariefswijzigingen?
     
  8. Jam

    Jam Forum Member

    Berichten:
    481
    Ziggo heeft hier zelf ook een handje van, de VOIP telefoon nummers van XS4ALL bijvoorbeeld heeft ZIGGO onder het 0900 segment geschoven, als je daar dus naar belt kost het je 60ctpm !

    terwijl VOIP is bedoeld als alternatief voor gewone telefoon.
    het bellen vanaf een XS4ALL VOIP lijn naar een ander nummer is daarintegen best voordelig.

    ik vraag mij al heel lang af of ZIGGO dit zomaar mag.
     
  9. SLH

    SLH Forum Member

    Berichten:
    8
    Jan, ik heb een e-mail gestuurd naar Ziggo met het verzoek hierop te reageren. Zodra ik iets meer weet, plaats ik het hier.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina