1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ziggo knijpt world of warcraft bandwith ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Zer0K3wL, 29 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De trace is voltooid.

    C:\Users\Zer0K3wL>tracert 80.239.149.56

    Traceren van de route naar 80-239-149-56.customer.teliacarrier.com [80.239.149.5
    6]
    via maximaal 30 hops:

    1 <1 ms <1 ms <1 ms sitecomwl306.sitecomwl306 [192.168.0.1]
    2 120 ms 119 ms 115 ms 10.206.0.1
    3 252 ms 170 ms 124 ms csw2-vlan202.hnglo1.ov.home.nl [213.51.137.161]

    4 13 ms 10 ms 9 ms ht-rc0001-cr102-ae6.core.as9143.net [213.51.158.
    110]
    5 12 ms 11 ms 12 ms asd-tr0409-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.1
    58.102]
    6 63 ms 14 ms 11 ms adm-b3-link.telia.net [80.239.193.145]
    7 11 ms 9 ms 10 ms adm-bb4-link.telia.net [80.91.253.161]
    8 19 ms 19 ms 19 ms prs-bb2-link.telia.net [80.91.252.39]
    9 57 ms 31 ms 31 ms ffm-bb2-link.telia.net [80.91.247.41]
    10 30 ms 29 ms 32 ms ffm-b10-link.telia.net [80.91.251.124]
    11 * * * Time-out bij opdracht.
    12 * * * Time-out bij opdracht.
    13 * * * Time-out bij opdracht.
    14 * *

    hop 2 and 3 zeggen genoeg...............
    mag hopen van niet want anders vliegt alles in 1 extra er direkt uit hier.

    het is ook niet dat ik dit kan tolleren het is niet eens piek uur en zit te laggen ingame.
    als dan ook nog eens moet gaan raiden en dan elke min disconnect is onacceptable.

    edit: off dit toevalig eenmallig is off niet geen idee.
    heb nooit problemen gehad in wow met ziggo dit zou eerste keer zijn.
    verder zijn nog meer forum gebruikers hier die wow spelen ?.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2009
  2. vertraging hop 2 is je router naar modem. Ik zou vooral je modem en router eens opnieuw starten.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  3. Wat zeggen ze dan precies volgens jou?
     
  4. Heeft niks met knijpen van Warcraft te maken ;)

    Als ik een traceroute doe jouw kant op (kan tot het VLAN) zie ik dit:

    Traceren van de route naar csw2-vlan202.hnglo1.ov.home.nl [213.51.137.161]
    via maximaal 30 hops:

    1 8 ms 7 ms 7 ms VERWIJDERD.cable.casema.nl [XX.XX.XXX.X]
    2 7 ms 7 ms 7 ms mnd-rc0001-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51
    .162.1]
    3 7 ms 10 ms 10 ms asd-lc0006-cr101-ae7-0.core.as9143.net [213.51.1
    58.2]
    4 12 ms 43 ms 9 ms asd-tr0409-cr101-ae1-0.core.as9143.net [213.51.1
    58.140]
    5 12 ms 11 ms 10 ms ht-rc0001-cr102-ae0-0.core.as9143.net [213.51.15
    8.103]
    6 14 ms 15 ms 16 ms csw2-vlan202.hnglo1.ov.home.nl [213.51.137.161]

    Prima ping tijden dus..

    Zoals al eerder gezegd, reset je modem en router eens en als dat niet werkt kijk eens op de Ziggo storingspagina..
    Wow wordt zeker niet geknepen, dat gebruikt zo weinig bandbreedte dat ik het al eens voor 18 spelers over een 1Mb wifi verbinding werkend heb gekregen :mrgreen:
     
  5. hij heeft wel gelijk... 120 is abnormaal hoog.
    volg zijn advies op.

    want:
    dat is heel goed, snelle verbinding tussen je computer en je router.

    langzame verbinding tussen je router en je kabelmodem

    ook langzame verbinding tussen je kabelmodem en ziggo netwerk in hengelo.

    een vraagje... wanneer heb je je kabelmodem voor het laatst opnieuw opgestart? volgens mij geeft je kabelmodem een vertraging.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2009
  6. Er dient nog te worden opgemerkt dat er geen harde relatie is tussen beschikbare bandbreedte en pingtijden! Dus "afknijpen" proberen te detecteren d.m.v. het meten van pingtijden is geen goede methode.

    Men kan een smallband verbinding hebben met keurige pingtijden, of juist een breedband verbinding met slechte pingtijden. Of wil je zeggen dat je ping opeens verbeterd is nu je bandbreedte ruim verdubbeld is (20 -> 50)? :wink: Toegegeven, vroeger in het inbel tijdperk was zowel de bandbreedte als latency waardeloos, maar dat kwam vooral doordat dat toentertijd nog geen belangrijk aandachtspunt was voor consumenten verbindingen.
     
  7. Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Als je een connection orientated protocol gebruikt zoals TCP/IP om ICMP packketjes te verzenden (ping is een functie binnen dit protocol), dan zal je een hogere pingtijd kunnen krijgen als je volledige bandbreedte wordt gebruikt. Als de upload lekker vol zit dan zullen je pakketjes achteraan in de wachtrij komen bij het ping verzoek naar buiten, en vervolgens na het ontvangen van data moet je nog een ACK verzenden om door te geven dat je het pakketje hebt ontvangen. Voor de download bandbreedte is het iets minder relevant omdat je alleen de data hoeft binnen te halen.

    Dit alles is ook de reden waarom een connectionless protocol zoals FTP een stuk minder moeite heeft om te werken in een drukke omgeving. Het mechanisme om data op validiteit te controleren zit daarbij in de applicatielaag, en vraagt simpelweg alleen een nieuw pakketje aan mocht er toch iets fout zijn. Sneller, maar minder betrouwbaar.

    Afknijpen werkt wel degelijk dus. Netlimiter is erg leuk om een stabiele ping te krijgen als je bv. usenet open hebt staan. Heb dit tegenwoordig niet nodig omdat ik een streamengine heb.
     
  8. verbettert ?
    nee spontaan verslechterd dat ik constant disconnect in world of warcraft.
    is niet iets wat ik accepteer alhoewel ik nog moet afwachten tot peek time aka in wow.
    wanneer pas echt druk is.
    dan nog hoor geen connection issues te hebben met 50/5 connectie dat is ruim voldoende voro wow.
     
  9. Wat een hoop onzin in een paar regels. ICMP (o.a. echo request en echo reply) is connectionless, heeft dus niets met tcp te maken. FTP is wel een tcp gebaseerd protocol en dus connectiegebaseerd. TFTP is op udp gebaseerd en dat is weer wel connectionless.
     
  10. Niet helemaal waar. Als hop 2 (router-modem) een ping tijd van 120ms geeft zal hop 3 met een standaard traceroute nooit lager uit kunnen komen.

    @kontknager;
    Mooi verhaal, delen ervan zijn waar, maar ook grote delen niet. Nee ping is absoluut niet relateerbaar aan knijpen. Pingtijden hebben ook helemaal niets met de snelheid van een verbinding te maken.

    Het is wel zo dat de pingtijden direct worden beinvloed door de drukte op de router. ICMP aanvragen hebben de allerlaagste prioriteit, dus zullen door een router/node ook als laatste afgehandeld worden of zelfs gedropt worden. Dat wil nog niet zeggen dat de snelheid daar onder de lijden heeft. Als de router boven een x% aan belasting komt zal dat al sterk merkbaar zijn in de pingtijden. Dit is juist zo ingesteld om te voorkomen dat ander verkeer hinder ondervind van een bak ICMP aanvragen over een router.

    Dus leuk verhaal, zitten punten van waarheid in, maar de manier waarop je het aan elkaar geknoopt hebt klopt echter niet.

    @Zer0K3wL;
    Terug naar jou probleem. De grootste vertraging vind plaats tussen het modem en de router.

    1- Heb je het geheel al eens gereset? Nee, dat als eerste doen?
    2- Lost dit het probleem niet op. Heb je het probleem ook als je de pc direct op het modem aansluit?
    3- Voer in beide situaties eens een pathping uit naar de server van WOW, dat geeft al een iets (nog steeds niet betrouwbaar) beeld van de verbinding.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina