1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

storingen in ontvangst bij cam module

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Guillaume!, 27 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is dus iets meer dan 6 KHz :wink:

    Maar goed, zijn dat echt de enige frequenties waarop je kanalen mist? Zie het volgende overzicht voor de kanalen/frequentie indeling zodat je even kan controleren of de rest wel goed te ontvangen is:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632914#31632914
     
  2. Ja ik dacht kort het even af naar 6 maar kwam er inderdaad achter dat dit iets te kort door de bocht was :mrgreen:

    Ik mis geen zenders, of ik begrijp het even niet wat je precies bedoeld.
    Ik ontvang zel wel alleen ziet het er niet uit.
    Het beeld ziet eruit zoals in reactie 13.

    Na de werkzaamheden van gistern is het nu eerst een zwart beeld, dan vervormd signaal en na een tijdje krijg ik dus het beeld zoals in reactie 13.

    Voor de werkzaamheden was dit beeld er gelijk als het probleem er was.
     
  3. Probleem is opgelost voor dit moment.

    Bleek toch aan een kabel te liggen. In de muur zat nog een oude aansluiting en deze kabel vervangen door een proff. kabel. Helaas zitten er nog een paar slechte kabels maar die zijn bijna niet te vervangen. Deze zitten in pijpen in de muur en dat valt niet mee om deze te vervangen.

    Maar door het kleine stukje te vervangen en met versterker is het beeld weer goed van de RTL en SBS zenders. Er zitten nog wel wat bitfouten in de ontvangst maar deze is van 2000 teruggegaan naar gem 30 en dat is prima. Ik merk het niet in de beeldkwaliteit.

    Dank iedereen voor het meedenken en toch weer een leermoment. Je roept al snel dat je kabels goed zijn totdat je verder gaat zoeken in de vaste aansluitingen :oops:
     
  4. wegvallen beeld / storing in geluid

    Ook ik heb deze klachten random in de tijd.
    Deze week mijn decoder 360r nieuwe firmware geladen.

    Ook dit toestel heeft nu onderbrekingen, volgens mij heeft het toch met het signaal te maken, het lijkt erop dat de bandbreedte welke beschikbaar is te gering is.

    De kabels die ik gebruik werken nu al jaren naar te vredenheid Ziggo start met HD en CI+ en nu heb ik problemen met het signaal.

    Tijdens het schaatsen worden de benen van de schaatsers ook niet goed weer gegeven wanneer ze vlak voor reklameborden rijden met snel wisselende vlakken, er ontstaan dan storingen op de donkere benen van de schaatsen. Ook bijzonder!!


    Beneden Sony 46Z5500 + CI+ CAM, boven ext decoder met Sony 26s3000
    Kan Ziggo niet iets aangeven of en zoja wat we mogen verwachten op dit gebied in de nabije toekomst?
     
  5. Heb er ook nog last van op bepaalde momenten. Moet nog testen direct vanaf het punt waar het signaal binnenkomt direct op de TV maar is even lastig om een grote LCD naar beneden te slepen:grin:

    Van ziggo zullen we niet veel horen denk ik aangezien daar de groep nog te klein voor is die dit probleem heeft.

    Het blijft ook een kwestie van dingen uitsluiten om het signaal beter te krijgen. Soms helpt het om aansluitdozen weer eens opnieuw aan te sluiten als ze er al jaren zitten.

    Ik denk dat het probleem ook is dat de techniek verder gaat maar de bestaande bekabeling in huizen vaak al oud en van goedkope kwaliteit is. Voorheen was dat geen probleem maar nu worden er hogere eisen gesteld aan de kabels een aansluitingen om storingen te verkomen. Er gaat nu meer door de kabels dan vroeger met analoog. Tevens zijn er veel storingen van buitenaf. Dit alles zal zeker meehelpen aan een slechter signaal.
     
  6. Ook hier het probleem met CI+, met dezelfde zenders die enkelen hierboven noemen: RTL4,5,7 en SBS6.

    De andere zenders doen het prima.
    Analoog werken alle zenders ook prima.

    Ik vraag me af of er ├ęcht maar zo weinig mensen last van hebben.

    Toestel: Sony 37W5500.
     
  7. Het vreemde is dat sinds het nieuwe jaar ik tot op heden storingsvrij kan kijken en de problemen nog niet teruggeweest. Komt vast door de sneeuw. Dat isoleert de boel goed vermoed ik zo.
     
  8. Hoe zien de signaal sterkte en BER er uit bij die zenders?

    Bij mij, Ziggo in het midden van het land, doen die zenders het prima, geen enkel probleem.

    Groet,
    JW
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina