1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

storingen in ontvangst bij cam module

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Guillaume!, 27 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste lezers,

    De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de ontvangst wordt
    onderbroken (een seconde of zo) waarbij aangegeven wordt dat er
    geen signaal is. Dat is alleen zo als ik de ci+ cam module gebruik
    en het is vaker bij buitenlandse zenders en tv brabant. Als ik mijn
    oudere humax als decoder gebruik is er niets aan de hand: geen
    onderbrekingen, geen storingen.

    Hebben meer van jullie hier last van? Ligt dit aan de module? Moet
    ik terug naar de winkel?

    Alvast bedankt,

    Guillaume
     
  2. Schrijf er even bij in welke TV, typenummer enz., je 'm gebruikt, en welke SW versie die TV heeft.

    Groet,
    JW
     
  3. Hier hetzelfde, sinds de CI+ cam. Op de Humax geen last. Sony KDL 40W5500, sw versie 1.303ea Smit Cam.
    Ik denk dat het aan de sw versie ligt die ik expres nog niet geupdate heb ivm sorteer- en standby problemen.
     
  4. Dat laatste denk ik ook, de 1.570 zou dit moeten verhelpen.
    Maar ja, ik kan me voorstellen dat je die niet wilt inspelen, het wachten is op de 1.6XX. Die heeft ook weer de sorteerfunktie, heb ik begrepen.

    Groet,
    JW
     
  5. Op mijn sony 40z5500 valt nu contineu het digitale signaal weg ( geen signaal ) van de volgende zenders RTL 4 5 7 en Z, SBS6
    CA+ cam Van ziggo software versie TV 1.57 postcode gebied 1135
     
  6. storingen ci+ module

    Bedankt voor jullie reacties. Als je door de verschillende forums
    bladert dan valt op dat echt heel veel mensen last hebben van
    dit soort korte onderbrekingen in het signaal, hoewel daar niet
    altijd bij staat dat ze deze module gebruiken. Hier gaat het om
    een Sony 40z5500 met de allerlaatste software update. Gelukkig
    heb ik de humax nog, want anders zou tv kijken onmogelijk zijn.
    Misschien moet Ziggo deze versie van de module nog eens goed
    testen? Of toch terug naar de winkel?

    Guillaume
     
  7. Ik krijg soms als ik naar een zender zap een paar econden de melding 'gekozen programma niet beschikbaar' laatst beeld het scherm zelfs zwart (Ned1) en moest ik eerst even naar een andere zender zappen.

    En de bekende E19 melding is nog niet opgelost, deze melding verschijnt vaak op Net5, het is maar heel even maar ja mag toch niet geburen.
     
  8. Welk heb je er dan nu in, is dat de 1.570 met die beperkingen in de sorteerfunktie?

    Groet,
    JW
     
  9. Ja, dat is die met de sorteerbeperking. Maar hoe zou die
    software-upgrade het signaal van enkel de ci+ kunnen storen
    en niet die van de humax? Het lijkt me logisch dat het aan de
    module ligt als de humax wel gewoon goed werkt... Of maak
    ik hier een denkfout?

    Guillaume
     
  10. Ja, je maakt een denkfout. Ik weet wel zeker dat het niet aan de module ligt. Je kunt dit zelf ook gemakkelijk controleren door de module uit het toestel te verwijderen en dan een tijdje naar Nederland 1 SD of Nederland 1 HD te gaan kijken. Dan zul je zien dat de onderbrekingen nog steeds optreden.

    Het heeft ook niets met de software in de TV te maken, want er zijn genoeg andere mensen die ook nog steeds de oude (originele) firmware in het toestel hebben zitten en toch uitstekende ontvangst hebben. Firmware mag je dus ook uitsluiten als foutoorzaak.

    Blijft over dat je een slechte kabelverbinding hebt of - heel misschien - een slecht contact in het toestel. Sluit om te beginnen het toestel eens rechtstreeks aan met een coaxkabel op het Ziggo aansluitpunt op de muur. Is de storing er dan nog probeer dan voor de zekerheid ook nog eens een andere coaxkabel, weer direct tussen het toestel en de wandcontactdoos.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina