1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen verbinding

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Robertj, 27 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het probleem is er nog steeds, ook na het uitschakelen van IPv6. Computer opgestart en geen verbinding met het internet. Nog steeds dezelfde melding dat er gepingd wordt maar geen antwoord komt. De computer rechtstreeks aan de modem aangesloten en dan is er wel verbinding. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
     
  2. Het probleem lijkt bij de router te liggen die niet goed samenwerkt met het modem. Ik lees dat er vaak problemen zijn met b.v. een arris modem i.c.m. een linksys router. De router haakt dan gewoon af en toe af en lijkt geen verbinding meer te hebben met het modem. De PC direct op het modem geeft dan geen problemen. Een oplossing heb ik nergens gevonden, behalve dan het aanschaffen van een andere router. Dat zou hier en daar geholpen hebben.

    In een geval werd gesteld dat het mac adres van de PC waar het modem de allereerste keer op aangesloten is, gekloond zou moeten worden in de router. Daarbij moet het modem daarna gereset worden door de stroom eraf te halen en de batterij eruit te halen (als die er in zit). Of dat helpt heb ik nergens kunnen lezen.
     
  3. Robertj
    Ik maar ook mijn schoonvader hebben dezelfde problemen (Ik met een MAC en mijn schoonvader met Vista beide sinds 1 maand ziggo. Daarvoor met KPN geen probleem) Heel vaak bij het opstarten geen verbinding en heb alles al uitgeprobeerd. Het blijkt dat ik telkens de netwerk naam op Netgear moet zetten om het euvel te verhelpen dit is volgens mij duidelijk een software probleem van de router denk ik. Dus volgens mij moet ziggo hier iets aan doen.
    Indien jij al een oplossing hebt hoor ik dit graag
     
  4.  
  5. Klinkt als een probleem met de router.

    Nu kan ik er overheen gelezen hebben, maar speelt dit probleem ook als de pc/laptop direct op het modem word aangesloten?

    Wat daarnaast ook een mogelijkheid zou kunnen zijn, het in slaapstand gaan van een pc/laptop. Dit kan veroorzaken dat de verbinding niet geheel juist weer "up" word gebracht en de router met die manier niet kan omgaan en er zo geen connectie meer tot stand komt. Speelt dit probleem ook als pc's "koud" worden opgestart?

    Als het een probleem is met de router, lijkt mij niet dat Ziggo dat probleem moet oplossen, maar in dit geval Netgear?
     
  6. Als de stroom van de router gehaald wordt reset de de router wel, maar alle instellingen die er in zitten blijven bewaard.
    Ik lees een eindje terug dat je de router van iemand hebt gekregen met nieuwe software.
    Bedoel je daar firmware mee ?
    Anders misschien firmware update doen.
    Zit er op de router, ik kan het type niet, ergens geen miniscuul knopje dat je met paperclip of ander klein dopje kunt indrukken.
    Bij mijn sitecom zit dit er wel en hiermee kun je een harde reset geven zodat alle gegevens gewist worden.
    Je moet dan wel alle gegevens opnieuw invoeren.
     
  7. Excaliber bedank voor je reactie.
    Het probleem doet zich alleen voor bij bijna elke koude start up maar soms ook tijdens het internetten. Het is trouwens een appel Imac. Ik vind het vreemd dat er telkens naar het verkeerde netwerk gezocht worden en als ik deze dan op netgear zet dan heb ik direct verbinding.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina