1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Steeds uitval internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door sacajawea, 25 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo

    Sinds een aantal maanden heb ik een paar keer per dag dat mijn internet uitvalt.
    Wanneer ik op een website ben en ik wil een nieuwe pagina openen, dan blijft ie blanco, ik probeer dan nog een paar pagina's te openen zoals in onderstaand voorbeeld en pas na een minuut of wat (soms langer) heb ik weer een normale pagina.
    Dit gebeurt zowel in Explorer als in Firefox.
    Heb al eens Ziggo gebeld, maar zij zeggen niets verkeerd te zien in de connectie.
    Ook het resetten of de stekker eruit halen heeft geen zin, dat is allemaal al tog keren geprobeert.
    Ik wordt er eigenlijk een beetje gestoort van.
    Het maakt ook niets uit of de stekker wel of niet in de router zit of rechtstreeks in de pc.
    Zijn er meer mensen met dit euvel?

    Sacajawea

    [​IMG]
     
  2. heb je al eens een andere pc geprobeerd? bijv. laptop. Heeft deze hetzelfde probleem? Zo ja, dan zit er misschien iets niet goed in het modem. Mits de kabel natuurlijk goed is.

    Ik denk dat een bepaalde virusscanner/firewall etc. brokken maakt? heb je deze al uitgeschakeld?
     
  3. Ik heb geen laptop, ik kan het dus niet testen op een andere computer.
    Ik heb alleen de Windows firewall aanstaan en verder gebruik ik AVG virusscan.
    Mijn router is een E-Tech Router RTBRO3 (oud beestje) die vervangen zou moeten worden door een andere.
    Alleen nog geen idee welke.
    Heb als abo een ziggo allen in 1 extra die bij lange na niet geeft wat ie zou moeten leveren (euvel router ?)
    Er staan twee computers op de router, die van en van mijn zoon met een kabel naar boven.
    We hebben in augustus de nieuwe modem gekregen, maar voor die tijd had ik dit euvel ook al.
     
  4. Als je Avg of een ander antivirus programma gebruiktZ: Windows firewall uitzetten.
    probeer eens je pc op de modem aan te sluiten en draai dan de http://speedtest.ziggo.nl
    en daarna weer de test via de router: verschil?
    rechtstreeks zou deze circa 47/48 Mb download moeten zijn. dit natuurlijk afhankelijk van de hardware van je pc.
    Meer info vindt je hier, onder handleiding verbeter internet.

     
  5. je doet er overigens sowieso goed aan een andere router te kope voor dit abonnement. Deze E-tech heb ik ook gehad, 5 routers geleden haha :) Inderdaad een oud beestje. Een nieuwe D-link/Netgear/Linksys zou de snelheid al een stuk op kunnen krikken voor gebruik i.c.m. router
     
  6. Laat me raden, heb je een Ubee modem gekregen van Ziggo ?
    Als dat zo is, zoek daar maar eens op in dit forum.
     
  7. probeer eerst maar rechtstreeks op modem zonder router. Als dat goed gaat dan weet je dat het aan je router ligt.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  8. heeft ie al gedaan :)
     
  9. ik heb ook de ubee...valt minimaal 4 keer dag uit

    moet alles hard resetten, wordt er gek van
     
  10. misschien een rare vraag maar heb je misschien Kapersky internet Security? die had ik ook en het gebeurde regelmatig dat ik een minuut moest wachten voor IE zich opende, ik heb van ellende Kaspersky eraf gegooid en AVAST free er opgezet en nu is het probleem dus voorbij.
    groet,
    Ben
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina