1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo CI+ CAM check handleiding

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door anoniem, 25 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat weet jij alleen denk ik,maar het is wel opvallend dat deze modellen vaak opduiken bij de mediamarkt,heb jij hem toevallig ook daar gekocht ?
     
  2. Eigenlijk zou Samsung Nederland er voor moeten zorgen dat er tegenwoordig geen modellen meer in Nederland te koop zijn waarin nog een standaard DVB CI slot zit. Nu is dat door grijze import lastig, maar dan zou Samsung Nederland er in ieder geval voor moeten zorgen dat het bij hun potentiele klanten bekend is dat er meerdere uitvoeringen van een model bestaan en die potentiele kopers er expliciet op wijzen dat ze moeten letten op bepaalde type nummers indien die kopers persé een CI+ slot willen. Goede voorlichting dus waarvoor hun eigen website bij uitstek geschikt is. Het vervelende zal wel zijn dat Samsung Nederland dan blijft zitten met grote partijen TV's met een standaard DVB CI slot omdat ze zelf de CI/CI+ markt toestand voor dit jaar verkeerd hebben ingeschat.
     
  3. Waar worden die "instellingen" gedaan, is dat op hun kaart of via het aangeboden signaal?
    Want het zit dus niet in de CI+ CAM, als ik je goed begrijp.

    Groet,
    JW
     
  4. Via het signaal wordt de CI+ CAM geïnstrueerd dat deze op geen enkel kanaal in backwardscompatible modus mag werken. Ziggo stelt dus via het signaal de CI+ CAM in. En in december gaat Ziggo ook de apparatuur met CI+ slot via het signaal instrueren om op geen enkel kanaal nog langer een standaard DVB CAM te accepteren. Dit is overigens al meerdere keren besproken op dit forum. Zie ook de CI+ specificaties op www.ci-plus.com voor meer informatie.
     

  5. Beetje raar vermoeden, modellen komen ook voor bij andere winkels!

    Misschien bij MM meer omdat zij het afgelopen jaar veel meer omzet hebben gedraaid dan alle andere winkelketens in Nederland?
     
  6. Zoals ik ook al schreef in http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=227592&highlight=december#post227592

    Maar terug naar het verhaal: het zit dus niet in de CI+ CAM zelf dat 'ie niet gebruikt zou kunnen worden in een CI slot, maar in de wijze waarop de contentaanbieder daarmee om wenst te gaan.
    Zó formuleer ik het toch correct?

    Groet,
    JW
     
  7. Geen idee waarom je nu opeens weer de term contentaanbieder gebruikt. Ziggo stuurt vanuit de headend de functionaliteit van de CI+ CAM aan en zoals ik nu al meerdere keren heb aangegeven kiest Ziggo er voor om de CI+ CAM niet te laten werken in een standaard DVB CI slot door aan de CI+ CAM instructies te versturen dat deze bij alle kanalen alleen in een CI+ slot gebruikt mag worden.

    Voor alle duidelijkheid met "via het signaal" heb ik het dus over een Transport Stream zoals die door Ziggo in de headend wordt samengesteld uit diverse componenten waaronder de aansturingsdata voor de CI+ CAM en straks ook de aansturingsdata voor het CI+ slot. Ik heb het dus niet over het signaal zoals dat wordt aangeleverd door een zender bij de headend van Ziggo om te worden opgenomen in één van de Transport Streams van Ziggo. Misschien is het handig als je je eerst eens wat meer inleest in de materie. Zie bijvoobeeld de volgende webpagina over CI+: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/ci_plus/index.shtml
     
  8. Ik heb het woord "contentaanbieder" gebruikt omdat ik niet specifiek Ziggo wilde noemen in dit verband, maar elke aanbieder van digitale televisie via de kabel. Dat kan dus ook Caiway zijn, of enig andere in NL of daarbuiten.

    Groet,
    JW
     
  9. Goedeavond,

    Ik heb een vraagje: heb een Samsung UE40B7000 gekocht met een CI+ module. Nu had ik de handleiding verkeerd geinterpreteerd en te vroeg de module in de tv gedaan. Vervolgens ging ik zoeken naar digitale zenders en toen kwam Ned.1 HD naar boven en de rest was niet beschikbaar. Vervolgens herhaalde ik dit en toen werd er niets meer gevonden.

    Eenmaal op internet kwam ik er pas achter dat ik die module nog niet in de tv had moeten stoppen, maar dat ik eerst zonder module moest zoeken naar digitale zenders. Alleen het probleem is nu dat ik Ned.1 HD helemaal niet meer vind. Als ik digitaal zoek dan wordt er helemaal niets gevonden. Analoog vind ik wel gewoon zenders en het signaal is goed (coax kabel werkt dus prima).

    Enig idee hoe ik dit kan verhelpen, dus hoe ik Ned.1 HD weer tevoorschijn kan krijgen? Alvast bedankt voor eventueel advies!
     
  10. Hmm, had zojuist een tijdje de stroom van de tv af gehaald en toen ik het daarna opnieuw probeerde kreeg ik wel weer Ned.1 HD terug. Daarna de tv uitgeschakeld en de CI+ module met geactiveerde smartcard erin. Kreeg een CI-error (foutcode 17: verlopen). Was in ieder geval weer een stapje verder. Morgen maar eens verder uitpluizen (en het hieronder staande topic doorlezen).

    Gegroet
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina