1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Arris modem of router probleem?

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door jojet, 25 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Om zeker te weten dat het niet aan het modem ligt.

    Monteur heeft namelijk 2 modem E3 bij hem
    een arris en ubeee

    Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad met het modem wat jij omschrijft.
    Cisco (linksys) zegt zelfs als je hem op 1000 mbit wil laten werken dat het alleen goed werkt met een cat6 kabel er tussen.

    Maar heb jij het al getest zonder router er tussen?

    Wel uiteraard als je van netwerkapparatuur wisselt je modem even 10 seconden resetten.

    En heb jij al factory reset gedaan van het moden?

    Knop achterop in het midden 20 sec ingedrukt houden.

    Groet,

    Menno
     
  2. Mennog,

    Ja ik heb een cat6 kabel gebruikt. Maakte geen verschil. Er zit nu weer een cat5e kabel tussen. Zowel met cat6 als 5e geeft de linksys aan dat er "slechts" een 100mbit aansluiting is (het kleurt groen op de router ipv blauw). Ik heb alleen een mac book air en als ik die rechtstreeks op de modem aansluit en dan de modem uitlees (dus met de coax losgekoppeld) krijg ik de melding bij ehternet : full (100mb) ipv 1000mb. Maar misschien ligt dat ook wel aan de mac aangezien de ethernet via een usb loopt en de arris modem dan automatisch naar 100mb terugschakelt? Blijft wel vreemd dat met een cat6 kabel tussen modem en linksys router de router gewoon aangeeft dat er slechts een 100mbit aansluiting terwijl andere apparatuur die op de router is aangesloten (met een cat5e) wel gewoon 1000mbit aangeeft.

    Het proces van factory reset e.d. al tig malen doorgelopen. Het vreemde is ook dat elke keer wanneer dit zich voordoet ik de modem niet hoeft te restarten maar alleen de router. Als ik dat doe heb ik gewoon weer internet.


    john
     
  3. heel apart verhaal bij je.

    Ik heb nu stuk of 8 routers getest erop en geen probleem ondervonden zoals jij heb.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina