1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Reversed DNS matched niet met forward DNS

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Renkie, 23 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds een paar dagen Ziggo Internet, werkt snel en geen problemen met de stabiliteit. Maar ik heb wel een ander raar probleem

    Mijn PC krijgt een IP en hostname van Ziggo. Maar wanneer ik of iemand op een andere verbinding een ping doet naar deze hostname komt deze bij een ander Ziggo IP adres uit .... De reversed / forward DNS lijkt fout.

    Nu kan ik op zich prima surfen, maar ik wil dit wel graag in orde hebben. Een bekende van mij die Ziggo wat beter kent gaf aan dat dit een bekend probleem is en Ziggo er weinig aan doet. Zijn er hier mensen die dezelfde ervaringen hebben ?
     
  2. Collega van me heeft het ook thuis (omg. Groningen). Heel vervelend idd.
     
  3. Ik heb hier ook last van.
    Woonachtig in Hoogezand Sappermeer.

    Hier heb ik al eens over gebeld maar er is vooralsnog niets aan gedaan.
     
  4. Simpelweg connecten op basis van IP, of anders gebruik maken van iets als Dyndns... (of een van de vele andere mogelijkheden).

    Hoort wellicht niet zo, maar de hostname is op dit moment volgens mij niet meer als een overblijfsel uit vervlogen tijden. Zou me niets verbazen als de hostname op termijn gewoon gaat verdwijnen.
     
  5. Een reversed dns wordt wel een door bepaalde sites verplicht gesteld.
    Ik heb een tijd GEEN reversed dns gehad (was gewoon niet geactiveerd) en kon daardoor bepaalde sites niet bereiken. Je snapt de reactie van de helpdesk toen ik vroeg om mijn reversed dns te activeren. Uiteindelijk is dat toch gelukt en kon ik weer bij de sites. Of de reversed dns ook perse naar je IP moet wijzen weet ik niet. Sowieso zit het ip adres vaak verwerkt in de reverse dns naam.
     
  6. Jammer om te horen dat het inderdaad een bekend probleem is en er blijkbaar niet veel aan gedaan wordt.

    Ik weet dat je bij Ziggo geen vast IP adres hebt, als een ander ip adres krijg... Wordt mijn hostname dan ook anders ? Of blijft die altijd gelijk ?
     
  7. In het verleden kreeg je een hostname toegewezen die ingevoerd moest worden op de pc/router, en werd er een ip uitgedeeld door de DHCP server. Dit systeem word echter niet meer gebruikt en heb je geen vaste hostname meer. Dus behalve het IP kan ook de hostname veranderen.

    Ik heb hiermee nog nergens problemen ervaren in elk geval.
     
  8. Als het goed is wordt dat automatisch in de dns-server aangepast.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina