1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

KPN aansluiting samen met ZIGGO telefonie

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door mtouw, 23 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. mtouw

    mtouw New Member

    Berichten:
    1
    Van de week mijn alles in 1 pakket aangesloten voor tv, internet en telefonie.
    Nu werkt alles naar behoren behalve het volgende.

    In het verleden heb ik altijd mijn KPN aansluiting en nummer behouden naast een aansluiting en nummer voor telefonie bij On-Line.
    Dus ik belde (en kon gebeld worden) via mijn internet provider maar ik was ook bereikbaar via het nummer van de KPN. On-Line leverde hier een switch voor die zorgde dat ik altijd via hun belde maar op beide telefoonnummers gebeld kon worden.
    Voordeel was dat als er een storing was met de ADSL ik de modem gewoon kon uittrekken en ouderwets via KPN kon bellen. Heb je wel dubbele abbo kosten maar vonden dit toch een prettige oplossing.

    Nu wil ik dezelfde oplossing bij ZIGGO maar volgens de helpdesk is het niet ondersteund. Dus kan ik alleen mijn toestel aansluiten op de modem en bellen en gebeld worden via ZIGGO. Ik kan niet meer gebeld worden via KPN op hetzelfde toestel.
    Als ik iemand kon vinden die handig was en het kon regelen was het wel toegestaan maar ze wisten niet te vertellen hoe.

    Dus als er hier iemand is die “handig” is hoor ik het graag.:wink:
     
  2. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Het principe van bellen via Online werkt heel anders dan bij Ziggo.
    Wij hadden ongeveer hetzelfde ( zonder switch) en konden via Online uitbellen maar op beide nummers (online-nummer en kpn-nummer) gebeld worden. Was er een storing inderdaad stekker van modem eruit en je kon via KPN bellen.
    Dit was mogelijk omdat adsl via de lijnen van KPN lopen. En dus het modem op deze lijn aangesloten zit.

    Wat voor switch had jij van online gekregen? Kun je het merk en type eens noemen en hoe deze bij jou aangesloten zat.

    Uit jouw bericht maak ik op dat je van Ziggo een nieuw nummer gekregen hebt.

    Een oplossing zou zijn om 2 toestellen te gebruiken, iets wat jij niet wilt vermoed ik.

    Er zijn andere oplossingen maar vrij prijzig. Dat is één basisstation waar 2 analoge lijnen op kunnen.
    Hier heb je enkele sites voor informatie:
    http://www.telec.nl/producten/p54952/distybase_duo_exant.html
    http://www.westlake.co.uk/disty_base_duo_dect_2_line_dect.pdf
     
  3. spaceshuttle

    spaceshuttle Forum Member

    Berichten:
    14
    Het handigste voor jou zou een telefooncentrale zijn een zogenaamde 2-4 centrale dan heb je 2 "buitenlijnen" en 4 binnen lijnen.
    Waar je wel goed op moet leten dat je een analoge centrale krijgt en geen isdn want dat werkt niet.
    Ik zou als ik jou was eens op marktplaats of zo rondkijken naar een centrale.
    En anders zou de KPN hem misschien ook wel hebben..
    Anders kun je daar na vraag doen welke je moet hebben.

    Groet John
     
  4. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Als je een huiscentrale aansluit moet je er wel rekening mee houden dat Ziggo er geen ondersteuning op biedt. Dus mocht er iets misgaan, dan zal je één toestel rechtstreeks op het modem aan moeten sluiten en dat moeten testen voor je de THD gaat bellen ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina