1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

32V5500 'dood' door update

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Eddict, 22 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. zal nog even mijn ervaring posten mbt tot mijn laatst nieuw aangeschafte CI+ module.

    op vrijdag 9 oktober CI+ gekocht, deze eind vd middag in (mijn vrijwel nieuwe KDL-32V5500) tv geplaatst (eerst zonder smartcard) en deze door de hele herkennings/installatieprocedure etc. laten lopen. ik weet niet zeker meer of er ook een update plaats vond of niet. daarna de smartcard er ook ingedaan en alles werkte prima.
    nog een paar keer heen en weer gezapt tussen analoog en digitaal om het verschil goed te zien. na tijdje tv uitgezet mbv afstandsbediening om te eten. :censored:
    na het eten tv weer aangezet op de afstandsbediening, maar helaas niks meer. ledje werd keurig groen, knipperde ook bij indrukken van toesten op de afstandsbediening maar het beeldscherm zelf deed helemaal niks. je hoorde hem ook niet aangaan, zoals ie dat normaal wel deed.

    de maandag na het weekend de storing online bij Sony aangemeld en diezelfde dag werd ik nog gebeld door medewerker die wilde weten of dit voorval voor of na 8 oktober plaatsvond ivm met een update die datum van Ziggo.
    de meneer vermoedde dat ik mijn tv had uitgezet tijdens een update en dat daardoor de tv het niet meer deed. of ik geen lampjes had zien knipperen op de voorkant tijdens het uizetten... :schater:

    het vreemde is wel, mede door alle reacties op dit forum, dat ik de 'System Update' functie al anderhalve week hiervoor had uitgezet vóórdat ik m'n tv op de kabel had aangesloten!
    volgens de deze meneer wordt deze setting overruled door de module..

    de conclusie was iig dat mijn moederbord nu onbruikbaar was en een nieuwe zou besteld worden, zou zo'n 3 werkdagen duren.
    vrijdag even gebeld en moederbord was er, dus afspraak gemaakt voor monteur.
    gister 21 oktober was de monteur er en de vervanging was zo gebeurd. hulde!
    daarna heeft ie de software geupdate mbv zn laptop en daarna werkte alles weer.
    de monteur vond het eerste verhaal ook wat vreemd en volgens hem was er gewoon een update gedownload die corrupt was en die is toch geinstalleerd waarna de tv het niet meer deed.

    toch een vreemd verhaal niet?! :?
    en hoe zit het dan met die 'System Update' functie? 'Off' is 'Off' toch??
     

  2. Er is in oktober zeker geen software op het netwerk gezet. In juli is een test versie gebruikt, die eind juli weer verwijdert is. Daarna is er geen software meer op het netwerk geplaatst. De eerste versie die weer op het netwerk gezet zal worden is versie 1.610 (of > 1.600) die voorzien is van de sorteerfunctie. Ik weet wel van Sony dat ze enkele vergelijkbare incidenten hebben gehad. De CAM module kan de software update setting v/d TV niet beinvloeden.
     
  3. Heel bizar !

    Als ik de reactie van sony :
    en die van Anoniem lees, dan spreken ze elkaar tegen.
    Een van beiden is de waarheid ... (ik geloof anoniem eerder). :roll:

    Overigens zijn er dacht ik 2 instellingen die je af moet zetten om geen updates te ontvangen. Lees ff dit forum er op na. Ik weet het niet meer precies (heb ze zelf wel afgezet en zit nog op 1.303ea).
     
  4. vind je die 2e optie (corrupte update) wel plausibel?
     
  5. nee, zou niet mogen, want de download applicatie zou dit moeten detecteren middels een aantal controle berekeningen op de nieuwe image. Bij onjuiste data, b.v. afkomst / gemanipuleerd / of corrupte wordt de image normaal geweigerd.
     
  6. Komt mij bekent voor, op 1 oktober heeft die van mij (KDL-40W5500) het begeven. En mij wisten ze ook te vertellen dat het door de update van ziggo komt. Ze hebben bij mij ook de reparatie uitgevoerd zo als je beschrijft. Het blijkt dus vaker voor te komen, dat zet je wel aan het denken :?: , wie veroorzaakt het probleem ?
     
  7. er zal inderdaad een CRC check opzitten oid, dus dit zou alleen mis kunnen gaan als de image van origine al 'corrupt' of gewoon verkeerd was en dus gewoon keurig door die check(s) heen komt..


    overigens moet ik mbt mijn verhaal nog even het volgende 'rechtzetten'; de reparatie voor Sony tv's wordt uitgevoerd door FRS en dus de opmerkingen van de 'medewerker' en die van de monteur zijn gedaan door FRS en niet Sony zelf. :rolleyes:
     
  8. weet je toevallig of je de 'System Update' functie aan of uit hebt staan?
     
  9. deze stond UIT!
     
  10. wie kan mij nu nog uitleggen hoe het dan toch mogelijk is dat zowel mijn tv als die van huisvrouw kaduuk zijn geraakt? :roll:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina