1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

TV storing op alle duitse zenders (6247 postcode)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door henkie85, 19 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie85

    henkie85 Forum Member

    Berichten:
    5
    sinbs 2 weken al hebben wij last van storing op duitse zenders, Discovery. Beeld hakkeld, bokjes en stilstaand beeld. Afgelopen week ook problemen op Ned 1, ook hier bleef beeld op analoge TV hangen. Vreemde is dat de RTLzenders en sbs6 wel goed te ontvangen zijn en bij de duitse zender Dtl 2

    Enkele dagen gelden gesprek gehad met helpdesk en die kon geen storing op mijn lijn zien, storing moest door apparatuur bij mij of buren komen??? Heb mijn kabelwerk gecontroleerd en niks gevonden, ook zijn hier geen storende elementen in huis gekomen. Hoorde afgelopen weekend dat mensen in regio Parkstad ook gelijke problemen hadden, wie heeft dat ook in zuid Limburg?
     
  2. TVdigitaal

    TVdigitaal Forum Member

    Berichten:
    1.048
    Dat je hebt gehoord dat er meer mensen problemen hebben gehad kan kloppen. Er is (helaas) donderdag avond een storing geweest met de tv signalen waar elke ziggo klant iets van gemerkt kan hebben.

    Dat je geen problemen hebt met ZDF (duitsland 2) en bv RTL en SBS zenders komt omdat deze op een andere frequentie zitten dan de bv ARD, NDR , WDR enz.

    De frequentie waar jij problemen mee hebt is 420.00 Mhz.
    Kun je aangeven welk type decoder je gebruikt?
    hoe heb je deze decoder aansloten, kun je omschrijven vanaf de binnenkomende CAI kabel tot aan je decoder wat daar allemaal tussen zit aan kabels, stekker, splitters en hoe dit dan loopt?

    Als ik dat weet kan ik je vertellen hoe je de signalen kunt uitlezen en verwacht dat dit niet goed is waardoor je dus de blocking en stilstaand beeld waarneemt.

    Kijk ook alvast even voor tips op de volgende site:
    http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2009
  3. henkie85

    henkie85 Forum Member

    Berichten:
    5
    storing TV

    Ik wil je verhaal best geloven dat er iets niet goed is met de kabel aansluiting maar ik heb in mijn gehele leven nog geen kabelaansluiting meegemaakt die een tijdkklok ingebouwd heeft en weet dat hij overdag bijna storingsvrij moet zijn en s'avonds storing moet veroorzaken, ik zou het verhaal geloven als er in het verleden ook problemen geweest zijn en als er iets gewijzigd is in de aansluitsituatie. Dit is echter niet het geval! Opeens sinds 3 weken storing, overdag minder dan in de avond uren, ruikt mij verdacht naar capaciteitsproblemen. Hebben dit een jaar of 7-8 geleden ook al eens bij de analoge tv ontvangst gehad en bij de introductie van het internet via de kabel, wisselende ontvangst. De lijnen waren prima echter wat bleek toen de monteur hier was, ik had wel en dan weer geen signaal of onvoldoende signaal door sterke corrosie op de koppelpluggen in de wijkkast die door de wind ook nog eens heen en weer bewoog. Ik zal komende dagen eens de wijk van een enquette voorzien en dan weten we snel genoeg of ik alleen last heb.
     
  4. TVdigitaal

    TVdigitaal Forum Member

    Berichten:
    1.048

    Capaciteitsroblemen dan moesten we het in het gehele (voormalig @home) gebied hebben. We hebben hier juist een paar maand geleden voorzorg maatregelen voor getroffen door in deze TS ruimte vrij te maken in deze TS zodat we precies goed uitkomen.

    Er zijn in je wijk al metingen verricht en geen klachten waargenomen.

    Even terug komen op mijn eerdere vragen:

    Welk type decoder gebruik je?
    Wat zijn je signaalwaardes?
    Daaruit kunnen we veel opmaken voor we/je conclusie's kunt trekken wat de oorzaak is.

    Zou je hier eerst eens antwoord op willen geven?

    Heb je ook al een PM gestuurd met verzoek om je gegevens dan laten we het op je eigen adres controlleren en indien nodig oplossen, maar beantwoord wel eerst even mijn vragen.
     
  5. antartic

    antartic Forum Member

    Berichten:
    22
    Dit is puur giswerk van mij maar stel je deze situatie eens voor:
    Je buren hebben sinds 3 weken een draadloze babymonitor (of dect telefoon, wifi router, iets anders wat iets uitstraalt). Ze werken beide overdag dus dan hebben ze de boel uit staan. Als ze 's avond thuis komen zetten ze wel de babymonitor (oid) aan.

    Als deze apparaten nou net exact op 420.00 MHz uitzenden dan zou het de oorzaak van je storing kunnen zijn.

    Puur giswerk zoals gezegt maar het kan zeker geen kwaad om je decoder + tv met een kort (goed afgeschermt) kabeltje aan te sluiten op de CAI aansluiting.
     
  6. henkie85

    henkie85 Forum Member

    Berichten:
    5
    storing

    Sorry voor mijn late reactie maar het kon niet sneller. De storing is er nog steeds. Ik gebruik de dig TV in de slaapkamer en als we naar bed gaan is er rond 23 uur de laatste tijd weinig tot geen storing meer, soms begint beeld na uurtje of 1-2 weer te hakkelen, in de ochtend ook minder storing maar zo rond de vroege ochtend komt het weer terug, soms effe soms voor enkele minuten. Vreemde is dat hij het een poosje storingsvrij doet en dan opeens begint het met af en toe freeze beeld, dan weer voor langere tijd. Mijn coaxkabel heb ik helemaal gecontrolleerd daar is niks mis mee, hier en bij buren is niks aan apparatuur bijgekomen. Heb een andere ontvanger gebruikt maar ook deze gaf storing, alleen de kaart heb ik nog niet gewisseld. Gebruik hier een HUMAX ir-fox-c decode Wij hebben paar jaar geleden dit probleem ook bij de analoge ontvangst gehad en toen bleek hier in de verdeelkast de aansluitingen geoxideerd waren, na vervanging geen last meer gehad.
     
  7. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Het zou kunnen dat in je wijk bv een zendmast staat die alleen in de spitsuren bijstand verleent. Is een gokje hoor.
    Het wisselen van de smartcard zal geen oplossing bieden.

    Dan even praktisch om een oplossing proberen te vinden. Mits uiteraard het probleem in jouw woning zit.

    * Wat is je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde op momenten dat het beeld goed is en slecht is.
    * Welke kabels gebruik je, gebruik je metalen stekkers, gebruik je splitters (welke van Ziggo heb je ivm Alles-in-1), gebruik je een versterker? Zo ja, geef even de types.
    * Hoe lopen je kabels?
    * Sluit je ontvanger eens aan op het AOP (zie ook reactie Antartic) met een zo kort mogelijke en goed afgeschermde kabel. Gebruik metalen stekkers en haal alles ertussen uit. Dus evt versterker en splitter(s). Ook de splitter van Ziggo.
    * Controleer ook even je AOP. Zit deze goed aangesloten?

    Graag je reactie hierop zodat we je evt verder kunnen helpen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina