1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Netwerkadapter schakelt niet om

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door kentgens, 19 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. kentgens

    kentgens New Member

    Berichten:
    3
    Hallo,
    Ik heb sinds kort het alles in een plus pakket van ziggo, dus 20 MB downloaden. In de praktijk haal ik echter hooguit 6 MB.
    Ik test dit met speedtest.net
    Na contact met ziggo blijkt dat mijn netwerkadapter het probleem is!!??
    Deze zou niet omschakelen van 10MB naar 100MB.
    Ik heb 'n nieuwe Acer aspire x1700 met 'n Nvidia gForce 10/100/1000mb
    Ik heb bij eigenschappen deze handmatig omgezet met als resultaat dat het systeem aangeeft dat de kabel niet meer verbonden is.
    Ik snap d'r niks meer van. Mijn leverancier geeft aan om het systeem volledig te recoveren. Ja daaaaag, dat is 't laatste waar ik aan ga beginnen.
    Wie heeft hier ervaring mee??

    Jo
     
  2. rutger89

    rutger89 Forum Member

    Berichten:
    316
    ik neem aan dat die netwerkkaart gewoon auto-sensing is, wat betekent dat hij automatisch de snelste en stabielste snelheid aanneemt die mogelijk is. Heb je een 100Mbit connectie, dan zal dit automatisch in een 100Mbit/s verbinding resulteren. Mits je natuurlijk een goede netwerkkabel gebruikt.

    Als je je netwerkkaart op auto zet, geeft hij dan ook nog steeds aan dat er geen netwerkkabel is aangesloten?

    Als ik jou was zou ik eerst een andere netwerkkabel proberen.
     
  3. kentgens

    kentgens New Member

    Berichten:
    3
    Internet verbinding

    hallo,
    Ik heb sinds de aansluiting op de kabel van Ziggo een nieuwe UTP-kabel genomen. Deze is ± 15 lang doch dat zou geen probleem geven.
    Als ik bij de eigenschappen van de netwerkadapter bij 'speed & duplex setting' kijk dan staat de snelheid op autonegotiate for 10HD. Deze zou eigenlijk automatisch op autonegotiate for 100HD moeten staan doch dat gebeurd niet. Al ik hem handmatig op 100HD zet dan wordt de verbinding verbroken en zegt 't systeem dat de kabel niet is aangesloten. Zet ik 'm terug op 10HD dan herstelt de verbinding zich.
    Ik vind 't erg vreemd. Hoe kan ik nou controleren of 't aan de aangeboden snelheid van Ziggo ligt of aan mijn netwerkadapter Nvidia gForce.

    Ik zie 'n reactie graag tegemoet.
    Groet
    joke
     
  4. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Heb je een andere computer met een andere netwerkkaart? Dan zou je die eens kunnen testen, kijken of die wel de juiste instellingen heeft en de goede snelheid haalt.
    Als ik dit zo lees lijkt het probleem me bij de netwerkkaart te liggen overigens.
     
  5. rutger89

    rutger89 Forum Member

    Berichten:
    316
    heb je er een router tussenzitten?
    zo ja, haal deze er dan eens tussen uit. Blijf je het probleem houden? Probeer dan, als de mogelijkheid er is, een andere computer of andere netwerkkaart aan te sluiten.
    Opgelost? Dan is er iets mis met je netwerkkaart. Misschien een simpel driver probleem. Heb je vaker iets op de lan-poort van je laptop aangesloten gehad? werkte het toen wel goed?
    Anders is misschien de LAN-aansluiting van het modem aan het klieren?
     
  6. prodix

    prodix Forum Member

    Berichten:
    320
    Heb je toevallig deze optie's bij je instellingen

    Full autonegotiation --> Deze zou je moeten hebben indien aanwezig
    Force 1000 Half Duplex
    Force 1000 Full Duplex --> Deze als bovenstaande niet werkt
    Force 100 Half Duplex --> Is je netwerk 100Mbit? neem deze als die bovenaan niet werkt
    Force 100 Full Duplex
    Force 10 Half Duplex
    Force 10 Full Duplex
    Autonegotiate for 10HD

    Qua chipset bedoel je denk ik nForce, voor de nieuwste driver ervoor zou je hier kunnen kijken KLIK bij Nvidia. Je kan evt kiezen voor autodetectie,
    maar de kans is dat dit niet werkt raadpleeg voor de goede even je boekje van je pc.
    Officiele drivers van je acer vind je hier KLIK of de oude pagina hier KLIK

    Suc6!
     
  7. Timbo25

    Timbo25 Forum Member

    Berichten:
    40
    Ik vraag me af hoe de helpdesk medewerker tot die conclusie is gekomen?
     
  8. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    De kabel die je in gebruik hebt, wat voor UTP kabel is dat precies, en is dat een kant-en-klare kabel geweest, of een waar je zelf connectoren op hebt gezet?
     
  9. kentgens

    kentgens New Member

    Berichten:
    3
    Netwerkadapter

    De keuze die ik moet maken is autonegotiate for 10HD. De overige mogelijkheden leiden niet tot een connectie.

    Deze UTP heb ik zelf gemaakt en gecontroleerd. De aansluitingen waren alle 8 goed. Ik heb de kabel op m'n vorige PC aangesloten met als resultaat dat er geen verbinding tot stand komt. Of dit aan de eerdere ADSL aansluiting ligt weet ik niet. Ik gebruik zoals gezegd nu de Coax-kabel van Ziggo. Ik moet de installatievoorschriften 'ns doornemen.
    Ik wil 'n tweede PC op deze kabel aansluiten. Volstaat hier 'n zg HUB(splitter) of moet ik echt 'n router er tussen zetten?

    Wie heeft hier ervaring mee.
     
  10. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Je hebt het probleem dus ook met een andere pc?
    Ik krijg de indruk dat er mogelijk toch niets niet helemaal in de haak is met deze kabel. Probeer eens een kant-en-klare kabel tussen je pc en het modem, en of de verbinding van wel op 100Mbit tot stand wil komen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina