1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen tv geen internet en dan 1 week wachten op monteur

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door FredR, 17 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo heeft (intern) wel een SLA, maar geen SLA afspraken met de klant. Subtiel verschil. :wink:
     
  2. Consulteren gezinspsycholoog? Internet en tv eerste levensbehoeften? Sorry, maar op welke planeet woon jij?
    Ja, het is vervelend dat het eruit ligt, maar je kan toch wel een paar dagen zonder... Ooit zei een klant tegen mij (die storing analoge tv had en ook 4 dagen op monteur moest wachten): ach kind, dat is toch geen probleem, dan ga ik toch gewoon een boek lezen.
     
  3. Kijk als Ziggo er ook zo over denkt ("de klant kan best wel een paar dagen zonder") komt er inderdaad niks van terecht.
    Misschien leef jij op een andere planeet ?
     
  4. Natuurlijk denkt Ziggo er niet zo over. We doen ons best om ervoor te zorgen dat het altijd werkt. Maar er kunnen altijd storingen optreden, apparaten kunnen tenslotte een keer stuk. En dan willen we heus wel zo snel mogelijk ervoor zorgen dat het zsm weer gefixt wordt, maar je bent helaas de enige niet waar een monteur heen moet. Dus ja, dan kán het een paar dagen duren (heb ook vaak zat meegemaakt dat ik 2 dagen later of zelfs de volgende dag al een monteur beschikbaar had voor de klant). Het hangt er maar net vanaf hoe druk het is.
    En voor zover ik weet zijn eten, voedsel, dak boven je hoofd en kleding eerste levensbehoeften. Daar zit dan ook maar 6% of minder btw op. Op internet + tv zit gewoon 19% btw, dus is het wettelijk gezien geen eerste levensbehoefte.
     
  5. Ben het geheel met Isis eens, zoals waarschijnlijk ook wel gebleken is uit mijn eerdere reactie.

    Natuurlijk is het erg vervelend als internet en/of de tv eruit ligt, maar dat maakt het natuurlijk geen eerste/primaire levensbehoefte. En in dat geval vind ik een monteur binnen 4 werkdagen helemaal niet zo gek en eigenlijk gewoon redelijk vlot.
     
  6. Klanten denken daar anders over :

     
  7. Dat kan zijn, maar dat is nog steeds niet meer dan een mening. Een ieder is vrij om zijn/haar eigen mening te hebben, maar die mening maakt het nog steeds geen feit.

    Internet/tv zijn wettelijk gezien nog niet toegekend als primaire/eerste levensbehoefte, wat ook af te leiden is aan het btw tarief wat eraan gekoppeld zit.
     
  8. En de vraag of dat per wet geregeld gaat worden? In Finland nu wel... maar of dat in NL gaat gebeuren?
     
  9. Dat is enkel afwachten. Wellicht dat het nog wel eens zal gaan gebeuren in NL, maar tot op heden in elk geval niet :)
     
  10. Of het internet en TV een levensbehoefte is, kun je nog over discussieren. Een eerste levensbehoefte is het zeker niet. Je gaat niet dood als je het niet hebt.

    Om mee te doen in deze maatschappij, werk vinden, zaken regelen, dingen aanvragen, is internet zeker nuttig. Onmisbaar? Dat denk ik niet, maar als je er eenmaal aan gewend bent kun je het knap lastig krijgen met een paar weken zonder.

    Je moet maar zo denken, 10-15 jaar geleden deden we de meeste zaken nog buiten het internet om :-)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina