1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oproep: testen Software (2)

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door anoniem, 16 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat denk ik ook...Misschien vragen de extra opties (zoals de diverse beeldverbeteraars) in de 8000/9000 zoveel geheugen, dat de processor het niet meer trekt. Dit neemt niet weg dat er dan een fout is gemaakt in het productdesign, er had immers een snellere of betere processor gebruikt moeten worden?
     
  2. Klopt, maar daar is het nu te laat voor. Nu moeten ze gewoon consessies doen totdat het merendeel van de klanten niet meer heel hard klaagt. Ik persoonlijk maak steeds meer gebruik van NetTV nu de snelheid acceptabel/goed is. En dat ik daar teletext caching voor op moet offeren interessert me niet zo veel :)
     
  3. Ik heb even de punten gezien die Philips 'wel best' vindt en hoewel in een 5000 serie heb waarin de Now/Next banner wel weer teruggeplaatst was (ben benieuwd of die in de nieuwe nieuwste software er dan nog gewoon inzit bij de 5000 serie) vind ik het wel erg jammer dat Philips aan de andere punten niets wil doen.

    De EPG bijvoorbeeld is echt onbruikbaar, zo langzaam werkt het. Ik wil toch vaak van meerdere programma's even de INFO zien om te kijken waar het precies over gaat of welke aflevering het is. De meeste digitale zenders hebben ook geen teletekst (meer) dus is de EPG ook de enige manier (of internet ja, maar ik zit meestal niet met laptop op schoot voor de tv :))


    Maargoed, het is hun product dus zij mogen het zeggen. Aan de andere kant, ze verkopen miljoenen tv's wereldwijd (denk ik) dus een beetje ontwikkeltijd van programmeurs zit daar wel bij in.
    Bovendien was de originele firmware gewoon niet goed. Dat er bijvoorbeeld bij heel veel zenders geen ondertitels zijn, dat is toch gewoon raar. Komt dat echt door de combi CAM en Software? Zou de Philips tv op andere netwerken/zenders wel gewoon de ondertitels kunnen tonen? Of zouden ze gewoon nergens ondertitels hebben. En vinden die mensen in de andere landen het ook niet irri dat deze ondertitels verdwijnen als ze het volume harder zetten? En de teletekstcache, die is er wel bij analoog, waarom niet bij digitaal dan? En waarom was dat in eerste instantie dan niet gewoon meteen goed gemaakt? Dat moet toch de interne testers ook zijn opgevallen.
    Maar ik denk dat ik het wel weet, de TV moest gister al op de markt en daarom werd er haast gemaakt. Software-issues kunnen altijd later gefixt worden, zegt men dan. En dan later zie je dat er dan het liefst zo min mogelijk gefixt wordt...
    Ik heb ook expres voor een Philips gekozen omdat ik had verwacht dat het gebruiksgemak dan enorm groot zou zijn. Hij is niet gebruiksonvriendelijk, maar de puntjes staan zeker niet op de i. En dat is wel erg jammer. En wat ik dan nog veel jammerder vind, is dat de Philips KS niet in staat is om een goed inhoudelijk antwoord te geven op deze vragen.
    Misschien kunnen we met z'n allen een brief sturen naar de directie en eens vragen hoe zij over dit soort zaken denken. Tuurlijk, ze zijn ons niets verplicht behalve dat het gewoon werkt, maar ik ben zo benieuwd naar 'let's make things better' en 'sense en simplicity' in relatie tot deze tv's....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2009
  4. Anoniem. Helemaal mee eens maar, dat had ik ook al gezien. Maar 'vandaag' en 'dinsdag' zijn toch echt geen datums. als je vanuit de EPG op info drukt dan staat er in het volgende scherm 'Dinsdag 20.10.2009'. kijk, dat is pas een datum (dd.mm.yyyy). Als je gewoon op info drukt (dus niet vanuit de EPG) dan zie je deze datum helaas weer niet. Maar laten wij het maar vergeten. zoals ik eerder zij het is een persoonlijke voorkeur maar geen bug.

    Zojuist bij het testen kreeg ik op Ned1HD toen ik op de info knop drukte de melding 'geen T.O.P informatie aawezig'. via de EPG kreeg ik wel info en nadien weer rechstreeks ook. Deze melding heb ik nog niet eerder gezien dus zal wel een incident zijn.
     
  5. Deze melding zou correct zijn als je teletekst aan had - maar dat was niet het geval?
     
  6. Het zou best kunnen dat mijn vrouw tt888 op had staan voor de ondertitels. Net maar weer even getest. Met tt888 op krijg ik inderdaad de 'geen T.O.P.' melding weer. Als ik dan de EPG in en uit ga dan doet hij het weer wel. maar ja dan is ook de TT888 instelling weg.

    Dus info werkt niet met teletekst aan en de EPG stop de teletekst, als regelmatig tt888 gebruiker is dit onhandig.

    Ik zie overigens opties over ondertiteling, ondat er een 'alleen bij mute' optie tussen zat verwachte ik eigenlijk dat als tt888 het doet ik ook gewoon over de digitale tv ondertiteling zou krijgen. Weet iemand hoe dit zit?
     
  7. Als ik het goed begrijp werkt alles dus zoals je het zou verwachten.

    Als teletekst aanstaat (ook pagina 888) heeft de 'info' knop een andere betekenis dan met teletekst uit. Info met teletekst aan geeft het TOP overzicht (indien aanwezig). NOS TT ondersteunt geen TOP, vandaar de melding.

    Bij digitale kanalen wordt de ondertiteling niet vanuit teletekst gebruikt (zie de handleiding). Voor ondertiteling op digitale kanalen moet een aparte datastroom voor ondertitels mee worden gezonden. Dit is op Ned. 1,2,3 niet het geval.
     
  8. Jammer om te lezen dat Philips bij een TV-lijn die nog volop in de verkoop is nu al begin te minimaliseren op de FW beter te maken. De 9000 serie moet volgens mij toch de top-lijn zijn van Philips. van de 62 tv's op hun website zitten er 15 in de 9000 serie, en totzelfs de continu op TV zijnde 21:9 tv is een 9000 serie. (alhoewel ik niet weet of die dezelfde FW heeft). Dingen zoals now/next en ttx caching hadden mijn laatste beeldbuis tv al, alhoewel ik terugkijkend mij dan afvraag waar PIP gebleven is.

    Philips gebruikt naar mijn mening het 'works as designed' statement iets te vaak. Ook bij mij (toch niet bepaald goedkope stereo) had ik een paar van die desing items die niet in lijn zijn met het prijssegment.

    Maar goed, we wachten af, eerst maar eens de dingen het gewoon moeten doen goed maken en dan weer verbeteren. 'lets make things not to good'
     
  9. Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande berichten. Je geeft verdomme een sloot geld uit aan een TV die eigenlijk maar half werkt. Dat ze weigeren daar wat aan te doen heeft mij nu al doen besluiten om de volgende keer maar een ander merk TV uit te zoeken. Jammer, Philips. Moet wel toegeven: wat er werkt werkt ook prima (maar traag; die menu's.....), en er komt een keurig beeld uit. Maar dat mag ook voor dat geld!
     
  10. Ik ook had het genoegen om de nieuwe firmware te testen (nogmaals bedankt anoniem).

    Dit zijn mijn bevindingen:

    The Good:
    - Geen blokjes op het scherm meer tijdens het wisselen naar HD zenders
    - Teletext op zenders > ned 1.
    - Stabiele firmware (ik heb zelf nog geen crash mee gemaakt).

    The Bad:
    - Volgens mij geen EPG voor zender boven nummer 70, tenminste hij springt dan niet automatisch naar de zender.
    - Geen Now/Next info bij wisselen bij zenders (moet nu iedere keer handmatig now/next oproepen).
    - Ondertitels is niet per zender instelbaar, of alle zenders hebben ondertitels of geen (bij zenders die aparte ondertitels hebben natuurlijk).

    The Ugly:
    - the EPG is erg langszaam, bijna op het pijnlijke af, misschien zou de EPG over het al getoonde beeld kunnen worden getoond (overlay) inplaats van een apart scherm, nu gaat het even op zwart, dan EPG, klaar met EPG dan weer zwart en dan weer beeld.
    - Over het algemeen is de response van menus naar mijn mening niet snel en soepel genoeg.

    Het beeld is echt goed bij de PHILIPS 37PFL9604, maar ik vind persoonlijk de stijl en de snelheid van de menus niet echt mooi.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina