1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Na opstarten laptop en pc ligt internetverbinding eruit

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door seger, 15 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. seger

    seger Forum Member

    Berichten:
    6
    Na opstarten laptop en desktop ligt internetverbinding eruit

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds afgelopen zondag problemen met mijn internetverbinding. Al een aantal keren met de Ziggo helpdesk gebeld, maar ze kunnen me niet helpen.

    Ik heb een Motorola modem en een Netgear WGR614 v7 wireless router. Ik heb draadloos internet op mijn laptop en via de kabel op mijn (werk)desktop. Op beide computers werk ik met Windows Vista.

    Tot voor kort had ik nooit problemen, maar als ik nu mijn computer uit doe en hem daarna weer aanzet, is mijn internetverbinding eruit. Zowel op mijn desktop als mijn laptop. Als ik de stekker van de router er dan uit trek en hem er weer in doe is mijn verbinding op mijn desktop (die dus aan de kabel zit) terug. Maar om dat nou iedere opchtend te moeten doen om op internet te komen...

    Maar mijn laptop kan vervolgens niet op mijn draadloze netwerk. Al zegt ie in het netwerkcentrum wel dat ie een uitstekend signaal heeft en lijkt ie mijn netwerk te herkennen. Maar hij heeft dan geen IP adres. Soms, als ik de stekker van de router er nog een keer uithaal en terug stop doet ie het wel. Meestal ook niet.

    Ik heb mijn router ook al eens gereset, maar het probleem blijft bestaan. Ook heb ik de router er al eens tussenuit gehaald en gekeken of mijn desktop het dan wel doet aan de kabel, maar ook dan hapert ie.

    Om het verhaal af te maken. Als ik nu sporadisch wel verbinding kan maken met internet, dan is de verbinding een stuk trager dan voorheen.

    Een lang verhaal, maar ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Hopelijk herkent iemand het probleem of kan iemand me helpen. De Ziggo helpdesk kan dat namelijk niet :sad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2009
  2. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Probeer eens een andere netwerkkabel tussen modem en pc (laat die router er maar even tussenuit). Werkt het dan wel gewoon goed, dan is het opgelost en kan je weer gaan lopen vogelen met je router. Werkt het dan nog niet goed, dan zal je toch de HD weer moeten bellen, het duidelijk uitleggen, vermelden dat je een andere kabel hebt geprobeerd en hen duidelijk maken dat ze beter moeten kijken en hun oogjes open moeten doen.
     
  3. edriessen

    edriessen New Member

    Berichten:
    1
    Ik heb sinds gisteravond vergelijkbare problemen.
    Gisteravond terug van vakantie gekomen, modem en router weer ingeschakeld. Werkte voorheen redelijk goed.

    Nu krijgt mijn router geen verbinding meer. Internet werkt wel als ik computer direct aansluit op het (Motorola) modem.

    Als ik een andere router (Apple time capsule) aansluit, krijg ik vaak een paar minuten internetverbinding, en daarna enkel als ik het modem reset. Dat laatste is geen garantie trouwens.

    Aan de berichten op dit forum te zien, hebben meer mensen problemen met hun router sinds gisteravond.

    Iemand al een oplossing gevonden?
     
  4. seger

    seger Forum Member

    Berichten:
    6
    Dank je wel voor je tip, maar het helpt helaas niet.

    Zou het kunnen helpen als ik mijn router 'Revert to Factory Default Settings'?
     
  5. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Je gaf aan dat je het probleem ook hebt als je de pc rechtstreeks op het modem aansluit en dat je het ook hebt als je een andere router aansluit. Dus eigenlijk heb je al uitgesloten dat het aan de router ligt. Je hebt nu ook uitgesloten dat het aan de kabel ligt; het probleem ligt dus niet bij je huisinstallatie. Fabrieksinstellingen herstellen heeft dan niet zoveel nut. Ik zou toch echt ff de THD bellen of pb sturen naar ziggo webteam peter; die is nu toch actief :)
     
  6. seger

    seger Forum Member

    Berichten:
    6
    Ik heb geen andere router geprobeerd. Ik denk dat je me verward met edriessen :wink:
     
  7. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Sorry :oops: Maar je hebt wel een pc rechtstreeks op het modem getest toch? En je hebt de router al eens gereset, probleem lijkt me daar niet te liggen.
     
  8. seger

    seger Forum Member

    Berichten:
    6
    Ja, klopt.

    Ik heb Peter even een pb gestuurd. Hopelijk kan hij me helpen.
     
  9. maurice.becholz

    maurice.becholz Forum Member

    Berichten:
    254
    heb je wel eens ziggo thuishelp geprobeerd? ik lag er ook regelmatig uit en door dat helpprogramma is het nu opgelost.
     
  10. seger

    seger Forum Member

    Berichten:
    6
    Ziggo Thuishelp? Nee, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Daar zal ik ook maar eens naar gaan kijken dan. Dank je wel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina