1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

wel IP maar geen verbindng

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marcoonline, 15 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. marcoonline

    marcoonline Forum Member

    Berichten:
    29
    Heb sinds enkele weken een heel vaag probleem.

    gemiddeld 2 a 3 keer per uur valt men verbinding gewoon weg voor zeg 5 minuten.

    Modem blijft ten alle tijden netjes online.
    Echter als ik ga kijken naar men router heeft hij wel een mooi ip adres uit de 83.81.y.z range.
    dacht eerst dat het aan men router lag maar helaas andere router zelfde probleem.
    pc direct aangesloten op de modem. geeft het zelfde probleeem
    als ik een ping uit zet naar de gateway geeft deze regelmatig een timeout.

    Iemand enig idee wat hier aan de hand is.
    contact gehad met de HD maar die zeggen niet meer dan de modem is in orde en er zijn geen storingen in de wijk.

    diverse testen uitgevoerd met verschillende pc's en OS maar overal houd ik het zelfde probleem.

    Graag advies word er gek van.
     
  2. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Er was wel iets over bekend bij de HD. Er heeft tijdenlang een melding gestaan met 'wel ip geen data'.
    Kijk in de router of gateway en dns kloppen. Ping direct vanaf de router naar een adres, kijk of dat wel goed gaat.
    Wat je ook nog kan doen is toch weer even de HD bellen. Zij kunnen zien welk ip-adres het modem uitgeeft, vraag hier even naar en kijk of dit overeenkomt met het ip-adres dat de router krijgt. Het ip-adres dat je nu krijgt is weliswaar één van Ziggo, maar ik heb het wel eens meegemaakt dat het een andere is dan het modem uitgeeft. In dat geval is het heel simpel: router resetten door de reset button in te drukken.
     
  3. marcoonline

    marcoonline Forum Member

    Berichten:
    29
    Router is al meerdere malen gereset ook heeft hij al een harde reset maar ook dat mag helaas niet baten.

    Morgen nog maar even een keertje bellen met HD en kijken wat zij zeggen.

    vanavond helaas geen tijd :S
     
  4. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Je kan ook Peter even een pb sturen ;)
     
  5. marcoonline

    marcoonline Forum Member

    Berichten:
    29
    En kan ik peter vinden door te zoeken onder de leden naar peter ?
    of heeft peter ook een Nick naam.
     
  6. rutger89

    rutger89 Forum Member

    Berichten:
    316
    Ziggo Webteam Peter
     
  7. marcoonline

    marcoonline Forum Member

    Berichten:
    29
    Zojuist contact gehad met de HD.

    Verhaal voor de zoveelste keer uitgelegd en de HD medewerker kon mij vertellen dat het ik vandaag de 15 was die hij vandaag aan de telefoon had mbt dit probleem icm de docsis 3.0 modem.

    hij heeft hier een Call voor gemaakt en door gezet naar de Tech HD en die zouden dit probleem binnen 3 dagen moeten oplossen.
    Ben benieuwd.

    Ook heeft hij men huidige IP adres vergeleken met het geen in de modem staat en die was gelijk aan het IP adres dat ik op men scherm had staan.

    we houden hoop en gaan kijken of het probleem zich binnen 3 werkdagen oplost.
     
  8. maps2003

    maps2003 New Member

    Berichten:
    2
    Grappig dat de HD tegen jou zei dat er meerdere problemen waren gemeld. Ik heb ook de laatste week steeds last van enorm trage of wegvallende internetverbinding. Ik heb net de HD gebeld en het gebruikelijke riedeltje aangehoord over router ertussenuit, etc. Dit keer heel meegaand de router ertussenuit gehaald. Dat bleek het niet te zijn. Modem gaf volgens HD goede signalen door, dus het uiteindelijke verhaal was weer dat het dan aan mijn pc moest liggen. Ik word er een beetje moe van, dat ik niet serieus word genomen. Alle pc's in huis geven hetzelfde probleem en meerdere mensen hebben er last van. Maar het probleem ligt niet bij Ziggo. Ben benieuwd of er nog wat gebeurt, want als de verbinding wel goed is, is het ook echt goed...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina