1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Mail vertraging

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Navi, 13 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Navi

    Navi Forum Member

    Berichten:
    119
    Ik krijg net een e-mail binnen met aanzienlijke vertraging. Zo te zien is deze op de Ziggo servers blijven hangen.
    Vanwege privacy heb ik wat e-mailadressen, onderwerpregels enz weggehaald.

    Wat is er mis, en wordt er iets aan gedaan?

     
  2. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Waar zie jij de vertraging? Ik zie enkel dat het bericht op 13 oktober van server gewisseld heeft, van de verzendende naar de Ziggo mailserver. En 13 oktober was gister, dus over welke vertraging hebben we het? Die van die paar uurtjes?

    Ja waarschijnlijk is het bericht even blijven "hangen", maar om je daar nu druk over te maken.
     
  3. beware!

    beware! New Member

    Berichten:
    2
    Is wel deglijk een probleem

    Heb het hier ook sinds gisteren.
    Eerst alleen vanaf KPN mail.

    Nu steeds vaker met andere.
    50% komt heel traag (8 tot 10 uur na verzenden)
    50% komt geheel niet aan.

    Getest vanaf KPN/Tiscali/Gmail

    Zie het ook niet binnen komen op webmail.
    Nog meer hier last van ???
     
  4. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Ik heb dat de laatste tijd met hotmail. En dan lijkt het probleem zich vooral voor te doen tussen 18.00 uur en 00.00 uur.
    De berichten blijven ergens hangen. Soms komt de e-mail pas 4 uur later binnen.
    E-mails die binnenkomen op Gmail of Ziggo komen de berichten wel direct binnen.
     
  5. Navi

    Navi Forum Member

    Berichten:
    119
    Vandaag 2 mailtjes ontvangen met ruim 24 uur vertraging :?
     
  6. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Waarop? Welke e-mailclient?
     
  7. Wimmel

    Wimmel Forum Member

    Berichten:
    10
    Ik heb dit probleem nu ook al 2 maal mogen ervaren. Het vervelende hierbij is dat het ook om een validatiemail ging waarop ik binnen een dag moest reageren ivm reserveren van online tickets.

    1e hik, verzonden op Fri, 16 Oct 2009 09:58:02.0217, ontvangen op Sat, 17 Oct 2009 13:08:03

    2e hik, verzonden op Thu, 15 Oct 2009 20:49:04, ontvangen op Sun, 18 Oct 2009 02:17:19
    Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen waar de vertraging veroorzaakt wordt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2009
  8. Navi

    Navi Forum Member

    Berichten:
    119
    Even een voorbeeld posten dan maar:

    Kleine opmerking, Bij ziggo heb je een bepaalde doorstuurfunctie. Ik heb meerdere mailaccounts, maar die zet ik door naar mn hoofdaccount. Iemand van de helpdesk hier die deze voorbeelden kan verklaren?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2009
  9. jrnplsr

    jrnplsr New Member

    Berichten:
    2
    Ik heb hier ook last van. Een aantal emails verzonden vanaf verschillende bronnen (waaronder ook Ziggo webmail) komen met een vertraging van 1-2 dagen aan. Deze mails waren vrijdag 16 oktober verstuurd.

    Maar ik twijfel wel vaker aan de email van Ziggo. Soms lijkt het of mails niet aankomen of niet verstuurd worden. Kan hier nog niet de vinger op leggen, maar ik ga deze week een aantal tests doen met verschillende mail providers: 20 mails achter elkaar versturen per provider en dan eens kijken wanneer ze aankomen, en of ze ├╝berhaupt aankomen.

    Dit is een vervelend probleem. Mail moet gewoon aankomen, en als dat niet lukt een terugmelding dat er iets fout is gegaan. Nu denk je dat een persoon laks is met terugsturen van een mail, en dan blijkt het bij de provider te zitten.
     
  10. beware!

    beware! New Member

    Berichten:
    2
    Het probleem lijkt zich dus te verplaatsen.

    Laatste 2 dagen dagen, vrijwel alles komt binnen. (wat ik weet he)

    Ga komende week ook verder testen.
    Eerste HD medew. (helpdesk red.)
    Wilde graag helpen.

    De andere zaten alleen maar te kijken naar hun meters om je zo snel mogelijk te dumpen.

    Heb GVD zelf bij de luchtmacht gelopen op ict. (niet te spreken wat ik bij andere bedrijven o.a. ruimtevaart heb gedaan in deze)
    En dan nog gaat zo'n snottebel me uitleggen dat ik toch echt moet proberen via webmail (doe ik altijd VOORDAT IK BEL EN MELD DAT OOK)
    Luisteren is niet hun sterkste punt.

    Inleven in de klant al helemaal niet.
    Cruciaal. Toen ik in het begin van World-online de HD mede hielp inrichten, deed ik dat heel anders.
    Ook in de media waar ik daarna werkte deed ik dat anders.

    Maar ziggo heeft zijn manier.
    Mooi, maar ik koekje en gebakjes geloof ik niet.

    Net als het DNS gezeik. Zo vaak gemeld dat de boel weer eens op klappen stond, afpoeieren is het enige.
    Dan kennen ze mij nog niet.

    Niet luisteren ga ik hogerop.
    Niet bij hun dan bij andere kanalen.
    Ik weet het, klant is koning en geen keizer, maar degradeer hem niet tot poppetje. En dat is waar ziggo goed in is.

    Lesje HD opzetten ???? Ik hou me graag aanbevolen.
    Dat zal dan ineens heel snel gaan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina