1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Klacht

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Rudy 1, 13 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Rudy 1

    Rudy 1 New Member

    Berichten:
    1
    Ik heb een Colorado 230 van KPN met nummerherkenning en fax e.d. Ik moet nu van Ziggo maar ff bekijken hoe ik dit zelf kan oplossen... Heeft iemand een oplossing voor mij?
     
  2. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Met telefoons van KPN zelf kan je de nummerherkenning bij elke andere provider domweg vergeten. KPN gebruikt (als enige) DTMF en hebben hun toestellen daarvoor geschikt gemaakt. Die ondersteunen geen FSK, wat elke andere provider in Nederland gebruikt voor nummerweergave.
    Drie mogelijke oplossingen:
    1. leren leven zonder nummerweergave (de goedkoopste)
    2. losse nummermelder kopen
    3. nieuwe telefoon aanschaffen
     
  3. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Het is en blijft vreemd dat KPN DTMF als enige blijft hanteren... Al zoveel klachten hier voorbij zien komen dat het dan de schuld van Ziggo zou zijn.

    Enige die raar bezig is, is KPN. Kan je weer een nieuwe telefoon kopen...
     
  4. digitalekabeltelevisie

    digitalekabeltelevisie Forum Member

    Berichten:
    832
    Waarom, KPN gebruikte altijd al DTMF, al van voordat er andere telefoonaanbieders waren. Dat daarna andere providers zijn gekomen die iets anders willen gebruiken is toch niet het probleem van KPN?

    Dat toestellen van KPN alleen geschikt zijn voor KPN is ook niet zo vreemd, decoders van Ziggo zijn ook niet geschikt voor UPC.
     
  5. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Daarbij ga je even voorbij aan het feit dat DTMF verouderd is. Waarom stug vasthouden aan een verouderde techniek?
     
  6. digitalekabeltelevisie

    digitalekabeltelevisie Forum Member

    Berichten:
    832
    Omdat het werkt en je (als KPN) je klanten (en jezelf) niet op onnodige kosten wilt jagen?

    Ik heb geen idee wat de voordelen zijn van FSK ten opzichte van DTMF. Waarom is deze verouderd? Alleen het feit dat iets al langer bestaat maakt het niet verouderd. Het wiel is een oude uitvinding, maar nog niet echt verouderd.

    Op een andere techniek over gaan alleen omdat die nieuwer is lijkt me geen goed plan.

    Maar KPN ondersteund ook nog steeds pulskiezen, dat zal bij Ziggo ook wel niet werken....

    Kan me inderdaad wel voorstellen dat nieuwe providers die een infrastructuur moeten bouwen kiezen voor een nieuwe techniek. En dan komen inderdaad klanten die willen switchen in de problemen.
     
  7. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Nee natuurlijk werkt pulskiezen niet... Bij geen enkele VOiP-aanbieder werkt dat. En waarom zouden ze ook, niemand gebruikt nog pulse en er zijn al heel lang geen telefoons meer te krijgen die het ondersteunen.

    DTMF maakt deel uit van FSK; het is slechts een fractie van het volledige protocol.
     
  8. TRaSH

    TRaSH Forum Member

    Berichten:
    1.207
    was het ook niet zo dat dtmf eigenlijk een amerikaanse standaard is. En fsk europese standaard is.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  9. Ziggo Support Peter

    Ziggo Support Peter Forum Member

    Berichten:
    29
    FSK is inderdaad de Europese standaard. Of DTMF de Amerikaanse is durf ik niet te zeggen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina