1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen uitgaande mail via @home account

Discussie in 'Internet - Email' gestart door zwijn, 13 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het werkt dus nu met je computer rechtstreeks op het modem. Het IP adres dat je krijgt van Ziggo is gekoppeld aan het MAC adres van je computer (waarschijnlijk het originele adres).

    Hang je computer aan je router, maar verbindt je router nog niet met je modem. Kies voor "clone MAC address" in de setup van je router (je router doet zich nu voor als je computer).

    Als je nu je router met je modem verbindt moet je router hetzelfde adres krijgen als je nu op je computer hebt.

    (Je bent overigens niet de eerste die tegen dit probleem (en de incompetentie van de helpdesk) oploopt.)
     
  2. Wat is hier incompetent aan? Ziggo ondersteunt geen routers, maar alleen het internetsignaal; er wordt voor gezorgd dat het internet werkt op één pc rechtstreeks op het modem. Geen wonder dat de helpdesk dan niet weet hoe je een mac-adres moet klonen.
     
  3. Niet over routers, maar dat de helpdesk schijnt te weten dat er zoiets als een SPAM blok bestaat, of hoe dat op te lossen. Dat mensen met een kluitje in het riet gestuurd worden met "het zal wel aan U liggen".
     
  4. Ok mijn excuus... ik las verkeerd :oops:
     
  5. En een SPAM block op een IP word uiteindelijk veroorzaakt... juist door iemand die, wellicht onwetend, SPAM heeft verstuurd.

    Via een forum zul je nooit kunnen beoordelen of iemand legitiem handelt of gewoon middels deze methode weer verder kan spammen, en ondertussen wel iemand anders met zijn/haar probleem opzadelt.

    Feit is dat veel pc's bij "gewone" gebruikers niet of niet afdoende zijn beveiligd, met alle mogelijke gevolgen van dien. Bewust of onbewust, men is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn/haar dataverkeer op de aansluiting, ook al is dat onbewust gebeurd door een slechte beveiliging.

    ... Of door dom surfgedrag....
    ... Kijk een link, laat ik daar eens op klikken....
    ... He ik krijg een popup/melding, lezen... welnee gewoon klikken, is niet erg.
     
  6. Ook ik heb al een paar dagen dat ik gen mail kan versturen. Van alles geprobreerd. Alles wat alles eens is weegeven, heb verschillende meldingen gehad. Uiteindelijk heb ik ook alles leeggemaakt maar..... kan nog steeds mails ontvangen..... maar dus niet verzenden.
    Hieronder de laatste melding,
    De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'mail', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

    Wie wil en kan aub helpen, svp in duidelijke omschrijvingen
     
  7. Firewall - Virusscanner..
    Kan veel oorzaken hebben...

    Mobiel op een ander netwerk ingelogd..
     
  8. Alles uitgezet, probleem blijft zich voordoen
     
  9. Sinds wanneer heb je dit probleem?
    Wat heb jij gedaan vlak voordat het probleem de eerste keer was?
    Ben jij zeker dat je draadloos op JOUW router bent ingelogd?
    Heeft hij het voor die tijd gedaan?
     
  10. Trouwens ik zie dat je schrijft geen uitgaande mail via @home account..

    verander smtp.ziggo.nl maar eens naar mail.home.nl
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina